Bildtråden på dressyrhästarna, del X

Så här rolig är min häst att rida varje dag just nu. Har nyligen börjat rida för en ny tränare som passar oss båda väldigt bra och nu i helgen startar vi vårt första test i elementary (online pga av lockdown och ele motsvarar typ LA). Ser fram emot våren och sommaren och hoppas vi kan komma ut lite mer på tävlingsbanorna senare i år.
IMG_20210322_113308_584.jpg
 
CB570ADD-12E7-4D16-87CF-047D02EBBC71.jpeg

Tog ut min babyklump (v.31 på bilden, 33 nu) på en tur med räserponnyn, även i helgen när jag kunde rida ett helt pass! Tyngdpunkten känns konstig och i galoppen pendlar benen märkligt om jag inte aktivt håller dem intill men annars går det fortfarande utmärkt att rida!
 
Visa bifogad fil 72621
Tog ut min babyklump (v.31 på bilden, 33 nu) på en tur med räserponnyn, även i helgen när jag kunde rida ett helt pass! Tyngdpunkten känns konstig och i galoppen pendlar benen märkligt om jag inte aktivt håller dem intill men annars går det fortfarande utmärkt att rida!
Bara att köra på om det känns bra ❤️👍. Jag red fram till vecka 38 :). Funkade kanon med det mesta, men galoppen kändes bättre än traven.
 
Vi tränade i torsdags. 😊 Hästen är fin som vanligt, det är mig det är arbete med. Men när jag kommer på plats så är han en dröm och lättar så. 😍 Lite mer arbete så kommer vi nog orka bära oss ordentligt!
Min sambo är en ovan hästfotograf så därför är de flesta synliga bilder på oss på stort avstånd. 😁
IMG_20210708_204815vf76802.jpeg
 

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Fristående fortsättning på tråden ”Operation X dokumentär på Helgstrand Dressage”, om avarter och hemskheter inom dressyrens värld och...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
54 660
Senast: Görel
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 924
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 110
Hundavel & Ras En tråd där vi kan diskutera vad detta innebär i praktiken och hur man skulle kunna använda det: X-register ger nya möjligheter...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp