Bilder på era små badrum

Återupplivar min gamla tråd.
Planerar badrumsrenovering på mitt knappt 4 m2 stora badrum till nästa vår/sommar.

In med mera bilder, tankar och tips nu, tack! :bow:
 
Ännu ett försök till återupplivning. Nu börjar det (förhoppningsvis) närma sig.

Har fått en bra, men dyr, offert, men ska ännu göra små justeringar som förmodligen gör det ännu dyrare. I denna offert ingår rubbet - allt från rivning, bortforsling till installationer inkl. möbler, el och vvs. Skönt att inte själv behöva bestyra om logistiken då allt finns inom företaget.
 
Vi har nyss renoverat vårt badrum som är litet både på höjden, bredden och längden :D För oss blev det lite av en budgetrenovering eftersom vi dels inte ska bo här i så himla många år till (har vi tänkt i alla fall) och dels har andra dyra projekt på g. Fokus var därför inte att skapa vårt drömbadrum, utan främst att göra det varmare, mindre fuktigt och fräschare överlag.

Före:
Före 1.jpeg
 
På bilderna ovan kvarstår dock fönsterbyte samt insättning av fläkt.

Det vi främst har gjort är att lägga in golvvärme samt isolering under golvet (tidigare var det stenplattor som låg direkt på grunden 🥶). Sedan har alla "möbler" bytts ut. Vi har skapat mer förvaringsutrymme genom att ha skåp både under och över vasken. Väggarna har fått våtrumsskivor istället för kakel - detta var främst ett budgetbeslut eftersom det skulle ha krävts minst dubbelt så mycket i både tid och pengar att få det omkaklat. Det är absolut snyggast och "lyxigast" med kakel, men det fick bli såhär. Vi kommer inte att ha några kakelfogar att skrubba med tandborste framöver i alla fall! ;)

För oss blev det riktigt överkomligt i pris, men så bor vi också i UK där framförallt arbetskraften är extremt billig och där man kort sagt lägger ribban lite lägre - på gott och ont. Jämfört med de priser jag hört från Sverige är det knappt hälften så dyrt här, men det varierar ju såklart (jag jämför då vår renovering med de renoveringar som mina föräldrar och min bror nyligen gjort).
 
Jag håller på att få mitt lilla badrum renoverat, från 2,2 kvm till 4.1 kvm. Så kostnaden har ju blivit lite mer då en ny vägg byggts bland annat och nya rör då det tidigare bara var dusch och handfat där inne, nu blir det dusch, tvättmaskin, toa och handfat. Vi har lagt in golvvärme, det blir mosaik, kakel och klinkers, och helt nya badrumsmöbler. Förhoppningsvis blir det nästan klart till helgen då snickaren fogar och sen sätter in möblerna så att rörmokaren kan koppla in vatten osv nästa vecka. Så här ser skissen ut. (ursäkta alla jävel, det är inte jag som gjort skissen 😂)

IMG_20220301_180510.jpg
 

Liknande trådar

Fritid Nu ska vi snart ta tag i vårat ena badrum och jag känner att lite renoveringstips är på sin plats. Just nu ser det ut så här...
Svar
0
· Visningar
1 270
Senast: MM
·
Hemmet Flyttar inom kort från min lägenhet med ett väldigt fint (om än litet) nyrenoverat och egendesignat badrum till en nybyggd lägenhet med...
Svar
13
· Visningar
6 363
Senast: Nizhoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp