Bildtråden på dressyrhästarna, del X

Ojoj vad det var länge sedan jag loggade in här. Tydligen har jag varit medlem i 15 år! Märkligt då jag inte är en dag över 18 😂. Men, sålde mitt halvblod och köptVisa bifogad fil 34621e en spanjor. Så han är min framtida dressyrhäst. Så är nog dax att presentera honom.

Han är en 11 årig hingst, pre. Super känslig i munnen, känslig för skänkel och böjer sig gärna både hit och dit (banan varning). Han kan betydligt mer än jag och vi börjar äntligen hitta varandra så att de ska bli bra! Vi kämpar med rakriktning och övergångar.
Har förhoppning att starta honom innan årsskiftet 😂

Här är min svarta prins.
Vilken snygging :love:
Och välkommen tillbaka, reagerade direkt när jag såg ditt namn under notiser att det här är någon jag känner igen från ”den gamla goda tiden” :D
 
20190811_112641.jpg

Fotade pållen lite i morse. Hon går på bete. Plockade bort bakskorna för att hon skulle kunna gå med fölen men hon är rätt sur mot dem fortfarande så hon går själv igen.
 
Hm, aja, bättre än ingenting antar jag... :p Fick bara felmeldingar annars.

Min unghäst ville ju vara med i tråden han med! :angel:
 
Visa bifogad fil 50496Vi hör lite hit, även om hon är mer hoppinriktad :)
My Dream Runner, ett sto född 2014 köpt som treåring ohanterbar

Hur får man in en sån i släpet och senare i stallet osv direkt efter köp?

Jag har alltid undrat då jag varit med så många gånger vid tillfällen då normalt hanterbara hästar tex inte går in i transporten eller inte går att fånga i hagen.

Min egna förra häst var 3 år och ej mycket hanterad vid köp men ändå hanterad och inriden.
Vi kunde inte göra böjprov då hästen sparkade och när det kom till lastning så var det backa släpet intill stalldörr och kvast i röven som erbjöds (detta är många år sedan).

Så vad är en "ohanterbar" häst? Hästen ser iafl nöjd ut nu :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Fristående fortsättning på tråden ”Operation X dokumentär på Helgstrand Dressage”, om avarter och hemskheter inom dressyrens värld och...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
54 670
Senast: Görel
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 936
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 146
Hundavel & Ras En tråd där vi kan diskutera vad detta innebär i praktiken och hur man skulle kunna använda det: X-register ger nya möjligheter...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp