Bukefalos 28 år!

Mirre

Trådstartare
Hittade ingen här, tänkte att det kunde vara kul och se era hästar :)
Har ingen egen och visa tyvärr
 
Sv: Bildtråd

Jag har samnlat på mig fem hästar men eftersom jag älskar bilder så delar jag upp det lite!

Börjar med min pärla Kveikja! Mycket flexibel häst, älskar att hitta på nya saker -trickträning, hoppning, Trail, dressyr, gångartsträning etc. Man kan göra allt med henne :)

img_10561.jpg


dsc_2170.jpg


lostltgrym3.jpg


kvestastill.jpg


vakurrosset.jpg
 
Sv: Bildtråd

O så tar vi nästa!

Min ögonsten Andi, 17år gammal o har spatt men får hänga med så länge han e pigg o glad o vill ut o röra sig! Andi får följa med på tävlingar i Trail, det passar honom.

andstastill.jpg


julvackrastiandi.jpg


andidresmupp.gif



Och min sambos häst Snöggur. Grymt rolig häst men bromsbeläggen är inte alltid så bra även om de blivit mycket bättre.

jorsjutlt.jpg


loshosnogg2.jpg


majsantraningsnyggur.jpg
 
Sv: Bildtråd

Och mina småttingar! Meyja som är brunblack och dotter till min musblacka Kveikja och barnbarn till Keilir fra Midsitja. Rá som är brun och är barnbarn till Orri fra Pufu. De är födda 2011 och är som ler o långhalm!

vackrasystrar.jpg


julmeyjis.jpg


lastnin1.jpg


wpid-dsc_0510.jpg


raext0622.gif


julmeyjhage.jpg


snoora.jpg
 
Sv: Bildtråd

Snöggur ser ju bedårande ut :love:! Hur högt är hindret? Ser rätt högt ut. Hoppar själv väldigt sällan. Mest stockar i skogen brukar det bli. (byggt en egen bana där.)
 
Sv: Bildtråd

Kul med en sån här tråd!

Jag har en ful ovana att samla på mig hästar, här kommer en snabbpresentation:

Här har vi Herbert frá Vatnsleysu, född 2002.
En fyrgångsvalack jag har på foder tills vidare, målet är att ta denna (och mig själv) till SM i framtiden. Speciell men en riktigt rolig ridhäst. Stor men smidig, lättväxlad och har en sjujäkla ökad tölt! Har mycket humör men är fantastisk när man har honom med sig.
Har tyvärr inga bilder på datorn, denna hade jag fotat av från kameran.
184442_4957529782344_972305887_n.jpg

255515_4835026239832_224435834_n.jpg


18467_1181097053886_5668257_n.jpg

Skuggi från Lugnadal, född 2000. Min pärla! Vi har tränat ihop sedan 2009.
Också en fyrgångsvalack, mycket aktion men har haft otroligt svårt för tölten. Riktigt kul ridhäst men det är massa motor i den här. Kan lita på honom till 220%, han går alltid fram överallt. Min kompis beskrev honom som "Det är ju förfan som att sitta på ett ånglok!!" :D


Får återkomma med övriga lite senare.. :)
 
Sv: Bildtråd

Jag äger för tillfället två hästar. :)
DSC08265.jpg
[/URL][/IMG]

Stot heter Glódis från Forsen. E: Hvinur fra Holtsmula. f.07 Tanken var att hon skulle bli min tävlingshäst, men kunde inte hålla mig från att betäcka henne ;) då jag verkligen gillar hennes lynne och ridbarhet. När fölis är avvand får hon bli ridhäst igen. Helt underbar att rida, roligaste ridhästen jag har suttit på :) lovande gångarter.

Den lilla silverhingsten är U: Glódis och E: Berserkur. Han föddes den 17/7 och jag såg hela förlossningen!! Än så länge ser han lovande ut! Är väldigt "uppe" och mycket bakbensaktion. :)
 
Sv: Bildtråd

Jag har två stycken egna islänningar. :)

Först är mitt livs största kärlek, hästen med stort H. Bättre häst får man leta länge efter. Vi har gått igenom så mycket tillsammans och vi har spenderat över 13 år tillsammans nu. Min fina Filipus:





Sen har jag en lovande unghäst, ett sto (ee: Keilir) som är född 09. Planen är att hon ska visas nästa år, får se hur det går! Detta är ett sto som är väldigt känslig och som har egna åsikter men som älskar att jobba och som ofta står vid grinden och väntar när man kommer ut till hagen.




Och här är båda två tillsammans :)
 
Sv: Bildtråd

Tack!! :)

Fortsätter med femgångarna;


Fylkir från Hästabet, född -02.
945464_4814573248520_918022806_n.jpg

Främst mammas häst, men som av oklar anledning jag har "i träning". ;)
Fylkir är en stooor (1.50 hög!) kille, men som tror att han är liten. En häst alla kan rida, trevlig häst helt enkelt.
Jag har tävlat honom lite i lätta klasserna. Sist levererade han rätt bra och vann båda uttagningarna! Nu ska min 13-åriga elev (även medryttare på honom) tävla honom i höst. :)


Óskadís frá Hamri, född 2007.
401603_4076934768019_1407911331_n.jpg

Samlingens enda sto, en av mina favoritridhästar även om hon har många idéer om mycket. Humör som heter duga, men sjukt kul att rida när man har henne med sig så att säga. Förra hösten bytte jag och bästis ridhästar med varandra och hon tog över Óskadís ett tag. Någon saknar lika mycket som jag att rida henne nu när hon varit mammaledig ;)

Hur som helst, jag "hittade" henne i en box på Island som hon stod i tillsammans med några andra 1-åringar. Föll direkt men "vi ska inte ha nån mer häst!!" sa mamma och la på luren ;)
På min födelsedag ringde hon och sa "men köp den där hästen då!!" och på den vägen är det. Tog hem henne 14 december 2010 och red in henne på Strömsholm när jag pluggade där.
Helt galet kär i den här hästen! Just nu är hon på betäckning på Artinge hos Viglundur :love:


Nyaste tillskottet, Brimir (utan gårdsnamn för tillfället..) - född 18 juni 2013.
(På bilden nykläckt!!)
pic_51c2f4d0e087c31fbb11b686.jpg

Óskadís första avkomma (och min första uppfödning!) efter en kompis (numera sålda häst) hingst. Har ridit den hingsten ett par gånger, gillar stammen och han har sjukligt trevligt psyke.
Brimir har jag ju inte lärt känna så bra än :D men han springer helst i tölt eller pass eller i en jädra racergalopp med tillhörande krumsprång.. Blir spännande att rida in den där om ett par år :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråd

KL

photo.php


photo.php



Här är mitt senaste "fynd" Han har sån otrolig personlighet och jag är på några få månader helt förälskad i denna häst:love:
 
Sv: Bildtråd

*KL*

En bild från i måndags då det faktiskt var fruset ute så vi passade på att ta en mysig tur bland annat galopp på åkrarna! :)

wpid-20131230_151539.jpg
 
Sv: Bildtråd

kl*

Har ännu inte så många bilder på min, har haft henne i en månad bara. Men bjuder på några bilder jag har.

Tyra från Ljungstorp, världens sötaste lilla brunblack. Mycket gång. :p

b8868339-da94-4b5a-9afb-903725e21bb0_zpsd1ce3c89.png


Tyrahuvud_zps11555232.jpg
 

Liknande trådar

Tävling Vet inte om det blir rätt prefix, men jaja. Hur fungerar tre- och fyraårstest? Jag har en medryttarponny som jag rider in, och med honom...
Svar
2
· Visningar
804
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
914
Senast: Happimess
·
Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: Mia_R
·
Hemmet Jag har alltid tyckt att det är underbart tillfredställande att titta på när experter rengör gamla tavlor :love:Nu har jag en egen liten...
Svar
7
· Visningar
1 140
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp