Bukefalos 28 år!

Bildspel på hemsidan.

S

Spider84

Hur lyckas man fixa det?

Blev så inspirerad inne på stalln.se att jag bara måste fråga om det i alla fall. Är det allt för komplicerat kanske lilla otekniska jag inte ska ge mig in på det, men jag hoppas att jag klarar det.

Så i vilken ände börjar man och hur ser den änden ut? :D

Hoppas att t.ex. stackar Dasjenka orkar med en av min krångliga trådar igen och alla andra som vet, eller är intresserade av hur man gör, för den delen med!

Hoppas att någon kan hjälpa mig.
 
Jag gissar att det är ett javascript man använder där man bara lägger in länken till de olika bilderna. Det borde inte vara så svårt.

Men jag varnar dig, jag och många med mig tycker att sånt är fruktansvärt irriterande på hemsidor. Att behöva sitta och vänta i evigheter på att bilden ska bytas är nog bland det värsta som finns (om man vill se alla bilderna menar jag). När jag tittar på bilder så vill jag kunna välja hur länge jag vill titta på varje bild. Allt som innebär väntetid på internet är irritationsframkallande... ;)

/Erica
 
Fast jag har ju ett fotoalbum också. Fast det kanske inte gör någon skillnad? Tänkte ha 3-4 bilder rullandes inne på sidan om hästarna och kanske om mig också. Och sen så finns ju alla bilderna inne under fotoalbumet.

Du har inga riktigt konketa tips om det. Jag är helt hopplös när det gäller att klara av sånt här själv. :o

I tråden där jag ville göra om menyn fick stackars Dasjenka skriva ned exakt hur jag skulle göra för att få det att funka. :crazy:
 
Om det bara rör sig om ett par bilder som utsmyckning så kan man nog stå ut. :) Finns de alla att finna i fotoalbumet så är det ok, men jag har stött på många hemsidor där man för att kunna se alla bilderna måste sitta och vänta på att bildspelet ska vara klart. :crazy:

Prova att söka på "javascript" och "bildspel" på t.ex. Google så får du massor av träffar. Här är t.ex. en av dem som inte verkar så fasligt svår att följa, det fanns instruktioner där. Jag kan inte garantera att det funkar i alla webläsare dock, har ingen aning om hur det funkar.
Bildspel

/Erica
 
Nu har jag fixat det inne på:

http://medlem.spray.se/hoppaner/aminette.htm

Men jag har lite problem med datorn. Den visar nämligen allt lite ihoptryckt (från sidan) så det är svårt för mig att veta om bilderna ser bra ut eller om de är ihoptryckta.
Kan någon slänga en blick på dem och kolla.


Ska se om jag inte kan greja lite mer med det så att det blir snyggare än vad det är nu.
 
Nu bytte jag kodning. Jag kopierade av det på en annan sida som har ett snyggt bildspel och gjorde om kodningen en del så det är alltså inte den kodningen jag fick av dig. Men den hjälpte mig att fatta hur jag skulel göra det så tack så mycket. :bow:

Nu ska även bilderna storlek stämma för de visas som de är sparade nu. Alltså inget som jag lagt in i vilken storlek de ska visas. Nu ska jag bara göra lite små ändringar så att det blir helt bra.

Du och alla andra får gärna säga vad de tycker!!
 
Någon som vet om man kan få bildspelet att starta fortare?
I så fall vart är det man ändrar?
 
Hej!

Jag gillar ditt bildspel men du har jobbiga övergångar man får ju huvudvärk av det.

Menar inte att vara elak men jag tycker du skulle veta det
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 129
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 288
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 821
Senast: Grazing
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
986
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp