Bilder på fd i sociala medier?

MiniLi

Trådstartare
Efter lite diskussioner med vänner har jag insett att man tänker så olika kring det här med att ha eller inte ha bilder på sitt/sina ex uppe på sociala medier. Hur tänker du?

Låter du bilder ligga kvar om det tar slut eller rensar du?
Låter du taggar på dig vara kvar eller tar du bort/döljer?
Spelar det någon roll för dig hur en partner agerar kring de bilder som hen har eller är taggad i?

Själv har jag rensat för det känns himla konstigt för mig att ha "parbilder" eller liksom kärleksfulla bilder på min fd uppe på sociala medier.
Min nya är taggad i en del bilder tillsammans med sitt ex som jag inte gärna vill titta på om man säger så, men det känns också konstigt att ha en åsikt i frågan eller liksom försöka få bilder bortplockade.. Så där är jag lite tudelad :cautious:
 
Jag hade behållit, jag skulle heller aldrig rensa bland mina foton. Ett ex är ett ex av minst en anledning och iaf jag är tillräckligt gammal för att ha ett förflutet och även min ev partner. Mår du dåligt av bilderna så behöver du jobba med dig själv.
 
Jag blir lite frågande. Ska man låtsas att man inte har ett förflutet eller vad är grejen?
Nä varför skulle det handla om att låtsas något sånt?
Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag skäms inte alls för mitt förflutna och har även lite halvt regelbunden kontakt med mitt ex. Men jag ser ingen mening på att det ska ligga romantiska bilder på oss två på min facebooksida, det känns bara knepigt för mig.
 
Nu är det ingen aktuell fråga för mig men: jag skulle absolut inte ta bort. Skulle den nya partnern ha synpunkter skulle vi få ha ett verkligt djupgående samtal om kontrolltendenser och vad som är okej att lägga sig i.
Hur kommer det sig att du kopplar det direkt till kontrolltendenser?
Jag tänker att det kan handla om mycket saker och att det inte alls behöver vara typ svartsjuka eller liknande.
 
Kanske ska lägga till.. När jag skrev parbilder menar jag i stil med pussbilder, hålla hand, romantisk middag, bilder vars text innehåller någon form av kärleksförklaring eller liknande. Alltså inte bara neutrala bilder där man liksom förekommer på samma foto.

För egen del spelar det också roll om bilderna typ är det första som syns när man klickar på "foton på xx" eller om det är gamla album som ligger och skräpar någonstans.
 
Hur kommer det sig att du kopplar det direkt till kontrolltendenser?
Jag tänker att det kan handla om mycket saker och att det inte alls behöver vara typ svartsjuka eller liknande.
Men vad finns det för någon anledning då att du inte klarar av att se bilderna?
 
Men vad finns det för någon anledning då att du inte klarar av att se bilderna?
Nu har jag väl inte skrivit att jag inte klarar av att se bilderna?
Jag har inga större problem med det egentligen, mer än att jag hade föredragit om de inte fanns ;)
 
Jag har inte tagit bort bilder med mitt ex på t.ex. Facebook, och det har inte mitt ex heller. Ser ingen anledning till att radera gamla delar av sitt liv. Jag och min nya diskuterade det och han ser heller inget problem med det. Som han sa; även om jag ser en bild på honom där han ser jättekär ut med sitt ex så är ju sanningen att han faktiskt var det just då. Det går liksom inte att komma bort från att ens partner har en historia, men jag ser ingen anledning att sopa den under mattan.
 
Att lägga sig i vad partnern har på sin fb = kontrolltendenser. Starka sådana dessutom, om det det gäller är bilder med tidigare partner.
Ja alltså om min nuvarande skulle komma till mig och säga att jag måste ta bort saker från min FB hade jag också reagerat. Därav att jag aldrig skulle "kräva" sånt själv heller. Däremot kan jag ju ha tankar om saker även om jag inte agerar på dem.
 
Nu har jag väl inte skrivit att jag inte klarar av att se bilderna?
Jag har inga större problem med det egentligen, mer än att jag hade föredragit om de inte fanns ;)

Precis, låtsas som det inte finns något förflutet. Eller? Nu skulle jag aldrig i livet lägga ut en massa sliskiga bilder på mig och partner, någonsin. För att jag är sådan som person. Jag vill gärna kunna stå för det jag gör, även i andra ljus än precis just nu.
 
Nu har jag väl inte skrivit att jag inte klarar av att se bilderna?
Jag har inga större problem med det egentligen, mer än att jag hade föredragit om de inte fanns ;)
Nja, jag tolkade ditt att du inte ville se dem som att du inte klarade av att se dem, men varför går du in och tittar på hans gamla bilder då? :confused:
 
Precis, låtsas som det inte finns något förflutet. Eller? Nu skulle jag aldrig i livet lägga ut en massa sliskiga bilder på mig och partner, någonsin. För att jag är sådan som person. Jag vill gärna kunna stå för det jag gör, även i andra ljus än precis just nu.
Nej det är väl inte alls samma sak?
Att inte vilja se bilder på sin partner och dennes ex är väl inte samma sak som att låtsas att det inte finns ett ex?

Jag har inga som helst problem med att min vuxna partner har ett förflutet, precis som jag själv har. Men det kanske handlar om hur man ser på sociala medier?
Jag kan rensa ganska friskt överlag på sociala medier och tex ta bort bilder på mig som jag tycker är fula eller bara känns gamla.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 264
Senast: MML
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 652
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 885
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 454
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp