Bildtråden på dressyrhästarna, del X

Idag red jag stallägarens häst. Jag skrittar henne bara just nu bara.
Hon är väldigt känslig och vaken så jag jobbar på att bli lite mera trygg på henne så jag vågar rida lite bättre :D Fegisrider nu.
Hon vill gärna gå med rumpan åt höger men det har jag börjat få lite koll på.
17039166_10154099539151315_1617569642792238667_o.jpg
17098192_10154099541696315_807550061969170985_n.jpg
17017142_10154099542146315_5861402288568446754_o.jpg
16939266_10154099540921315_4720319284290073567_n.jpg
 
Lite nytagna bilder på en överladdad farbror vit. För att inte ha gjort något på cirka sex månader så ser han ändå ganska okej ut i kroppen. Nu är det bara att hålla tummarna för att han fortsätter att se fräsch ut även under och efter igångsättningen så jag får ha honom hos mig i många fler år !












Mitt :heart

 
Lite nytagna bilder på en överladdad farbror vit. För att inte ha gjort något på cirka sex månader så ser han ändå ganska okej ut i kroppen. Nu är det bara att hålla tummarna för att han fortsätter att se fräsch ut även under och efter igångsättningen så jag får ha honom hos mig i många fler år !












Mitt :heart

Har han varit skadad? Det har jag missat...
Härliga bilder i alla fall. :love: Både på vit och grå (som ser ut att röra sig trevligt!).
 
Har han varit skadad? Det har jag missat...
Härliga bilder i alla fall. :love: Både på vit och grå (som ser ut att röra sig trevligt!).

Ja han har tyvärr det och vi vet inte riktigt hur prognosen ser ut. För att hans huvud ska vara hanterbart för alla runt omkring honom så krävs det att han kan aktiveras på fysiskt och psykiskt. Är så förvånad över att han tagit den här viloperioden så pass bra som han har. Puh.
Kan inte ge upp min farbror utan att känna att jag verkligen testat allt !

Lilla grå går från klarhet till klarhet och är nog rätt nöjd med livet. Han var väldigt tunn efter resan hit i somras så det har tagit lite tid för honom att landa.
Ska försöka komma ut på några småtävlingar i sommar och se vad han tycker om det. Han tar det mesta med ro så det känns som att det inte borde vara några problem.
 
blogger-image-1349960058.jpg
blogger-image--29468689.jpg

Mina tjejer.:love:
Heddan tycker att det är upplivande med alla små människor som huserar på en ridskola! Jag har skrittat lite på henne på banan och tänkte rida ut i helgen. Hon är väldigt pigg och är sugen på att få röra mer på sig. Veterinären sa att jag kunde börja skritta henne uppsutten men jag har låtit henne vara i lite mer än en vecka så hon ska få tid att bo in sig i lugn och ro.
Platina får ha sadel på sig nästan varje dag, vi har provat träns några gånger(sådär poppis med bettet men med lite socker är det inte så tokigt kanske), att stå still i spolspiltan när man får benen spolade börjar fungerar riktigt bra. Hon står still nästan hela tiden nu.:D ( Efter några ordentliga åthutningar..typ myror i brallan) och vi kan lyfta på hovarna riktigt bra nu.
Längtar verkligen till att det blir vår och börjar torka upp så jag kan börja jobba båda mer effektivt. Mars känns som en mellanmånad...:wtf: Men det gör inte så himla mycket. Heddan ska ta det lugnt ett tag till o Platina behöver skor innan hon kan jobbas mer vettigt. Men ibland känner man sig lite otålig..:)
 

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Fristående fortsättning på tråden ”Operation X dokumentär på Helgstrand Dressage”, om avarter och hemskheter inom dressyrens värld och...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
54 672
Senast: Görel
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 937
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 153
Hundavel & Ras En tråd där vi kan diskutera vad detta innebär i praktiken och hur man skulle kunna använda det: X-register ger nya möjligheter...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp