Bilder på bra ligghall

V

Visa

Hej. Har köpt mig ett kallblod som jag tänkte ha på lösdrift nästa vinter. Tänkte bara om nån kunde lägga in lite bilder på bra och fina ligghallar. Mått som man måste ha osv. Vad har ni för underlag (halm, ingenting, spån?), fri tillgång till hö?

Har ingen erfarnhet av lösdrift joxet :D
 
Sv: Bilder på bra ligghall

Här kommer min och systerns ligghall

DSC02385.jpg
 
Sv: Bilder på bra ligghall

Åh gud vilken stor och fin en! Hur många hästar har ni till den?
Den som finns där jag hade tänkt ha min häst är bara som en lada typ..


Visst är ligghall bara till för vind och torrt? Man behöver väl inte ha nå värmelampor eller liknande där?
 
Sv: Bilder på bra ligghall

När ni har elen åtkomlig för hästarna måste ni installera en jordfelsbrytare.
 
Sv: Bilder på bra ligghall

Fint.
Vad har ni gjort med marken innan ni började? Är det som plintar, nedgjutna, reglar och sen plåt?
 
Sv: Bilder på bra ligghall

Hur hökt till tak måste det vara på ligg hall.Stor häst 170
ag funderar på ligg hall till mina. Mest för regn skydd o vind.
 
Sv: Bilder på bra ligghall

Tappsveden skrev:
Här kommer min och systerns ligghall

DSC02385.jpg

Oj, vad spännande, ni kanske byter ut ert vita fett mot nyttigt brunt, som eskimåer :D
Blir ni sponsrade av något sportföretag som säljer HH- kläder eller så?

(jag ber så mycket om ursäkt för det trådförstörande inlägget...kunde bara inte låta bli!)
 
Sv: Bilder på bra ligghall

Det är tre hästar som delar på ligghallen. vi har lampor där inne just för att kunna mocka då det är mörkt..nej ingen värme där inte. det är torrt och vindstilla där inne.
 
Sv: Bilder på bra ligghall

marken är bara vanlig mark inge grus eller nått sånt. sen är det plåyt och balkar som håller upp allt.och sen lite hjälp av stalltaket oxå
 
Sv: Bilder på bra ligghall

Nicke skrev:
Oj, vad spännande, ni kanske byter ut ert vita fett mot nyttigt brunt, som eskimåer :D
Blir ni sponsrade av något sportföretag som säljer HH- kläder eller så?

(jag ber så mycket om ursäkt för det trådförstörande inlägget...kunde bara inte låta bli!)


Och mig tog det två läsningar innan jag fattade det roliga. Vad jag ska skylla på, vet jag ej.
 
Sv: Bilder på bra ligghall

Ja, det verkar ju vara en stor, luft
 
Sv: Bilder på bra ligghall

Ursäkta avbrottet, min katt sände just iväg det halvskrivna inlägget genom att kliva på knappen.
Vad jag skulle säga, var att det verkar ju vara en härlig, luftig etta i naturskönt område, lite kallt för två systrar i Januari kanske..:)
 
Sv: Bilder på bra ligghall

Hejsan vet du eller någon någon som har en häst efter gullsvarten.Jag har en avkomma efter honom och skulle vilja veta någon mera som har :bump: :bump: en avkomma efter honom
 
Sv: Bilder på bra ligghall

Jag är nöjd med min lösdrift. Vi tog ut golvet i mittendelen på förrådsdelen på vår ladugård, satte plank på tvären för att skapa väggar och tog bort ett fönster och skapade en öppning där.
Tyvärr lutar golvet eftersom all vår mark lutar, men det är så rymligt att de kan stå och ligga bra därinne i alla fall. Det ser värre ut på bilden än vad det är. Fotot är taget innan vi fixade golvet och la in strö.
Jag har tre shettisar här, de har mer än gott om rum. Man ser inte hela lösdriften på bilden, den är ganska lång.
lsdriften.jpg
 
Sv: Bilder på bra ligghall

Oj, såg inte hur gammal tråden var...
Kanske inte gjorde något om jag svarade ändå, hoppas jag... :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 848
Senast: Cambrie
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
679
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 115
Senast: co-SMAD4
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 664
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp