Bilder på Cavalettisadlar?*bildtråd

J

JenniferBatten

Hej! någon som har bilder på Cavaletti sadlarna när dom ligger på hästen och/eller med ryttare i? Vill gärna se bilder då man får lite bättre uppfattning ang stöd o utseende på sadeln. Gärna dressyr o hopp!

Tackar på förhand:bow:
Batte
 
Sv: Bilder på Cavalettisadlar?*bildtråd

jag har provat dressyrsadeln. Har suttit i det mesta i sadelväg under 30 år som ryttare, utan problem, men aldrig suttit i en sadel som den. Det fanns inte stöd någonstans och ingen djupaste del. Det fanns liksom ingen plats där sätet ville vara. (beskrivningen låter rätt konstig märker jag) Den låg visserligen bra på hästen men jag kunde helt enkelt inte rida i den. Prova ordentligt innan du köper.
 
Sv: Bilder på Cavalettisadlar?*bildtråd

Jag hade en Cavaletti dressyr på min förra ponny, och det är nog den värsta sadeln jag ridit i som bigganl säger så finns det inte ett stöd nån stans på sadeln. och den kändes stor och klumpig:crazy:
 
Sv: Bilder på Cavalettisadlar?*bildtråd

Ok! Dressyren är jätte obekväm alltså!:crazy: Ingen som har bilder? Hopp/flatback sadeln då? Någon som provat den o vet hur det är med stöd o så?:bow:

Batte
 
Sv: Bilder på Cavalettisadlar?*bildtråd

Jag har flatbacken, och när man väl hittat ett rakt ex så är de ganska vettiga. Inga jättestöd, men jag sitter bättre i den än i många andra sadlar faktiskt, stadigare än i Prestige Golden star och Jacsons flatback. Inga jätteklossar men det duger. Dock sitter sadelgjordsstropparna skumt på den, jättelångt bak? Tredje stroppen ligger nästan på bakklossen så jag använder de två främre. Passar inte hästar med hög manke.
Hoppmodellen har lite större stöd och djup sits, men jag trivdes bättre i flatbacken.
 
Sv: Bilder på Cavalettisadlar?*bildtråd

ok! Är stöden som korta klossar(både fram o bak?) eller är de långa? Jasså bättre stöd i hoppmodellen..hmm..du kan möjligtvis inte ta en bild eller två o lägga ut så jag får se hur din sadel ser ut? Vore jättesnällt!!
 
Sv: Bilder på Cavalettisadlar?*bildtråd

Ok gud vad snäll du är! Tack så mycket!!!
 
Sv: Bilder på Cavalettisadlar?*bildtråd

Har själv en hoppsadel, inte flatbacken och är/var nöjd. (Nu har dock hästen vuxit ur den).

Jämfört med andra sadlar - provade många innan jag hittade den här - upplever jag den som mkt prisvärd. Egentligen är jag annars lite skeptiskt till så här billiga sadlar men blev glatt överaskad av den här.

Det där med hur mycket stöd man vill ha är ju individuellt, jag tycker att man sitter bra i den.
 

Liknande trådar

Utrustning Efter 30 år som ryttare har jag för första gången fått ridsår, i ljumskarna. Sadeln är utprovad och ny, jag hamnar i en korrekt sits i...
2
Svar
20
· Visningar
2 085
Senast: Oknytt
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 634
Senast: Mogge
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 917
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 092
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp