Bilder från träning och tävling

Sv: Bilder från träning och tävling

:rofl::rofl::rofl: Norrländsk fajt!:banana::banana:

Kom igen nu mama, ge den falska Norrländskan på moppo!

/Nova som inte alls gillar att hetsa människor...:angel:

Vaddå falsk norrländska? :eek:
Jag fattar ingenting... visst består Sverige av Skaune och Norrland dvs allt norr om Älmhult (byn där IKEA föddes för er som inte är geografiskt kunniga) ÄR Norrland.

off topic

Gärds är bestämt till den 11-12/4 PÅSK
:bump:
 
Sv: Bilder från träning och tävling

:rofl: :rofl:

Haha. Okej,kanske man borde åka neråt (ca 400km) och komma över via stockholm.
Läste just reglerna och att man måste kvala, eller hur? Vad jag förstod måste man hoppa två 1,10 banor för att få starta i en 1,00 fältt. Hittade det på www.falttavlan.com
mina 1,10 resultat från i år gäller alltså inte. eller?

Hur är det med vaccinering? Här hos oss vaccinerar man en gång i året.

:)
 
Sv: Bilder från träning och tävling

mellan bollnäs-ume är de 44, men sen får du räkna med att Betti bor 12 mil SÖDER om bollnäs..vilket ger 56 mil till ume!
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Perfekt med Gärds där:love: då vågar vi hoppas på att nån vilsen Skauning vågar sig upp till Hofors för att rida CNC** (och framför allt att inte "norrlänningarna" från 08 och östergötland väljer Gärds istället utan också)

Om gränsen till Skaune går vid Älmhult så klarar jag mig nog, tror att Harplinge (mera känt som Plauninje numera) klarar sig där :D

Men Crayzymama :eek: vad har du fått det ifrån att jag bor i Bollnäs:eek: det ligger ju inte ens i Gästrikland :eek:
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Perfekt med Gärds där:love: då vågar vi hoppas på att nån vilsen Skauning vågar sig upp till Hofors för att rida CNC** (och framför allt att inte "norrlänningarna" från 08 och östergötland väljer Gärds istället utan också
Men Crayzymama :eek: vad har du fått det ifrån att jag bor i Bollnäs:eek: det ligger ju inte ens i Gästrikland :eek:

Nämen ursäkta:o. Måste ha uttryckt mig tokigt. Klart jag vet att du bor i Hofors:D. Kan också säga att 08 norrlänningen hade valt det norra alternativet om vi varit tvugna att välja:rofl::rofl:.
 
Sv: Bilder från träning och tävling

nä men de tillhör ju gävleborgs distriktet iaf :D

Ska passa på att fråga dig en sak angående fälttävlanskort.
Jag ska ju bege mej ut på terrängen med unghästen i bollnäs i maj, om de är då vi har fälttävlan. Men ja har ju råkat tvätta mitt gröna kort i tvättmaskinen vilket gjorde att fälttävlansmärket tvättades bort :rofl:
De borde väl bara vara att fixa ett nytt kort väl? alltså utan prov...
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Helt underbar bana och terräng, helst att titta på nu i vinter mörkret/kylan.
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Nämen ursäkta:o. Måste ha uttryckt mig tokigt. Klart jag vet att du bor i Hofors:D. Kan också säga att 08 norrlänningen hade valt det norra alternativet om vi varit tvugna att välja:rofl::rofl:.

Äsch din fegis! Att backa ur en given fajt sådär bara....:D
 
Sv: Bilder från träning och tävling

nä men de tillhör ju gävleborgs distriktet iaf :D

Ska passa på att fråga dig en sak angående fälttävlanskort.
Jag ska ju bege mej ut på terrängen med unghästen i bollnäs i maj, om de är då vi har fälttävlan. Men ja har ju råkat tvätta mitt gröna kort i tvättmaskinen vilket gjorde att fälttävlansmärket tvättades bort :rofl:
De borde väl bara vara att fixa ett nytt kort väl? alltså utan prov...

Du får läsa på nya TR lite...:angel: Du behöver inget märke på det gröna kortet från nästa år....
 
Sv: Bilder från träning och tävling

:rofl: :rofl:

Haha. Okej,kanske man borde åka neråt (ca 400km) och komma över via stockholm.
Läste just reglerna och att man måste kvala, eller hur? Vad jag förstod måste man hoppa två 1,10 banor för att få starta i en 1,00 fältt. Hittade det på www.falttavlan.com
mina 1,10 resultat från i år gäller alltså inte. eller?

Hur är det med vaccinering? Här hos oss vaccinerar man en gång i året.

:)

Ja, du måste hoppkvala, 2 110-banor med max 8 fel totalt. Och nej, iaf än så länge så gäller inte gjorda kval från i år utan måste göras nya 2009.

Vi vaccinerar också bara 1 gång/år.
 
Sv: Bilder från träning och tävling

aha, fiffigt.
men antar att jag behöver nå annat då.

Ska kika igenom TR för att uppdatera mig på de nya sakerna så får jag ta kortfrågor med tränaren i vår då kanske.
Kval ska fixas oxå men de borde inte va nå problem.
 
Sv: Bilder från träning och tävling

**knapplån**

Redan lagt upp dessa bilder i en annan tråd, men Åke e en sån fining så han förtjänar att få va med här också! :p

Va så hårt underlag (fruset) så vi tog en låååång tur i skogen, i bara skritt, sen så dressyrade vi en aning på ridbanan när vi kom hem, bara skritt å trav, va ganska hårt där med.

Va så kallt att jag trots mina ca 3000 lager kläder tappade känseln och rörelseförmågan i både tår, fingrar och ansiktet från kindbenen och nedåt, märkte först att ansiktet va så kallt när jag skulle prata med en kompis efter jag dressyrat på volten (hade sällskap i skogen så då höll jag igång ansiktsmusklerna :d) och då sluddrade jag för jag kunde inte röra läpparna! :eek:
Aldrig hänt mig förut, å idag va d bara några minus, har ju ridit i upp till typ 20 minus förut utan att ngt sånt hänt! Lite läskigt haha!

Aja, här kommer lite bilder på bästa Åke-mannen!

dsc00123-lite-fix_21984914.jpg


dsc00122-lf_21984775.jpg


dsc00125-lite-ix_21985056.jpg


dsc00126-lite-fix_21986007.jpg


Sry för dålig kvalitet, men mobilkamera+mörker=mörka bilder med dålig kvalitet, mörka bilder med dålig kvalitet+photoshop=JÄTTEdålig kvalitet! xD
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Ja, du måste hoppkvala, 2 110-banor med max 8 fel totalt. Och nej, iaf än så länge så gäller inte gjorda kval från i år utan måste göras nya 2009.

Vi vaccinerar också bara 1 gång/år.

Tack. Då är saken klar.
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Söt häst! Har tyvärr missat att du köpt häst? För du letade ju sist jag såg dig här...
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Jadu, önskar han vore min, men han e bara min medispolle, suuuuperfin e han, dock letar jag fortfarande, tror att jag kanske har en fining på gång, dock är det lite saker jag måste ordna innan jag kan ta någon häst, så beror på om de hinner få iväg hästen eller inte, jag håller tummarna på att de inte hinner haha!
Hoppas den finns kvar någon vecka till iaf. :D

Men han är hur som helst supertrevlig och rida min meddispolle, 9 årig valack, går lite lätt hoppning och dressyr, mest tränad på hemmaplan och inte så mycket tävlad pga. brist på intresse hos ägarn, men han är lika fin för det! :p
 
Sv: Bilder från träning och tävling

off topic

Gärds är bestämt till den 11-12/4 PÅSK
:bump:[/QUOTE]


men helt super - då kan man ju stanna i Skaune rätt länge i vår då och ända ha fullt upp!!:angel:
 

Liknande trådar

Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Krumben
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: LiviaFilippa
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 717
Senast: Cambrie
·
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 378
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp