Bukefalos 28 år!

*Bildtråd Cavalier king charles

S

Svalan

Många hundraser har ju fått egna bildtrådar. Tycker att det är dags att ni "bukare" visar upp sina cavalierer.
Här kommer min vovve Ludde.
23006336.jpg
 
Sv: *Bildtråd Cavalier king charles

Vad fin han var, din hund! jag har också en cavalier, En hane på snart 2 år som heter Mozart, har inga jättebra bilder i den här datorn... men jag lägger upp ett par i allafall! ( jag vet bara hur man laddar upp länkar..)

min söta hund :)

Mattes bushund :D

Som valp

Världens sötaste

vad många bilder det blev, ojdå.. :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: *Bildtråd Cavalier king charles

toksöt ju! :love:
Älskar när de har färgen ruby :love:
 
Sv: *Bildtråd Cavalier king charles

15886863.jpg


:rofl: Så Söt!

Här är min, tyvärr inte kvar i livet.





Han var ganska krasslig när bilderna togs, jag tycker det syns på honom.
 
Sv: *Bildtråd Cavalier king charles

Ja. Han togs bort bara någon vecka efter att bilderna tog och hade då varit sjuk länge.
 
Sv: *Bildtråd Cavalier king charles

*kl*

Vilken rolig tråd :D

Tyvärr har jag ingen cavalier själv, just pga att jag vill ha ifrån en specifk dansk kennel. Kräsen jag vet ;) Fram till dess så avstår jag eftersom ingen svensk kennel tilltalar mig. Ni har ingen lust att skriva vart era cavalier kommer ifrån ??
 
Sv: *Bildtråd Cavalier king charles

Svarar till alla: ja visst är han söt?? :D:love: jag älskar färgen ruby, men han har faktiskt 4 vita tassar, och vit på magen/bringan.. men det gör inget för han används bara somm sällskap, inte till avel eller utställning.. alla andras cavalierer var också jättefina!

Min kommer ifrån kennel Charmör i vagnhärad..
 
Sv: *Bildtråd Cavalier king charles

Min cavalier (har ingen bild på henne på denna datorn tyvärr) kom från Encos kennel utanför Kungsbacka.
Rekommenderar tyvärr inte denna kennel då de aldrig brydde sig om valparna efter de var sålda :crazy:
Hon dog 10 år gammal av förstorat hjärta pga blåsljud. :(
 
Sv: *Bildtråd Cavalier king charles

Du vet väl att det är fullkomligt olagligt att lägga upp bilder på cavve-valpar!??
Cavalierer är sååå söta! Synd att dom har så mkt problem med endocardos bara...
 
Sv: *Bildtråd Cavalier king charles

min cavalier kom från Kennel Mustéla, underbara hundar har dom, vi fick ta bort våran för inte så längesen, hon blev 14 år.
 
Sv: *Bildtråd Cavalier king charles

Min cavalier (har ingen bild på henne på denna datorn tyvärr) kom från E***s kennel utanför Kungsbacka.
Rekommenderar tyvärr inte denna kennel då de aldrig brydde sig om valparna efter de var sålda :crazy:
Hon dog 10 år gammal av förstorat hjärta pga blåsljud. :(

Mormors Cavalier kom därifrån, har samma erfarenhet som du...
 
Sv: *Bildtråd Cavalier king charles

Här är Harry, han fyller tio år i början av december, så han är en gammal herre nu.
Ställt ut honom när han var yngre, gått riktigt bra, trots att han inte alls tycker om att ställas ut, varför vi slutade. Han är dock väldigt stor för att vara cavalier, och grov.. Men det är perfekt för oss!
Han kommer ifrån Sanduddens kennel. Riktigt bra kennel som verkligen bryr sig om sina hundar och har kontakt med sina valpköpare länge. Har också fina och hälsosamma hundar.

17480308.jpg


17480304.jpg


18442340.jpg


17480305.jpg
 
Sv: *Bildtråd Cavalier king charles

Familjens 8,5 år gamla cavalier king charles spaniel. Vivistugans Franz Charlie heter han så vackert i stamtavlan. Kastrat, 41 cm hög och 9.4 kg tung ;)

Charliesover.jpg


Sotnos.jpg


Chaarlie.jpg


Puss.jpg
 
Sv: *Bildtråd Cavalier king charles

Familjens 8,5 år gamla cavalier king charles spaniel. Vivistugans Franz Charlie heter han så vackert i stamtavlan. Kastrat, 41 cm hög och 9.4 kg tung
Vilken jätte (på höjden)! Min prinsessa är en dm lägre men väger bara ett halvt kg mindre i fullkondition :p

Tegnaholms Lady, f. 97
Lady.jpg
 
Sv: *Bildtråd Cavalier king charles

Åh vilken rolig tråd, och vilka underbart fina och söta hundar alla har!:D

Har själv en cavalier som är 6 år gammal, Hackensacks Alegro är hans fina namn, i vardagslivet kallad Bim:p
Han kommer då alltså också från kenneln hackensack och vi är jättenöjda med den kenneln, var våran första hund och det kunde verkligen inte ha blivit bättre:D! Helt underbar ras måste jag säga:love:

underbarasteBim.jpg

Nyakamerabilder042.jpg

Nyakamerabilder036.jpg


In med fler bilder på era hundar nu!:banana:
 
Sv: *Bildtråd Cavalier king charles

Familjens 8,5 år gamla cavalier king charles spaniel. Vivistugans Franz Charlie heter han så vackert i stamtavlan. Kastrat, 41 cm hög och 9.4 kg tung ;)

Charliesover.jpg


Sotnos.jpg


Chaarlie.jpg


Puss.jpg

Jättesöt!
Min hund har en trefärgad cavalier som kompis i stallet.
 
Sv: *Bildtråd Cavalier king charles

Vad fin han var, din hund! jag har också en cavalier, En hane på snart 2 år som heter Mozart, har inga jättebra bilder i den här datorn... men jag lägger upp ett par i allafall! ( jag vet bara hur man laddar upp länkar..)

min söta hund :)

Mattes bushund :D

Som valp

Världens sötaste

vad många bilder det blev, ojdå.. :D

Tackar! Tycker också om din, skulle jag skaffa en till av cavalier skulle jag nog ha en ruby.
 

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 169
Senast: mars
·
Övr. Hund Som vanligt var det för några dagar sen dags för den årliga National Dog Show i USA (som vi i Sverige såklart var geoblockade från att...
2
Svar
35
· Visningar
2 083
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
52 332
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 243
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp