Bilder på nya sadeln!

Centaur

Trådstartare
Jättefin! Ser hög ut i framvalvet på sista kortet, men det kan ju va vinkeln från kameran som lurar ögat!
Ser supersnygg ut, är nog ganska mjuk?
Vad kostade den?! Hade ju en passier (hoppsadel) innan, den köptes begagnad i början på 90-talet o sålde den i somras till finland o fick 4500 kr för den :o
Så förhoppningsvis har du en sadel som håller i åratal :D
Hoppas den passar pållen oxå!
 
Tyckte jag osså.
Den där skulle jag inte få på mina pållar, inte ens varmblodet då hon ej är dräktig. :D
Och det där ska kallas vid bomvidd... :angel: :angel:
 
Snygg sadel! Tycker dock att den ser smal ut mellan bossorna, men det är svårt att avgöra på bild... Får du in fyra fingrar mellan?

Till er som tycker att den ser väldigt smal ut i bomvidd så kan det vara mycket svårt att avgöra detta på bild. Man ser inte var "koppjärnen" (kommer inte på rätt ord) går ner på bilden framifrån. Antagligen är bomvinkeln inte överensstämmande med vinkeln som syns på bilden.....
 
Svarar alla samtidigt..

Den ser nog lite smalare ut än den är, bossorna är lite speciellt utformade. Har provats ut av sadelmakare, och även stoppad extra vissa ställen. Så den ska passa! :)

Ja, den är helt ny, 17.000kr fick jag betala (norska pengar) :crazy:. Men den är ullstoppad och det går att ändra bomvidden, så förhoppningsvis kan han ha sadeln i måånga år.

Sätet är inte sådär jättemjukt om jag jämför med min andra sadel (Prestige), men knästöden är väldigt mjuka, och det är extra mjukt läder på dom, vadklossorna och i sätet.

Den är som sagt extra stoppat vid framvalvet, kanske därför den ser hög ut? Annars är det min soffa som har konstig rygg... ;)
 
Så du har äntligen hittat en sadel!

Den ser jättefin ut, hoppas den är lika fin och rida i.

Kram Favina :bump:
 
Jaaa, äntligen!!!! :bow:
Frågade till och med sadelmakaren: "är det garanterat att den här passar nu då??" :D
 
väldigt snygg, men såg fruktansvärt smal ut... provat den på kusen än? låg den bra?
 
17 000... oj. vad har du för sponsor? :smirk: verkar som om du har obegränsat m pengar till din hästverksamhet? :eek: :cool:
 
Nä, jag äter inget..... :angel: Fick låna lite pengar av min pappa tills jag får solgt den andra sadeln, resten hade jag sparat i hop (skulle ha blivit dressyrsadel av dom..) Obegränsat är det tyvärr långt ifrån..... :( Men jag prioriterar alltid hästarna först.
 
Väldigt fin sadel, men jag tycker också den såg lite smal ut för att vara normal mot vid. :crazy: Skulle inte få på den på min kallblodstravare, men det är ju en helt annan sak! :D Snygg var den i alla fall!
 
Antagligen så har hästen plats att röra ryggen en bit under bossorna, det brukar vara så med sadlar som ser smala ut, trots att de ser smala ut så behöver de inte vara det.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 194
Utrustning Dressyrsadel till KORT, något sväng rygg med mycket bog. Hästen har ks så det får absolut inte bli tryck på länden (L5-L7) Det mesta som...
Svar
11
· Visningar
1 439
Senast: Design05
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
5 605
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp