Bilder på era små badrum

tott

Trådstartare
En spinoff på badrumstråden.

Jag ska så småningom renovera mitt pyttelilla badrum och behöver tips på hur man kan göra. Badrummet är långsmalt med tvättställ innanför dörren på höger sida, sedan toastol och längst in, i hörnet på höger sida, finns ett litet skruttigt duschskåp. Bredvid duschskåpet ryms en 60 cm (?) tvättmaskin och varmvattenberedaren precis. På vänster sida finns ett fönster.
Litet och trångt, men funkar. Finns inga lindriga sätt att förstora badrummet.

Nu vill jag se bilder på andra små badrum, tack :bow:
 
Jag hänger också på denna tråden. Vi har ett aslitet badrum som jag skulle vilja ytoptimera...
 
Jag hakar också på!! Och undrar samtidigt över vilka priser det rör sig om för en helrenovering?

Vårt hus har två pyttesmå badrum från 1979 och de ser för erbarmeliga ut. Det ena har dessutom ett brant snedtak hela vägen. Det andra, på nedervåningen, var egentligen ÄNNU mindre, men förra ägarna slog ut väggen till garderoben intill och förlängde badrummet. Som nu har golv som lutar åt fel håll, så spiller man t.ex. duschvatten rinner det mot dörren istället för mot golvbrunnen..... :meh:
 
A86E01AC-EB9A-4589-81BB-5D2700BF4354.jpeg

Såhär renoverade vi vårt pyttelilla badrum. Vi flyttade toalettstolen som var till höger om dörren innan renoveringen, och vi köpte särskilda duschväggar som sitter 40cm från hörnet på ena sidan och 90cm från hörnet på andra sidan (minns inte exakta mått men typ). Det var enda sättet att få fönstret utanför duschen och få plats med benen när man sitter på toa, och funkar förvånansvärt bra. Upplevs inte alls som trångt när man står där inne och duschar, vilket jag var lite orolig för.
Hade jag fått göra om något så hade jag valt mörk fog på golvet istället för ljus, som jag skrev om i den andra badrumstråden.
 
Visa bifogad fil 65606
Såhär renoverade vi vårt pyttelilla badrum. Vi flyttade toalettstolen som var till höger om dörren innan renoveringen, och vi köpte särskilda duschväggar som sitter 40cm från hörnet på ena sidan och 90cm från hörnet på andra sidan (minns inte exakta mått men typ). Det var enda sättet att få fönstret utanför duschen och få plats med benen när man sitter på toa, och funkar förvånansvärt bra. Upplevs inte alls som trångt när man står där inne och duschar, vilket jag var lite orolig för.
Hade jag fått göra om något så hade jag valt mörk fog på golvet istället för ljus, som jag skrev om i den andra badrumstråden.
Hur funkar duschskåpet?
 
Ja duschväggen....vad det nu är? Viker man ut väggarna så det blir större eller hur?

Ja det är helt vanliga duschväggar bara att de inte sitter lika långt ut från hörnet på båda sidorna. Det känns inte trångt när man duschar. De är svängda så det blir en bananböj typ 😅
 
Mitt badrum är knappt 4 kvm, dock kvadratiskt så lite enklare att möblera. Slänger in en bild på hur det såg ut när jag flyttade in och en bild på hur det är nu. Mina duschdörrar är 70 cm, infällda på bilden.
Nu:
 

Bifogade filer

  • IMG_20201022_222439.jpg
    IMG_20201022_222439.jpg
    220,5 KB · Visningar: 385
Mitt badrum är knappt 4 kvm, dock kvadratiskt så lite enklare att möblera. Slänger in en bild på hur det såg ut när jag flyttade in och en bild på hur det är nu. Mina duschdörrar är 70 cm, infällda på bilden.
Nu:

Vad gick notan på? Verkar vara samma size som badrummet i min nyköpta lgh. Det har en småtrist plastmatta på golvet, kaklade väggar. Från -98. Det är funktionsdugligt men trist blå, nött matta och den klassiska 90-talsbården i ljusblå :meh:
 
Vad gick notan på? Verkar vara samma size som badrummet i min nyköpta lgh. Det har en småtrist plastmatta på golvet, kaklade väggar. Från -98. Det är funktionsdugligt men trist blå, nött matta och den klassiska 90-talsbården i ljusblå :meh:

Jag gjorde det själv, så ca 30' för allt material och inredning. Men då är det nya avloppsstammar ner i källaren och delvis nytt golv då jag behövde ta upp hål för golvbrunnen. Min offerter jag tog in låg på runt 100' och det tyckte jag inte det var värt 😄.

Vet inte om det syns på bilden, men mitt handfat har blandaren på sidan istället för rakt fram. Perfekt för små badrum då det inte är lika djupt.
 
Mitt badrum är knappt 4 kvm, dock kvadratiskt så lite enklare att möblera. Slänger in en bild på hur det såg ut när jag flyttade in och en bild på hur det är nu. Mina duschdörrar är 70 cm, infällda på bilden.
Nu:
Inser att det troligtvis blir liknande duschdörrar för min del. Blir det mycket vått på golvet utanför dörrarna?
 
Inser att det troligtvis blir liknande duschdörrar för min del. Blir det mycket vått på golvet utanför dörrarna?
För mig blir det ganska blött, men mina dörrar sitter lite för högt. Eftersom det är fall samt att dörrarna ändrar höjd när man öppnar och stänger vågade jag inte chansa, men de borde nog suttit 5 cm lägre. Sen får man med släplister man sätter i underkant, det har jag inte gjort då de ändå inte skulle nå hela vägen ner. Så sätter man dörrarna lägre och använder listerna blir det nog inte mycket blött.
 

Liknande trådar

Fritid Nu ska vi snart ta tag i vårat ena badrum och jag känner att lite renoveringstips är på sin plats. Just nu ser det ut så här...
Svar
0
· Visningar
1 271
Senast: MM
·
Hemmet Flyttar inom kort från min lägenhet med ett väldigt fint (om än litet) nyrenoverat och egendesignat badrum till en nybyggd lägenhet med...
Svar
13
· Visningar
6 363
Senast: Nizhoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp