Bilder/filmer från mobil till dator????!

lisa412

Trådstartare
Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn.

Jag var tvungen att köpa en usb kabel till telefonen för det följde inte med telefonen. När man kopplar i den så kommer det fram en ruta med olika alternativ bla visa filer i utforskaren, så jag klickar där, då kommer det upp Phone memory och memory card, jag har det mesta sparat på telefonen så jag klickar på phone memory och då går det sååååå sakta och sen händer inget. Man kan också ladda ner ett program, OVI PC Suite eller nått sånt som man ska använda för att hantera telefon och data.

Nu har jag försökt 1 miljon j*vla gånger! För det första går det såå segt sen när det ska vara klart då blev det nått "tekniskt fel".

Datorn hänger sig dessutom hela tiden, iallafall när man ska försöka göra nått med mobilen+datorn.

Nu fick jag ett litet psykbryt så jag avinstallerade allt och tänkte nu börja om från början. Men är det NÅN som vet vad jag gör fel och HUR jag ska göra??? det ska väl ändå innte vara så här j*vla komplicerat???


mvh
En aningens frustrerad Lisa...:devil:
 
Sv: Bilder/filmer från mobil till dator????!

Har du mulighet for epost på den telefonen? På min gamle telefon (megagamle, altså), en Nokia 3200, sendte jeg bildene på epost til meg selv for å få dem over på dataen. Denne kunne det ikke engang kobles til USB-kabel på. :p
 
Sv: Bilder/filmer från mobil till dator????!

Jag har bara haft gamla telefoner man ringer med. Inget pekande eller musik eller annat lullull.
Ingen av de jag har haft har jag kunnat hantera filer från utan att använda dataprogram speciellt för det syftet. Formaten kan inte prata med varann.

Installera suite-programmet så ska du se att allt blir oändligt mycket lättare! (fanns det ingen CD med telefonen? Eller är det från nätet du ska ladda hem det?)
 
Sv: Bilder/filmer från mobil till dator????!

det följde inte med nån cd utan jag laddar ner från nätet. Fungerar dock sådär......
 
Sv: Bilder/filmer från mobil till dator????!

Enkel lösning:
Flytta över allt på minneskortet.
Plocka ur minneskortet ur mobilen
Sätt in det i en usb-konverterare.
Sätt in i datorn.
 
Sv: Bilder/filmer från mobil till dator????!

Kan du inte använda blue....stavning? blåtand enkelt sagt?

Jag blåtandar över mina filmer från mobilen till datorn.

Vissa filmer kan jag inte se direkt på datorn, men laddar jag upp dom på Youtube eller Facebook direkt, så kan jag se dom där.
 
Sv: Bilder/filmer från mobil till dator????!

Om du klickar bort den där rutan som poppar upp med alternativ och istället går på "Den här datorn", syns mobilenheten där då? i såfall kanske det går att klicka in sig därifrån.
 
Sv: Bilder/filmer från mobil till dator????!

escaya Jag har prövat det. Flera gånger... Funkar ej. Jag hittar filerna men sen att flytta, kopiera eller öppna de funkar ej.


movi Har prövat bluetooth, funkar ej....


ullo usb konverterare? Ännu en sak man måste köpa då alltså...

Jag har en skrivare där man kan sticka in minneskortet men.. det funkar så klart ej.... Står att det är fel på minneskortet.

Ni kanske förstår att jag blir lite frustrerad :crazy:


Alltså så fort jag försöker nått av det här så blir programmen jätte sega och sen står det att programmet svarar ej så man måste starta om från början igen. Varför?!?!?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en HTC Wildfire S och vill föra över bilder till min dator med kabel. När jag kopplar in telefonen markerar datorn att ny...
Svar
5
· Visningar
3 643
Senast: bigganl
·
Övr. Barn I måndags fyllde min äldsta son hela 10 år. Stolt och glad grabb, 10 år är ett stort steg mot att bli stor, tycker han. Och det är det...
Svar
18
· Visningar
1 886
Senast: Mustasukka
·
M
IT & mobiler Jag har ett problem, jag skulle vilja lägga in film på min dator, som jag filmat med min Ericsson w715 (tror jag den heter)...
Svar
8
· Visningar
3 816
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp