Bilden som reklam för hästutrustning förmedlar

Jeps

Trådstartare
142961538_10158009549325784_7863363302516626091_n.jpg
Den här bilden är en i den senaste kampanjen från ett stort svenskt företag. Modellen ser ut som en Barbie (högerhanden!). Tycker det är fascinerande att ett svenskt företag som drivs av kvinnor vill förmedla den här bilden i samband med sina produkter.
Man ser ju ofta andra stora aktörer i branschen som väljer att marknadsföra sina produkter på lite konstiga sätt. Ridbyxor på modeller i högklackat t.ex.
Hur tycker ni att ridsportprodukter ska marknadsföras? Jag förstår att man inte kan ha modeller som ser ut som jag gör i stallet, men jag hade gärna sett något närmare verkligheten.
 
Visa bifogad fil 63839Den här bilden är en i den senaste kampanjen från ett stort svenskt företag. Modellen ser ut som en Barbie (högerhanden!). Tycker det är fascinerande att ett svenskt företag som drivs av kvinnor vill förmedla den här bilden i samband med sina produkter.
Man ser ju ofta andra stora aktörer i branschen som väljer att marknadsföra sina produkter på lite konstiga sätt. Ridbyxor på modeller i högklackat t.ex.
Hur tycker ni att ridsportprodukter ska marknadsföras? Jag förstår att man inte kan ha modeller som ser ut som jag gör i stallet, men jag hade gärna sett något närmare verkligheten.

Håller med! Har reagerar på det vid många tillfällen.

Jag litar inte på företag när de marknadsför sig så här. De har ju uppenbarligen ingen aning om hur det är att vara ryttare, så då kan ju deras produkter inte vara nåt att ha? 🤷‍♀️

Till skillnad från de som faktiskt använder sig av etablerade ryttare, eller åtminstone fotar personer, hästar och miljöer där det ser ut som att de vet vad de gör. 😉
 
Håller med! Har reagerar på det vid många tillfällen.

Jag litar inte på företag när de marknadsför sig så här. De har ju uppenbarligen ingen aning om hur det är att vara ryttare, så då kan ju deras produkter inte vara nåt att ha? 🤷‍♀️

Till skillnad från de som faktiskt använder sig av etablerade ryttare, eller åtminstone fotar personer, hästar och miljöer där det ser ut som att de vet vad de gör. 😉
Just det här företaget är ju startat av svensk hästtjej så hon borde ju verkligen veta bättre.
 
Jag tycker överlag att företaget på bilden har en extremt aggressiv marknadsföring. Alltid limiterade upplagor och hetsar alltid upp köparna inför släpp att det måste köpa för ”ett sånt här bra erbjudande kommer aldrig tillbaka” osv. Pisskvalite är det också ärligt talat, går sönder på en gång.

Men ärligt talat så tror jag företagen säljer mycket bra med deras ”Barbie” modeller och flashiga bilder/hästar. Då får ju kunden en känsla av denne kan också se flashig ut, få en lika snygg/flashig häst som på bilden eller bäst av allt - rida bättre bara om jag har det här schabraket. Trots att de bara är en helt ”vanlig” hästmänniska. Tro mig har träffat många, speciellt yngre tjejer, som på riktigt tror att träningen eller tävlingen blir bättre om jag bara får köpa det där schabraket/tröjan osv speciellt om det är en känd profilryttare med i bilden. Marknadsföring är ett fult spel och hjärntvättar oss till att tro att vi behöver det företaget säljer för att tex passa in eller prestera.
 
Jag blir lite beklämd när jag ser unga tjejer på den lokala ridskolan köpa dyra märkesschabrak med matchande luvor och lindor i regnbågens alla färger till sina sköthästar, och sen rida lektioner med hästarna uppklädda till tänderna. Missförstå mig rätt, jag är inte missunsam på något sätt och har själv några grejer från dessa företag men det känns så ledsamt på nåt sätt när det handlar mindre och mindre om hästarna och mer och mer om att ha den senaste färgen ur den nya kollektionen, och det blir lite "vi och dem" känsla då inte alla barnen som rider på dessa lektioner har möjlighet att köpa set för 1500 kr styck.
 
Det ser ju väldigt elegant ut och det säljer väl gissar jag. Jag som har långhårig och ofta konstant skitig islandshäst (gillar att rulla sig) är även jag skitig 24/7 i stallet. Även om jag tvättar ridbyxorna och putsar stövlarna inför ridlektioner så dyker jag alltid upp... skitig ändå.
 
Det ser ju väldigt elegant ut och det säljer väl gissar jag. Jag som har långhårig och ofta konstant skitig islandshäst (gillar att rulla sig) är även jag skitig 24/7 i stallet. Även om jag tvättar ridbyxorna och putsar stövlarna inför ridlektioner så dyker jag alltid upp... skitig ändå.
Det är ju verkligen inte en helt realistisk bild om vi säger så. :D Förutom att modellens hår är perfekt så är skimmeln helt ren.
 
Jag tycker det varierar en del på deras bilder. Vissa är typ modellbilder men de har ju också en hel del ridbilder som inte ser barbieaktiga ut alls.
Jag stör mig dock på att det på vissa av deras produkter inte finns ridbilder. Var tex sugen på deras långa kappa men kunde inte hitta någon bild på när någon rider med ridkappan.
 
Visa bifogad fil 63839Den här bilden är en i den senaste kampanjen från ett stort svenskt företag. Modellen ser ut som en Barbie (högerhanden!). Tycker det är fascinerande att ett svenskt företag som drivs av kvinnor vill förmedla den här bilden i samband med sina produkter.
Man ser ju ofta andra stora aktörer i branschen som väljer att marknadsföra sina produkter på lite konstiga sätt. Ridbyxor på modeller i högklackat t.ex.
Hur tycker ni att ridsportprodukter ska marknadsföras? Jag förstår att man inte kan ha modeller som ser ut som jag gör i stallet, men jag hade gärna sett något närmare verkligheten.
Det är möjligen håret som kanske är lite Barbie , men annars ingen konstig bild. Ibland är ju både häst och ryttare rena samtidigt 🙈😂
 
Det ser ju väldigt elegant ut och det säljer väl gissar jag. Jag som har långhårig och ofta konstant skitig islandshäst (gillar att rulla sig) är även jag skitig 24/7 i stallet. Även om jag tvättar ridbyxorna och putsar stövlarna inför ridlektioner så dyker jag alltid upp... skitig ändå.
Känner så väl igen mig. Jag fattar verkligen inte hur en del lyckas se så välmatchade och rena ut :confused:
 
Jag blir lite beklämd när jag ser unga tjejer på den lokala ridskolan köpa dyra märkesschabrak med matchande luvor och lindor i regnbågens alla färger till sina sköthästar, och sen rida lektioner med hästarna uppklädda till tänderna. Missförstå mig rätt, jag är inte missunsam på något sätt och har själv några grejer från dessa företag men det känns så ledsamt på nåt sätt när det handlar mindre och mindre om hästarna och mer och mer om att ha den senaste färgen ur den nya kollektionen, och det blir lite "vi och dem" känsla då inte alla barnen som rider på dessa lektioner har möjlighet att köpa set för 1500 kr styck.

Jag skulle nog säga att jag tillhör en av dom som är ridskoleryttare och har lite för stor kärlek till fina schabrak. Däremot så är jag mycket medveten om att det egentligen inte påverkar min ridförmånga :angel: gillar bara att matcha. Tycker också att det blir roligare att rida när man känner sig fin.

Gillar dock inte när företag har begränsad utgåva av ett visst schabrak då det blir en samlargrej av det hela.
 
Visa bifogad fil 63839Den här bilden är en i den senaste kampanjen från ett stort svenskt företag. Modellen ser ut som en Barbie (högerhanden!). Tycker det är fascinerande att ett svenskt företag som drivs av kvinnor vill förmedla den här bilden i samband med sina produkter.
Man ser ju ofta andra stora aktörer i branschen som väljer att marknadsföra sina produkter på lite konstiga sätt. Ridbyxor på modeller i högklackat t.ex.
Hur tycker ni att ridsportprodukter ska marknadsföras? Jag förstår att man inte kan ha modeller som ser ut som jag gör i stallet, men jag hade gärna sett något närmare verkligheten.
Företaget bytte ägare för ett par år sedan. Det blir bra för det är ett liknande företag som importerar men det har ändrat sig lite men företaget överlever. Det är bra om företaget överlever.

Jag tycker handen är extremt konstig men Photoshop är väldigt populärt. Allting är photoshoppat det är förmodligen kanske inte ens en levande människa för då måste de ju betala någon. Det är en docka och det ser ut som en docka. Men vad gör det egentligen?
 
Jag kan tycka att Börjes har befriande reklambilder. Det ser ut som vänner/butiksanställda/vanlisar, verkar inte vara redigerade och ingen super ljussättning/bakgrund/miljö eller de flashigaste hästarna. Liksom mer "här är våra grejer, så här ser de ut".
Möjligen förändrat senaste åren, men det har varit just butikspersonal på deras bilder i många år. Man känner igen dem i butiken...
Och inte sällan ägarfamiljens egna hästar.
 
Just det här företaget är ju startat av svensk hästtjej så hon borde ju verkligen veta bättre.
Just det här företaget är svårt att ta på allvar från första början. Från grunden är det ju bara billiga träns och läderprodukter i usel kvalitet från Indien som försetts med egen stil och överpriser och därefter marknadsförts med smarta kampanjer. Mina kompisar som har ridsportbutiker skulle inte ta i deras produkter ens med tång!
 
Företaget bytte ägare för ett par år sedan. Det blir bra för det är ett liknande företag som importerar men det har ändrat sig lite men företaget överlever. Det är bra om företaget överlever.

Jag tycker handen är extremt konstig men Photoshop är väldigt populärt. Allting är photoshoppat det är förmodligen kanske inte ens en levande människa för då måste de ju betala någon. Det är en docka och det ser ut som en docka. Men vad gör det egentligen?
Handen är knappast photoshoppad utan bara väldigt "awkward" (kan inte komma på något svenskt ord) och en professionell fotograf med självaktning hade rättat till det under fotograferingen. Tror de sparat in pengar gällande både val av modell, fotograf och redigering för i det stora hela ser det väldigt amatöraktigt ut.
 
Just det här företaget är svårt att ta på allvar från första början. Från grunden är det ju bara billiga träns och läderprodukter i usel kvalitet från Indien som försetts med egen stil och överpriser och därefter marknadsförts med smarta kampanjer. Mina kompisar som har ridsportbutiker skulle inte ta i deras produkter ens med tång!
Det känns väl lite överdrivet?
Det är ju uppenbart ett framgångsrikt företag, varför skulle man inte ta det på allvar?
De har ju dessutom inspirerat många andra företag just kring nackstycken osv.

Själv gillar jag verkligen deras schabrak, extremt bra passform👍
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp