Bilden som reklam för hästutrustning förmedlar

Hur ser reklamen för manliga ryttare ut? Är det samma fokus där på att gå omkring och se sexig ut (varför annars ha på sig tajta kläder och stövlar, eh) eller finns det ett intresse att visa att det de facto handlar om sportutrustning? 🙄
 
Hur ser reklamen för manliga ryttare ut? Är det samma fokus där på att gå omkring och se sexig ut (varför annars ha på sig tajta kläder och stövlar, eh) eller finns det ett intresse att visa att det de facto handlar om sportutrustning? 🙄
1625045465442.png

Första alternativet jag hittade
 
Visa bifogad fil 63839Den här bilden är en i den senaste kampanjen från ett stort svenskt företag. Modellen ser ut som en Barbie (högerhanden!). Tycker det är fascinerande att ett svenskt företag som drivs av kvinnor vill förmedla den här bilden i samband med sina produkter.
Man ser ju ofta andra stora aktörer i branschen som väljer att marknadsföra sina produkter på lite konstiga sätt. Ridbyxor på modeller i högklackat t.ex.
Hur tycker ni att ridsportprodukter ska marknadsföras? Jag förstår att man inte kan ha modeller som ser ut som jag gör i stallet, men jag hade gärna sett något närmare verkligheten.
Jag hade lätt handlat om modellerna såg ut som de spenderat hela dagen i stallet.
Shit vad uppfriskande det hade varit.
Tänk bara foto på "hämta lerig häst med nya grimman", "täcken som tål en tugga från hagkompisen". Det hade varit episkt 😃
 
Den bilden är väl inte så konstig. Även kvinnor med stor byst rider... Sen var ju inte hennes byst nåt extremt
Hur ser reklamen för manliga ryttare ut? Är det samma fokus där på att gå omkring och se sexig ut (varför annars ha på sig tajta kläder och stövlar, eh) eller finns det ett intresse att visa att det de facto handlar om sportutrustning? 🙄
Vad är det för fel att vara sexig?!
Jag tycker också om tighta kläder tycker dom sitter skönare hade gärna köpt tröjan på bilden,hade bilden varit ok om kvinnan haft små bröst? Är det just brösten som ni hakar upp er på? Dom var inte ens särskilt stora,sånna kläder gör att bröst ser större ut.
 
Det hade varit fruktansvärt.
Jag vill verkligen inte se leriga prylar ens om jag handlar begagnat.
Härligt att man får tycka olika 😉 själv tycker jag det är tröttsamt att se retuscherade modeller. Än värre när grejerna sitter illa på hästen. Säger inte att att det alltid är så men retuschering förekommer ofta. Kommer inte ihåg vilken affär det var men där orkade de inte ens hämta rätt storlek på grimma men modellen såg "pefekt" ut 👍🙈
 
Härligt att man får tycka olika 😉 själv tycker jag det är tröttsamt att se retuscherade modeller. Än värre när grejerna sitter illa på hästen. Säger inte att att det alltid är så men retuschering förekommer ofta. Kommer inte ihåg vilken affär det var men där orkade de inte ens hämta rätt storlek på grimma men modellen såg "pefekt" ut 👍🙈
Det skrev jag ingenting om jag skrev att jag inte ville se smutsiga prylar varken i en katalog,nätet eller i begagnatmarknaden.
 
Hur ser reklamen för manliga ryttare ut? Är det samma fokus där på att gå omkring och se sexig ut (varför annars ha på sig tajta kläder och stövlar, eh) eller finns det ett intresse att visa att det de facto handlar om sportutrustning? 🙄

Men stövlar hör ju till ridkläder. Jag har hellre figurnära kläder när jag rider än löst sittande eftersom jag tycker det är bekvämt. Har ingenting att göra med att jag försöker se sexig ut.
Samt att när man tränar är det en stor fördel om tränaren ser hur man sitter.
 
Hur ser reklamen för manliga ryttare ut? Är det samma fokus där på att gå omkring och se sexig ut (varför annars ha på sig tajta kläder och stövlar, eh) eller finns det ett intresse att visa att det de facto handlar om sportutrustning? 🙄
Men va? Ridstövlar har väl ingenting med sexighet att göra? Inte heller tighta kläder. När man rider tycker jag att det är mycket bekvämare när kläderna inte är sladdriga. Dessutom ser tränaren lättare detaljer i ens position med figurnära kläder. Sexighet är det sista jag tänker på oavsett om jag är i stallet eller någon annanstans. 😅
 
Men stövlar hör ju till ridkläder. Jag har hellre figurnära kläder när jag rider än löst sittande eftersom jag tycker det är bekvämt. Har ingenting att göra med att jag försöker se sexig ut.
Samt att när man tränar är det en stor fördel om tränaren ser hur man sitter.

Men va? Ridstövlar har väl ingenting med sexighet att göra? Inte heller tighta kläder. När man rider tycker jag att det är mycket bekvämare när kläderna inte är sladdriga. Dessutom ser tränaren lättare detaljer i ens position med figurnära kläder. Sexighet är det sista jag tänker på oavsett om jag är i stallet eller någon annanstans. 😅
Sportkläder är ju dessutom ofta tighta. Alla sporter.
 
Sportkläder är ju dessutom ofta tighta. Alla sporter.
Nej, alla sportkläder är inte tighta, bara när det hör till funktionen. I t.ex simning och friidrott vill man inte ha löst sittande kläder, för det skulle leda till högre luftmotstånd. I fotboll och hockey är inte detta så viktigt, så där är kläderna luftigare. I ridsporten kan jag tänka mig att dressyren berättigar tight klädsel för att domaren ska kunna se hur ryttaren sitter och på träning är det förstås också bra. Annars tycker jag att det är rätt obehagligt med tighta kläder när man rider eller är i stallet, jag upplever att jag blir svettigare då.
 
Men va? Ridstövlar har väl ingenting med sexighet att göra? Inte heller tighta kläder. När man rider tycker jag att det är mycket bekvämare när kläderna inte är sladdriga. Dessutom ser tränaren lättare detaljer i ens position med figurnära kläder. Sexighet är det sista jag tänker på oavsett om jag är i stallet eller någon annanstans. 😅
Ni missförstår mig; det var min mening att peka på just att det är sportutrustning och inte alls har med sex att göra - ändå vrids reklamen så.
 
Ni missförstår mig; det var min mening att peka på just att det är sportutrustning och inte alls har med sex att göra - ändå vrids reklamen så.
Jag upplever inte att särskilt mycket av reklamen som är inlagd i tråden har kopplingar till sex men det kanske beror på ens egen fantasi eller brist på det.
 
Det är ju känt att vissa poser och miner anspelar på sex, eller när någon söker bekräftelse för sitt utseende. Det ser vi rätt mycket även i ridsportreklamen tycker jag, men vet man inte vad man ska titta efter är det inte så lätt att se, det är tyvärr en norm som vi har svårt att jobba bort utan utbildning. Exempelvis kvinnor putar "lite lagom" med rumpan (jättevanligt även för ridbyxor). Eller att kvinnor fotograferas med lite halvöppen mun och "stora ögon". Inom bildanalys kallas det för The Male gaze, hur mäns blick objektifierar kvinnor som norm. Och män ska ofta se beskyddande och starka ut i reklamen, så även i mycket av reklamen för ridkläder tyvärr.
 
Måste ju passa på att uppdatera den här tråden ni när jag sett reklam för ett ridbyxor/leggings märke där modellens ridstövlar inte ens är stängda. Tycker det ser lite slarvigt ut haha.

Känns som att det kommit många nya leggings/tights som kanske inte riktigt är tillverkade av hästmänniskor med tanke på marknadsföringen 🤔
 
Måste ju passa på att uppdatera den här tråden ni när jag sett reklam för ett ridbyxor/leggings märke där modellens ridstövlar inte ens är stängda. Tycker det ser lite slarvigt ut haha.

Känns som att det kommit många nya leggings/tights som kanske inte riktigt är tillverkade av hästmänniskor med tanke på marknadsföringen 🤔
Ja jag brukar också störa mig på det! Fattar inte varför de gör så🧐😆
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp