Bildtråd 11:orna

via

Trådstartare
Dags för en bildtråd där vi kan visa hur årets föl växer och utvecklas kanske?

Jag börjar med en bensprattelbild på vårt yngsta föl. Sto född 20/5 e:Sam Bourbon u:Chocolate Soup. Inte döpt än, men vi funderar på Alfas Gut Feeling. Vad tror ni om det?

DSC_2243.jpg
 
Sv: Bildtråd 11:orna

Bra förslag förutom att det ska börja på G, det glömde jag att skriva.
Det ska gärna ha med mat eller godis att göra, då mamma heter Chocolate Soup och mormor heter Vichysiosse. Namnnet Godis har vi dock redan valt bort.
 
Sv: Bildtråd 11:orna

Jag fortsätter väl. :angel:

Soppan upp och ner:
gutfeelingdag3.jpg


Alfas Genie e:Like A Prayer u:Supernatural fyra dagar gammal:
alfasgeniedag4.jpg


Alfas Gold e:Quatre Juillet u: Smaragd broline elva dagar gammal:
_DSC4450.jpg


Gold till vänster och Soppans föl till höger:
gold11dgrgutfeeling3dgr.jpg
 
Sv: Bildtråd 11:orna

Grattis till fölen, de ser jätte fina ut!:love: Man blir riktigt fölsjuk,jag för dock hålla mig till tåls några veckor till:grin:
 
Sv: Bildtråd 11:orna

Good Desert var ett nytt förslag. Det ska tas under övervägande! :D
Nebraska: Geisha tycker min syster också att hon ska heta. Det är ju ett jättebra namn, men jag tycker inte att hon är riktigt så söt som namnet kräver. Hon är mer av en pit bull. :D
 
Sv: Bildtråd 11:orna

Alfas Geisha/Gut Feeling/Gulasch/Goodie/Good Desert 9 dagar gammal.
Soppan gillar att rulla!
gutfeelingdag9.jpg
 
Sv: Bildtråd 11:orna

Gulasch föreslog veterinären som var här och hjälpte oss när hon hade mekoniumförstoppning. Det är definitivt ett av alternativen!
 
Sv: Bildtråd 11:orna

Du lägger alltid ut så fina och roliga kort!! :d

Alfas Gåhemochläggdigigen ska hon visst heta ;)

Den lilla falsklarmaren där.:D

AM
 
Sv: Bildtråd 11:orna

knapplånar :)

sdc14517_150928520.jpg

sdc14530_150928778.jpg


Sjelfbo Marilyn ett och ett halvt dygn gammal.(e: Aldermarin u: Rexbo Tösen ue: Järvsö Faks)
Tycks få plats mycket innanför det pannbenet;)
Ohyggligt socialt och mysigt sto.

Via: Gucci tycker jag är ett slagkraftigt namn med attityd :)
 
Sv: Bildtråd 11:orna

Fint föl! Och fin färg, jag gillar svarta hästar!
Gucci är ytterligare ett fint förslag, jag tror att vi får starta en omröstning på vår hemsida snart.


Igår morse kom så årets sista föl här hos oss. Född redan på dygn 313 är han en aning prematur, men är väldigt pigg och stark. Mamma Kewpie har det varit värre med, eftersom hon fick livmoderframfall. Nu mår hon iallafall bra som tur är.

Här kommer en liten presentationsbild på underverket tagen under dagens försiktiga lilla premiärpromenad. (Vill inte ha en upprörd och springande mammahäst just nu och få fler framfall. :eek: Även lilla Game Boy kan nog behöva en lite försiktig start.)

Alfas Game Boy e:Zerberus u:Kewpie

gamboydag2.jpg
 
Sv: Bildtråd 11:orna

Oj, oj då är det bäst att ta det försiktigt, och hoppas på att den stannar på plats.
Kul om det blir omröstning ;)
Veterinären som var här idag och checkade fölis, tyckte hon var ovanligt liten för att vara ett "halvblod" :D:D

Rena sportmodellen med andra ord, för att vara kallblod :angel:
 
Sv: Bildtråd 11:orna

Såg inte veterinären själva mammahästen, eller är hon också sportmodell? :)

Omröstningen är redan i full gång! :D
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: Ketrawzc
·
Kultur Tänkte att vi kunde ha en tråd för livemusik under året, pepp inför och recensioner när man varit iväg. Kanske man kan möta upp någon...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 802
Senast: Piglet
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt så här. To 6 juni – Omstart av program...
Svar
5
· Visningar
454
  • Artikel
Dagbok Behöver skriva av mig... och nej, innan någon anmäler till polisen - det är inte ett människobarn det är talan om. Men min hästs bebis...
Svar
14
· Visningar
2 498
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17
  • Galoppombytenas mysterium (utbruten ur Dressyrsnack)

Omröstningar

Tillbaka
Upp