Bukefalos 28 år!

bilder på små tussarna

S

ScissorHands

Slängde ut de små hårtussarna på framsidan och tog ett par kort på de.
Är 5st tanter, det är flera av de som är ganska gamla nu och är sjuka och svåra att hålla i hullet (medans de andra är hur feta som helst :angel: ) så ni behöver väll inte kommentera det..

Det är trångt i korgen jag bär ut de i... (från top vä Soda-Maja-Betty-Aurora-Wilma)
PICT0001.jpg


Tant Soda med de ploppande ögonen
PICT0005.jpg


Aurora (Mino/Fido)
PICT0013.jpg
PICT0014.jpg


Majsan
PICT0016.jpg
PICT0017.jpg


Betty
PICT0018.jpg
PICT0020.jpg


Wilma som jag försökte ta ett kort på hennes ena öga som är helt vitt numera (högra)
PICT0021.jpg
 
Sv: bilder på små tussarna

Vad söta! Hur går det att hålla reda på fem sådana samtidigt ute i gröngräset?
 
Sv: bilder på små tussarna

Det går jätte bra, de brukar väldigt sällan försöka ta sig ur hagen, oftast äter de eller ligger å vilar snällt..
 
Sv: bilder på små tussarna

du kan få den som aldrig är tyst ;)
 
Sv: bilder på små tussarna

Åååå, vad söta dom är!! :love:
 
Sv: bilder på små tussarna

Om inte hemlig vill ha henne kan du alltid annars ta henne. ;) Just nu försöker jag hosta upp 4.000 för en operation till henne :crazy:
Hon kommer antagligen inte bli opererad eller och det är stor risk att när jag väll får ihop pengrna (om jag nu gör det) att det är för sent att ta bort knölen. :crazy:
Så roligt med föräldrar som inte vill betala.
Jag grät faktskt efter att ha kommit hem ifrån vetrinären, så jävla ledsen å arg var jag. Om de fan inte vill betala allt vad de kostar att ha dem, varför fick vi dem då?
/Förbanad och ledsen Sax som pladdrar.
 
Sv: bilder på små tussarna

Om jag ändå inte skulle mörda hela familjen inklusive mig själv på köpet så :D

Usch, sånt hatar jag :mad: Men 4000, scheisse :eek: Trodde råttor och marsvin låg någorlunda lika iaf, och här kan man ta bort en knöl på råtta för omkring tusenlappen, och då finns ändå billigare (och sämre) ställen att gå till... :crazy:
 
Sv: bilder på små tussarna

Jag går iofs kanske till en av de dyrare, men de är garanterat bra och bryr sig. Och knölen sitter på ett kneppigt ställe, precis vid halsen och det är många senor, blodkärln och andra grejer. Det gör det hela hur pettigt som helst och smått osäkert.
En undersökning kostar på det ställen 500:- nästan. :crazy: Och det spelar ingen roll om man är där i 15 min eller 30min! De tar samma pris ändå :crazy:
 
Sv: bilder på små tussarna

Förresten, i sthlm finns väl rätt billiga vettar.?

Ett exempel från SRS gamla forum, klistrar in inlägget:

"Det här är en "andrahandsrekommendation", alltså jag har ingen egen erfarenhet av honom. Däremot har jag flera vänner som pratat om honom vad gäller kaniner och nu när jag letade på nätet eftersom jag inte mindes vad han hette, hittade jag flera rekommendationer från rått-, mus- och kaninägare till honom:

Per Eksell, 0295-10552

Han finns i örbyhus, men det går ju snabbt att åka upptåget dit (25 min), och han bor nära stationen. Tydligen ska han vara rätt så billig och full av bra lösningar för oss som har dålig ekonomi också!"


Skrivet av en i Uppsala alltså. Kanske kan vara något? :)
 
Sv: bilder på små tussarna

Ajaj :crazy:

Men 500 var inte så farligt. Betalar 440 för undersökning på råtta jag, oavsett tid. Bara 60 kr skillnad :)
 
Sv: bilder på små tussarna

Fast vågar man åka till andrahands-alternativn när de säger att det är sådan besvärlig och känslig operation... Jag är lite pettig med vem jag låter söva mina hårtussar :p
 
Sv: bilder på små tussarna

Fast det känns lite ofint att efter 15min få betala lika mkt som en annan gång då de lägger ner dubbla tiden på en. Och det vara bara prat och undersökning. Iofs så kunde inte Majsan hålla tätt :p :angel: Hon kissade på vet. :devil:
 
Sv: bilder på små tussarna

Sant, men det skadar ju inte att kolla upp iaf :) Vem vet, kanske är det massa marsvinsfolk som tycker han är skitduktig eller nåt ;)
Det är samma här, finns bara en vet som skulle få söva mina (eller behandla öht... :angel: ) Sen om hon slutar där eller nåt så får jag väl säkert ta mig ner till sthlm eller nåt för minsta lilla för jag är så nojig :D

Hehe det är rätta takter! :devil: :D
 
Sv: bilder på små tussarna

Mitt monster-marsvin bet alla :D Matte var så proud den dagen :D
De hälsade att hon var en riktigt fin bjässe med väldigt mkt muskler och att hon var livlig när de lämnade tillbaka ett fortfarande halvtnerdrogat marsvin :P
 
Sv: bilder på små tussarna

Haha shysst!

Min Zorro var inte poppis. Han bet alla utom mig tills han fyllde ett, men ryktet satt kvar! :D
 
Sv: bilder på små tussarna

Min syster har ett märke i handflatan som är ungefär 4-år gamalt nu efter henne.
Vad kan jag säga, matte har aldrig varit så stolt :p
Min hajtand bet iofs mig med om hon jag inte skötte mig... Hon uppfostrade mig ordentligt :p
 
Sv: bilder på små tussarna

Jag har ett ärr efter att ett annat marsvin som kände lukten av Zorro bet rätt igenom mellan pekfinger och tumme... De hatade varann kan jag ju säga :angel:

Ja det är klart, husdjuren ska ju uppfostras ordentligt! ;)
 
Sv: bilder på små tussarna

Jag värkar ha någon allmän dragning emot djur med dåligt temprament.. Iofs, jag tycker det är tråkigt med djur med för lite temprament, bäst är voffsar som ingen annan än jag får röra och marsvin som kör med alla :D
 

Liknande trådar

S
Övr. Djur Mina marsvin har tråkigt då min syster gör nått(?) med sitt rum och inte vill att de skall släppas ut (bor där och brukar springa fritt...
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: ScissorHands
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp