Bilden som reklam för hästutrustning förmedlar

Jag vet inte varför du blandar ihop kroppsnära kläder med bikini? Eller varför ens dra in sexualiserade regler? Det har ju absolut ingenting med saken att göra.
Nej, det har du förvisso en poäng med. Jag spann väl egentligen bara vidare på temat att kläder skall framhäva sexighet och att många blir medvetna om det.

Så länge vi slipper att rida i bikini och ridstövlar, skall vi vara glada.
:angel:
 
Förlåt men jag skrattade rakt ut när jag såg bilden :D (trådstarten). Den får mig att tänka på Days of our Lives när någon vaknar mitt i natten av en mardröm och sätter sig upp hårdsminkad och med hår som fönats 1 dm högt. Det här skulle kunna vara en liten ridtur i sagda serie.

Vacker kvinna och häst, och säkert bra produkter, det som blir roligt för mig är hur långt det är från verkligheten för de allra flesta. De flesta har nog inte Nobel-middag hår i stallet, likväl som att de flesta inte har mycket smink och snygg frisyr när de sover.
 
Gode gud säger jag som inte handlat ridkläder på 20 år. Vad tusan har hänt på de åren? När jag slutade rida var det fortfarande inne med oljerockar och funktionella ridbyxor, fokus låg på att hästarna skulle vara prydliga.

Att ridsporten är mer materialistisk nu ligger kanske i tiden, jag som sysslat med hundsport under nämnda 20 år ser samma trend där. Men hundförarna har helt sluppit ifrån porrinfluenserna, hundförarkläder finns i massvis av färger som matchar hundens utstyrsel och bylsigt är inte bra. Men det är verkligen unisex på allt i jämförelse med ridsporten...

Jag fantiserar lite om att börja rida igen om ett par år, men är extremt osugen på att stötta företag som sexualiserar sporten. Förutom Börjes, finns det andra kedjor som säljer funktionella kläder, gärna stilrena men inte mer än så?
 
Gode gud säger jag som inte handlat ridkläder på 20 år. Vad tusan har hänt på de åren? När jag slutade rida var det fortfarande inne med oljerockar och funktionella ridbyxor, fokus låg på att hästarna skulle vara prydliga.

Att ridsporten är mer materialistisk nu ligger kanske i tiden, jag som sysslat med hundsport under nämnda 20 år ser samma trend där. Men hundförarna har helt sluppit ifrån porrinfluenserna, hundförarkläder finns i massvis av färger som matchar hundens utstyrsel och bylsigt är inte bra. Men det är verkligen unisex på allt i jämförelse med ridsporten...

Jag fantiserar lite om att börja rida igen om ett par år, men är extremt osugen på att stötta företag som sexualiserar sporten. Förutom Börjes, finns det andra kedjor som säljer funktionella kläder, gärna stilrena men inte mer än så?
Jag tycker det finns massor.
 
Jag tänkte mig lite tips här ;)
Tex Jacson, Maya Delorez och Kingsland har ju ganska neutrala kläder. Snygga och funktionella men inte överdrivet feminina eller med bling eller liknande. Ofta lite mer neutrala färger. Sedan har ju de flesta märken några mer neutrala plagg så man får leta på produkt i stället för på ett speciellt märke.
Jag köper ofta överdelar att ha i stallet bland ”vanliga” kläder eller på sportaffär då det ofta är billigare och mer matchar den stil som jag vill ha. Man behöver ju inte alltid köpa ridtröjor/jackor i hästbutiker.
 
Är mountain horse fortfarande relativt neutrala? För jag upplever att produkterna därifrån håller och är praktiska.
Har själv en höst/vinter jacka som säkert är ifrån 5 säsonger sedan som fortfarande ser fräsch ut och håller mig varm :)
kanske lite väl specifikt svar... :idea:
 
Gode gud säger jag som inte handlat ridkläder på 20 år. Vad tusan har hänt på de åren? När jag slutade rida var det fortfarande inne med oljerockar och funktionella ridbyxor, fokus låg på att hästarna skulle vara prydliga.

Att ridsporten är mer materialistisk nu ligger kanske i tiden, jag som sysslat med hundsport under nämnda 20 år ser samma trend där. Men hundförarna har helt sluppit ifrån porrinfluenserna, hundförarkläder finns i massvis av färger som matchar hundens utstyrsel och bylsigt är inte bra. Men det är verkligen unisex på allt i jämförelse med ridsporten...

Jag fantiserar lite om att börja rida igen om ett par år, men är extremt osugen på att stötta företag som sexualiserar sporten. Förutom Börjes, finns det andra kedjor som säljer funktionella kläder, gärna stilrena men inte mer än så?

Tycker inte det är särskilt porrigt.
Jag använder helst tights från Maya Delorez och Zaczess, de har även snygga och sportiga överdelar.
När jag tränar rider jag med piké eller stickad, v-ringad tröja, har flera från Spooks och Kingsland.

Sen gillar jag jag hoodies och har ett helt gäng från Spooks, gillar färg, loggor och paljetter 😁

Till vardags har jag ofta funktionströjor från Stadium.
 
Gode gud säger jag som inte handlat ridkläder på 20 år. Vad tusan har hänt på de åren? När jag slutade rida var det fortfarande inne med oljerockar och funktionella ridbyxor, fokus låg på att hästarna skulle vara prydliga.

Att ridsporten är mer materialistisk nu ligger kanske i tiden, jag som sysslat med hundsport under nämnda 20 år ser samma trend där. Men hundförarna har helt sluppit ifrån porrinfluenserna, hundförarkläder finns i massvis av färger som matchar hundens utstyrsel och bylsigt är inte bra. Men det är verkligen unisex på allt i jämförelse med ridsporten...

Jag fantiserar lite om att börja rida igen om ett par år, men är extremt osugen på att stötta företag som sexualiserar sporten. Förutom Börjes, finns det andra kedjor som säljer funktionella kläder, gärna stilrena men inte mer än så?
Vill du undvika sexualiserande företag, så undvik Animo... Bland kedjorna är de flesta mer neutrala , men tight och figursytt är det mesta, av funktionsskäl.
 
Jeg vet ikke hvorfor man må stikke rompa ut på reklame bilder for ridetights? Jeg får ikke lyst til å kjøpe dem når modellen ser slik ut. Man skal visst også stikke ut rompa for å se mest mulig hoochy ut når man sitter i salen og...
Technical_Range_Legging_Grey_Side_grande.jpg

En annen ting som plager meg er når velkjente merker bruker ryttere som sitter alt for langt bak i salen så de trykker den ned i hestens rygg.
Jeg mister helt respekten for merker som velger sånne bilder i reklamen sin.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp