Bukefalos 28 år!

Bilder på Timo

S

SomethingCorporate

Jag har några gånger lovat bilder på våran AHT (american hairless terrier) men jag har varit dålig på ta kort på honom så dom har uteblivit..
Men igår var vi ut på en skotertur så då knäppte vi lite bilder i det fina vädret som jag tänkte bjuda på :)

26335727.jpg

26335776.jpg

26335821.jpg
 
Sv: Bilder på Timo

Men så söt! :)
Men är det inte jobbigt att klä på alla kläder då ni ska ut?
Och behöver han sådär mycket även om ni bara ska ut på kissrunda?

Har ingen erfarenhet alls av nakna hundar så jag är lite fascinerad.
 
Sv: Bilder på Timo

Han har verkligen växt sen de senaste bilderna du la in här!
 
Sv: Bilder på Timo

Det är ganska jobbigt med kläder, men ska vi bara ut och kissa en snabbis och det är hyffsat väder räcker det med täcket.
Men går vi på längre rundor ser han ut såhär, när han åkte skoter hade han även en mössa/huva, det har han även dom kallaste dagarna när vi går ut.
 
Sv: Bilder på Timo

Jo han har växt massor, fattar inte hur fort tiden gått!
Känns som om det var igår han bara var en rynkig boll :love:
 
Sv: Bilder på Timo

Tackar!
Kan verkligen rekomendera rasen :D
 
Sv: Bilder på Timo

Hur funkar det på sommaren då? Måste han ha täcke och så för skydd emot solen eller kan han ha solskyddskräm?

Han är hemskt söt!
 
Sv: Bilder på Timo

Han är ju mörk så han är inte lika känslig som dom ljusa, men han blir brun (kommer troligtvis bli näst intill svart) och kommer främst precis som vi behöva solskydd i början av sommaren.

Jag har inga personliga erfarenheter än så länge men solskydd för barn utan parfym ska fungera bra.
 
Sv: Bilder på Timo

Söt! :laugh:
Men jag kan ärligt inte finna poängen med såna hundar, nakna alltså.
Missuppfatta mig rätt nu, inget illa menat mot dig eller någon annan ägare till dyl. hundar, men "varför" liksom?:o
 
Sv: Bilder på Timo

Tänk vad underbart att bara ha nakenfisar, aldrig mer hårtussar i hörnen, och de drar in mindre smuts utifrån!

Min Sphynx värmer underbart i sängen och hårar inte ett dyft!:D

Fressten, Är AHT varmare än vanliga hundar?
Har läst mycket om AHT och tom stått i valp kö, men det sket sig, pga seperation från sambon... :(
 
Sv: Bilder på Timo

Min pojkvän är allergisk och detta var det bästa alternativet för oss.

Annars hade jag gärna haft en hund med päls, väldigt enkelt. :)
 
Sv: Bilder på Timo

Jag upplever honom väldigt varm.
Men det kanske är för att han ska ligga och svettas med en under täcket :p

Tråkigt att det inte blev någon för dig, får hoppas att det blir någon annan gång!
 
Sv: Bilder på Timo

Tänk vad underbart att bara ha nakenfisar, aldrig mer hårtussar i hörnen, och de drar in mindre smuts utifrån!

Min mamma har en kines, and I don't get the point...

Kan lika gärna smeka mig själv liksom:angel:


TS: Jaha okey, då verkar det vettigt, även om jag hade valt att byta ut pojkvännen ist, hahaha .;)
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder på Timo

Jag upplever honom väldigt varm.
Men det kanske är för att han ska ligga och svettas med en under täcket :p

Tråkigt att det inte blev någon för dig, får hoppas att det blir någon annan gång!

Ahh underbart, jag är så frusen av mig. :D

Ja det gör verkligen jag med!
Är ruskigt sugen på en liten fis!
Men, jag har funderat på en sak, kan man föda upp AHT samtidigt som man är med i SKK?
Eller blir dom putt då?
 
Sv: Bilder på Timo

Tack tack :D

Zizzy, jag har ingen aning om man får det.
Jag är fel person att fråga är helt ointresseras av avel :p
 
Sv: Bilder på Timo

Men om hunden inte är erkänd som ras av SKK så räknas den väl som blandras och blandras får man inte avla på om man samtidigt avlar renras inom SKK ..
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 599
Senast: hundtant
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
708
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 920
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 307
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp