Bilder/filmer på era hoppkaniner

S

_satelit_93

Ibland känns det som om jag är enda kaninhopparen på buke, :grin:

nu vill jag se alla andras hoppkaniner. :)

både film och bilder är välkommet :D

skriv oxå ras, ålder, kön och namn :laugh:
 
Sv: Bilder/filmer på era hoppkaniner

här är iaf en film på Colan och mej, han är dvärgvädurskorsning 1 år tror jag, hane :P Hopplustens Camomile heter han fast kallas för Colan

http://www.youtube.com/watch?v=7Gtt4-xVGxc

nu är ju inte Colan min men jag har inga filmer på mina kaniner ute på internet, får se om ag orkar ladda upp imr :bump: godnatt
 
Sv: Bilder/filmer på era hoppkaniner

En kort snutt när Tintin hoppar med syrran, hennes kanin också men min uppfödning. Tintin är lejonhuvad kanin, född 26.04.05

Tintin

Jag när jag tävlar en annans kanin. Kaninen heter Paradisets Camomill och är en 3 årig hane, 50% dvärghare 50% dvärgvädur

Camomill

Jag och min syrras kanin (hon fick henne utav mig). En sk sverigehare (50% dvärghare, 25% belgisk hare, 25% dvärgvädur), hanen ovan är pappan. Hon är född juli 06. Paradisets Älskade Copia är namnet.

Pia
 
Sv: Bilder/filmer på era hoppkaniner

Ibland känns det som om jag är enda kaninhopparen på buke, :grin:

Nää, du är inte ensam, jag är kaninhoppare och sitter med i styrelsen för Trestads kaninhoppare. Vet även att dom som har Paradisets kaniner är medlemmar här samt en annan tjej.
 
Sv: Bilder/filmer på era hoppkaniner

Jag hoppar med några av mina, har inte tävlat någonting i år dock och är inte igång alls tyvärr men nu den senaste veckan har jag renoverat i "hinderparken" så vi ska sätta igång igen ;)

Två gamla bilder från 2007 (kommer från filmer, ska försöka hitta dem :p)

Zack1.jpg


Zeb hoppar för första gången
1-3.jpg
 
Sv: Bilder/filmer på era hoppkaniner

pic_show_id22509484.html


Visst, detta är ingen hoppbild på Simba, har ej laddat upp ngn än. Men ni skådar iallafall en av mina bästa vänner. :heart

ÄR EN KANINHOPPARE JAG MED !
 
Sv: Bilder/filmer på era hoppkaniner

hindrena "pennan" och "stopp" hindret fanns väll till salu på skhrfs forum?? är det du som säljer dem?:)
 
Sv: Bilder/filmer på era hoppkaniner

Hoppade faktiskt med Zack och Zeb idag, bara två hinder för att prova. Ska nog prova med min nya hona imorgon.
Nyfixade hinder förresten ;)

Zebben (han fäller, därav pälsen)
Untitled-1.jpg


Untitled-2.jpg


Kom lite nära kanske? otroligt att han inte rev :rofl:
Untitled-3.jpg


Zack
Untitled-4.jpg
 
Sv: Bilder/filmer på era hoppkaniner

heh har tyvärr ingen bild för att min kanin har som högst hoppat över en matsked som låg i gräset så den syntes inte och då fick jag locka med allt möjligt... men är det någon som har nåt tips om hur man ska få kaninen att vilja hoppa??? :crazy:
 
Sv: Bilder/filmer på era hoppkaniner

En kort snutt när Tintin hoppar med syrran, hennes kanin också men min uppfödning. Tintin är lejonhuvad kanin, född 26.04.05

Tintin

Jag när jag tävlar en annans kanin. Kaninen heter Paradisets Camomill och är en 3 årig hane, 50% dvärghare 50% dvärgvädur

Camomill

Jag och min syrras kanin (hon fick henne utav mig). En sk sverigehare (50% dvärghare, 25% belgisk hare, 25% dvärgvädur), hanen ovan är pappan. Hon är född juli 06. Paradisets Älskade Copia är namnet.

Pia


jag håller på med kaninhoppning!

sitter som ordförande i kalmarortens kaninhoppare.


ps. camomills mamma siri är min uppfödning, har även hans morfar här hemma!
 
Sv: Bilder/filmer på era hoppkaniner

Har två "hoppkaniner" fast jag tävlar inte, :)

Plupp
Lejonhuvad kanin , kastrerad hane, ca ett halvår
Hopprekord: 70-80cm utan sele ( han hoppade över ett staket ut ur buren .. o.o') med sele: 65 cm
bild på Plupp:
pluupen001.jpg

Bild018.jpg


Indie
Lejonhuvad kanin , hona, ca 5½ månad
Hopprekord: 50 cm med sele

Bilder på Indie:

S6306805.jpg

1.jpg
<-- bara tillfälligt hinder x) väldigt fult , Indie är det bruna som ser lite konstigt ut en bit över hindret
 
Sv: Bilder/filmer på era hoppkaniner

Jag har inga bra bilder men det högsta min kanin har hoppt med sela är 10 cm. Men hon hoppar enkelt en meter om hon är lös.
Nån som har något bra tips för att få en aknin att vilja hoppa?
 
Sv: Bilder/filmer på era hoppkaniner

Åh, rolig tråd :)

Har en film på YouTube som ni gärna får kolla på :)

http://www.youtube.com/watch?v=G5RohfqvFvA

Kolan heter hon och är 7 år och är av rasen dvärgvädur.

har massor med bilder men ni får nöja er med filmen så länge :p
 
Sv: Bilder/filmer på era hoppkaniner

Champis hoppar lättny :) --> http://www.youtube.com/watch?v=I3_HctirWKw

efter grunden hade jag glömt att det var fler tävlande, jag hade bara champis och hans halvbror (som jag fött upp) i tankarna för dom två var enda nollorna. hans halvbror sixten gick nolla i finalen igen och hade inte -->JAG<-- klantat ner ett hinder hade vi kunnat vinna. :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är supernyfiken på vilket intryck människor får av olika hundar Hur brukar din hund oftast beskrivas av folk den möter? 1. Vad är...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 209
Senast: Roheryn
·
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 397
Senast: cili
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 876
Senast: Twihard
·
Utrustning Ja, jag ska köpa nya stövlar och vill ha inspiration kring vilka som ser bra ut och verkar sitta bra. Jag ser ibland stövlar på...
Svar
9
· Visningar
1 374
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp