Bilden som reklam för hästutrustning förmedlar

Tror knappast man som företag får fler varor sålda om man har smutsiga hästar med bajsfläckar här och var och/eller modeller med hästbajs, dreggel och hö i håret.... 🙄 Inte ens Hööks visar upp sånt, men inte fan klagas det på dem här?

Den här diskussionen känns mer och mer härstamma från missunnsamhet och ren avundsjuka, att döma av vad folk skriver här hittills. Man kan vara råsnygg, fotogenisk med perfekt hår och en idrottare på hög nivå samtidigt, hur mkt det än så uppenbart verkar sticka i ögonen på folk. Skulle inte förvåna mig om hon dessutom är en hygglig och trevlig person, till skillnad från vad vissa av er framstår som när ni spyr er galla över henne. Skäms tamefan!
 
Snygg? Jag ser inte en människa utan det enda jag ser är en plastig skyltdocka. Problemet är väl att hon inte är snygg utan ser "död" ut.
De har ju uppenbart medvetet valt bilder med den typen av uttryck. Jag länkade ju tidigare i tråden till instgram där det finns andra bilder med ett helt annat uttryck..
 
Hon ser varken plastig eller död ut.
Din åsikt, min är den motsatta (notera att död stod inom "" vilket beror på att jag syftar på annat än död= slutat leva utan snarare aldrig börjat leva).
Svaret gällde som sagt ifall vi var avundsjuka på att hon var snygg och i den kontexten så blir det väl rätt uppenbart vad jag egentligen menade. Att i det läget dra ut ett ord som taget ur sin kontext ändrar betydelsen totalt och anmärka på ser för mig lite konstigt ut.
 
Självklart ska både häst och människa se tipp topp ut inför en visning eller som i detta fall som reklam i en tidning.
Både fin häst och människa i bilden här däremot borde fotografen enligt mig valt en annan bild istället för denna. Det ser mer ut som att hon väntar på vidare instruktioner. Hur vill du att jag ska stå?
och så väljer man den bilden O_o
Nej så jag reagerar mer på valet av fotografi än de på bilden.
 
Att kritisera ett bildspråk är ju inte på något sätt samma sak som att kritisera den människa som finns på bilden. Jag tycker absolut det finns anledning att diskutera vilket bildspråk som väljs i reklam i hästvärlden. Det betyder varken att jag är avundsjuk eller att jag är elak mot modellen.
 
Självklart ska både häst och människa se tipp topp ut inför en visning eller som i detta fall som reklam i en tidning.
Både fin häst och människa i bilden här däremot borde fotografen enligt mig valt en annan bild istället för denna. Det ser mer ut som att hon väntar på vidare instruktioner. Hur vill du att jag ska stå?
och så väljer man den bilden O_o
Nej så jag reagerar mer på valet av fotografi än de på bilden.
Jag tror det är företaget som valt bild. De har väldigt ofta bilder med den typen av uttryck i sim reklam. Jag följer fotografen på instagram och hon brukar iaf inte välja sådana bilder dit 😊
 
Självklart ska både häst och människa se tipp topp ut inför en visning eller som i detta fall som reklam i en tidning.
Både fin häst och människa i bilden här däremot borde fotografen enligt mig valt en annan bild istället för denna. Det ser mer ut som att hon väntar på vidare instruktioner. Hur vill du att jag ska stå?
och så väljer man den bilden O_o
Nej så jag reagerar mer på valet av fotografi än de på bilden.
Och vad gäller valet av bilder så är det inte slumpmässigt. Vad är det som gör att en säljande bild - även en säljande bild på en GP-ryttare - är en bild där hen inte interagerar med hästen och håller handen i en kraft- och meningslös gest? Vad är det som gör att man väljer en bild som åtminstone vissa betraktare bedömer som "plastig" och "död"?
 
Och vad gäller valet av bilder så är det inte slumpmässigt. Vad är det som gör att en säljande bild - även en säljande bild på en GP-ryttare - är en bild där hen inte interagerar med hästen och håller handen i en kraft- och meningslös gest? Vad är det som gör att man väljer en bild som åtminstone vissa betraktare bedömer som "plastig" och "död"?
Svaret är att dagens samhällsnorm är rätt splittrad men till stor del som passar det in att framställa kvinnan som "vacker", om man nu tycker att spacklad är vacker, och passiv. Man vill helt enkelt visa upp den där bilden av den perfekta kvinnan. Vet att jag såg en video någon gång med en sång där ett gäng kvinnor sminkade av sig allt skärp de hade i ansiktet och jisses så vackra de var under den där intetsägande fasaden.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp