Bukefalos 28 år!

loveponies

Trådstartare
Det var ett tag sen jag lade ut några bilder på mina kissar på detta forum, tänkte ändra på det nu!
Här är bilder jag tog på kissarna när vi var i stugan i helgen:

Chivas, som ligger och svalkar sig på lite sval sand som hamnat utanför sandlådan:
chivas1.jpg


Huvudbild på Chivas:
chivas2.jpg


Och så Sammi, som även hon svalkar sig i skuggan under buskarna:
sammi1.jpg


Fin huvudbild, om man bortser från den störande ljusfläcken som råkade hamna mitt i Sammis ena öga... :crazy:
sammi2.jpg


Sammi på verandan:
sammi3.jpg


Och i favoritstolen:
sammi4.jpg
 
Sv: Bilder

Tack för den! Nu längtar jag ju ännu mindre till min lilla lurvboll som kommer nästa måndag! Dumma! ;)
Underbart fina är dina båda!
 
Sv: Bilder

Ljuset i Sammis öga lyfter ju bilden! Jättefina bilder, kul att de kan vara ute när ni är på landet.
 
Sv: Bilder

mandalaki skrev:
Ljuset i Sammis öga lyfter ju bilden! Jättefina bilder, kul att de kan vara ute när ni är på landet.

Ja, det är jätteskönt att kunna ha dem lösa! I början var man ju lite "mammig", men nu har jag insett att de inte kommer bege sig längre bort än ca 10 m från huset på egen hand.
Det är lustigt att de, som avskyr att vara ute här hemma utanför lägenheten, tycker så mycket om att vara ute på landet...
Fast egentligen är det mest Chivas som gillar det. Sammi håller sig mest på verandan, och tar någon liten sväng ut då och då. Och på dagarna, när det är som varmast, ligger de mest inne i sängen och sover.
Fast på kvällen brukar vi ta en liten runda på tomten och då hänger de med båda två. Då brukar det bli rejsa av, det är så kul att se dem kunna sträcka ut ordentligt! :love:
 
Sv: Bilder

Då måste jag passa på att fråga hur du gör. Jag funderar på att ta med kissen hem till mor och far som bor i villa område med hyffsat stor trädgård. Vågar man släppa kissen där? Givetvis under uppsikt men kan man ändå ha honom okopplad? Det är drygt 2 km till stora vägen så det känns ändå rätt lugnt, men eftersom han inte är hemma där så kanske han får ett ryck och rymmer och inte hittar tillbaka?
 
Sv: Bilder

Ja, jag började ju lite successivt, så att säga. Första sommaren som vi åkte till stugan så fick de inte gå lösa, utan jag gick ut med dem lite i koppel. Andra sommaren (dvs förra sommaren) så provade jag att släppa dem lite smått. I början så gick man hela tiden med dom och höll koll, och så snart man själv skulle iväg någonstans, tex ner till bryggan, så fick de gå in i stugan igen.
Jag märkte ju att de aldrig gick långt bort från oss, de gick bara på upptäcksfärder när man följde med, och inte speciellt långa sådana. Nu vågar jag till och med gå ner till vattnet och bada utan att behöva stänga in dem, när vi inte är in närheten så håller de sig inne eller på verandan.

Där vår stuga är finns ingen stor bilväg på långt håll, bara en skogsväg som enbart trafikeras av de som kör till de 5 stugorna som ligger där, och inte ens ut till den vägen går de på egen hand, så jag är inte speciellt orolig för att de ska sticka.

Man får väl prova sig fram, helt enkelt, och se hur det funkar. I början får man ju vara noga med att inte släppa dem ur uppsikt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp