Bilden som reklam för hästutrustning förmedlar

Jag tycker förvisso inte att det är speciellt estetiskt tilltalande, men jag tänker mer att bilden på något vis vill förmedla rörlighet/rörelse än är sexig. Typ att kläderna tillåter det och inte är stela. Sedan tycker jag inte att det är så märkligt att ett och annat ridsportsmärke vill se ut som andra random klädmärken med tillhörande stil på bilder.

Varför har de då inte använt sig av en rörelse som man som ryttare faktiskt gör? Vi gör ju rätt många rörelser när vi gör iordning stallet, hästen och rider.
 
På tal om modellfoton och om det riktigt passar sej som 'hästreklam' så tycker jag nog att MD är i en helt annan klass än PS som har diskuterats här 🙊 🙈
 
Känns som att trenden går åt andra hållet. Mest shine vinner! :D
Haha, ja absolut är det så! 😅 Jag gillar fina blingade pannband och sånt. Men just glansiga schabrak har jag inte fallit för. Dottern där emot vill gärna ha glansigt så jag har fått vika mig ett par gånger när det inhandlats till ponnyn 😉
 
Haha, ja absolut är det så! 😅 Jag gillar fina blingade pannband och sånt. Men just glansiga schabrak har jag inte fallit för. Dottern där emot vill gärna ha glansigt så jag har fått vika mig ett par gånger när det inhandlats till ponnyn 😉
Jag tycker det är fint. PS schabrak är inte jätteglansiga, finns de som är mer shiny!
 
Jag tycker det är fint. PS schabrak är inte jätteglansiga, finns de som är mer shiny!
Jag kommer väl tycka det är fint lagom tills de blir omoderna om typ 20 år 🤣🙈
Har klämt och känt på dem när jag varit på SIHS på Friends men nja... De är fina men jag föredrar bomull ✌
Tur smaken är som baken så det finns varation 😁
 
Jag såg precis den här reklambilden och kände mest att det var en otroligt märklig övning hon gör med den där sadeln!

Vad är det egentligen meningen att bilden ska förmedla? Det enda den säger mig är att företaget nog inte har så bra koll på vad ryttare egentligen gör så hur kan deras ridkläder vara anpassade för ridning?
Visa bifogad fil 70151
Att bilden lutar torde vara ytterligt genomtänkt. Samma typ av effektsökande formspråk som att maniskt filma med flaxande handkamera, använda extremt korta klipp eller åka med rörlig kamera i alla klipp. Man vill sticka ut, kontrastera mot en - antaget - stel och linjär omgivning, verka spännande och när man inte litar tillräckligt på innehållet så gör man allt man kan med formen... :banghead:

Med det sagt så exkluderar både den bilden och den i trådstarten mig fullkomligt och totalt som mottagare. Jag känner verkligen noll anknytning och identifiering, det finns ingenting överhuvudtaget i budskapen som relaterar till mitt hästägande, mitt ridande eller min konsumtion av hästrelaterade prylar. :meh:
 
Varför har de då inte använt sig av en rörelse som man som ryttare faktiskt gör? Vi gör ju rätt många rörelser när vi gör iordning stallet, hästen och rider.
För att rörelser ryttare faktiskt gör är inte så glamorösa
Screenshot_20210608-090251_Video Player.jpg
 
Jag har mest haft fokus på hästarna i reklamkatalogerna. Speciellt när de har skrivit ut namnen och allra mest om det varit godkända hingstar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp