Bildtråd! Vi som bor i en etta!

mysboll

Trådstartare
Jag ska snart flytta in i min nya lägenhet som är en liten etta.

Kan inte ni som bor liknande lägga in bilder på era lägenheter? Om ni har några smarta lösningar på förvaring och inredning tex? 🤩
 
Jag ska snart flytta in i min nya lägenhet som är en liten etta.

Kan inte ni som bor liknande lägga in bilder på era lägenheter? Om ni har några smarta lösningar på förvaring och inredning tex? 🤩
Det många reagerar på hos mig är att jag har soffan diagonalt mitt i rummet med ryggen mot sängen. Det gör att det upplevs som ett eget rum när man sitter i soffan och inte ser sängen.
Om det funkar eller är en bra lösning beror ju dock på hur dörrar och fönster är placerade i rummet.
 
Köket
 

Bifogade filer

  • IMG_20210330_155343_801.jpg
    IMG_20210330_155343_801.jpg
    175,4 KB · Visningar: 422
Här är nog ett matrum egentligen
Men det är så stort så där står sängen istället
Ettan är 63 kvm stor
 

Bifogade filer

  • IMG_20210330_155343_905.jpg
    IMG_20210330_155343_905.jpg
    153,1 KB · Visningar: 390
Jag ska snart flytta in i min nya lägenhet som är en liten etta.

Kan inte ni som bor liknande lägga in bilder på era lägenheter? Om ni har några smarta lösningar på förvaring och inredning tex? 🤩

Jag bor i en etta!! Har en massa smarta lösningar. Tex har jag utdragbar köksö! Man drar liksom ut ugnen till en köksö om man vill. Obs fungerar även utmärkt som bardisk ;) och är lätt att skjuta in när den inte används.
Jag har också en gammal originaldörr som sågats isär och är ihopsatt med ”osynliga gångjärn”. Dörren ser intakt ut stängd men blir en vikdörr när den öppnas!
Jag har nästan 4 meters takhöjd så har ett sovloft. Taket i badrummet vägg i vägg är delvis sänkt (onödigt med fyra meter till tak när man sitter på toa liksom;) ) så att man från loftet kan krya in i ett förråd med massa förvaring (ovanför det sänkta taket över toan vägg i vägg).
Då jag har så högt i tak har jag 2 meter under loftet så det går att röra sig obehindrat under. Min bror är 1.98 och han klarar sig precis ;)
Jag jag också möblerat där med förvaring, sittplats osv.
I hallen har jag ett väggskåp som viks utåt (typ ett skolskåp egentligen) som sväljer mkt skit (lite FÖR mycket kanske :angel: )

Har dåligt med foton från på alla lösningar (kan kanske ordna imorgon om du är intresserad) men lägger till ett foto från loftet där jag ofta sitter och chillar och glor på tex Netflix om kvällarna

4D00D8EE-5233-4175-BD04-FF71527CC410.jpeg
 
Jag bor i en etta!! Har en massa smarta lösningar. Tex har jag utdragbar köksö! Man drar liksom ut ugnen till en köksö om man vill. Obs fungerar även utmärkt som bardisk ;) och är lätt att skjuta in när den inte används.
Jag har också en gammal originaldörr som sågats isär och är ihopsatt med ”osynliga gångjärn”. Dörren ser intakt ut stängd men blir en vikdörr när den öppnas!
Jag har nästan 4 meters takhöjd så har ett sovloft. Taket i badrummet vägg i vägg är delvis sänkt (onödigt med fyra meter till tak när man sitter på toa liksom;) ) så att man från loftet kan krya in i ett förråd med massa förvaring (ovanför det sänkta taket över toan vägg i vägg).
Då jag har så högt i tak har jag 2 meter under loftet så det går att röra sig obehindrat under. Min bror är 1.98 och han klarar sig precis ;!
Jag jag också möblerat där med förvaring, sittplats osv.
I hallen har jag ett väggskåp som viks utåt (typ ett skolskåp egentligen) som sväljer mkt skit (lite FÖR mycket kanske :angel: )

Har dåligt med foton från på alla lösningar (kan kanske ordna imorgon om du är intresserad) men lägger till ett foto från loftet där jag ofta sitter och chillar och glor på tex Netflix om kvällarna

Visa bifogad fil 69634
Väldigt tjusigt, men jag får nästan lite svindel..... :D
 
Jag ska snart flytta in i min nya lägenhet som är en liten etta.

Kan inte ni som bor liknande lägga in bilder på era lägenheter? Om ni har några smarta lösningar på förvaring och inredning tex? 🤩
Jag bor förvisso i en etta, men har inga direkta smarta lösningar på förvaringar mer än att tv-bänken består av en byrå och agerar både klädförvaring och tv-bänk.
Sen är min etta åt det större hållet, den är 54 kvm så har inte direkt haft behov av smarta förvaringar då jag har platsen ändå.
 
Min etta är på 23 kvm och alldeles lagom 😊. Jag har loftsäng och under den har jag soffan. Inga andra särskilda lösningar, egentligen... har trinett-kök och så har jag öppna hyllor för mat och porslin, så det blir luftigare och finare tycker ju jag, förstås. :) Kan fota om nån vill se.
Tycker det är skönt att inte få plats med för mycket grejer. Fast har förrådet vägg i vägg, det underlättar ju också :).
 

Liknande trådar

Hemmet Jag ska flytta och köpa en tvättmaskin till min nya lägenhet. Frågan är om jag ska ha en med inbyggd torktumlare eller inte? Jag har...
2
Svar
30
· Visningar
1 178
Senast: Hoarfrost
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
373
Senast: Trott
·
Hemmet Ja eh, det var visst dags att bli sambos. I slutet av nästa månad ska vi flytta till vår lägenhet. Bostaden blir både större än vad vi...
Svar
9
· Visningar
892
Senast: Fruentimber
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 756
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp