Bilfråga av dummie

vinkelina

Trådstartare
körde bilen i lugn och ro till stallet bär jag hörde ett kloinks.. Tittar i backspegeln och ser att de ligger bildelar på vägen. Stannar och plockar upp. Visar sig vara "skyddsplåten" som ligger under motorn i bilen, så att de inte skall komma skräp från vägen in i motorutrymmet. Vete tusan hur den lossat, ingen synlig rost, alla skruvhål hela osv. Bilen var inne på service för ungefär en månad sedan

Frågan är, Är de okej att köra med bilen, eller borde jag låta den stå tills jag fått tillbaka biten? Hinner tidigast in på torsdag, men vet inte om de kan skruva bilen då. Borde ju inte ta många minuter
 
Inga problem. Skyddsplåtar ska offras till högre makter om man kör mycket grusväg.

Det är inte ens säkert att de tycker att det är värt att montera en ny. Beror lite på hur den sitter och hur gammal bilen är.

Men inga problem att köra om inte delar sitter lösa.
 
Inga problem. Skyddsplåtar ska offras till högre makter om man kör mycket grusväg.

Det är inte ens säkert att de tycker att det är värt att montera en ny. Beror lite på hur den sitter och hur gammal bilen är.

Men inga problem att köra om inte delar sitter lösa.

Tack för svar, då vågar jag köra på asfalt inne i stan då ;) man tycker ju att en 50cm gånger 50 cm plåtbit borde skramla om den är lös. Men nope, plopp lät de bara.

Är en Saab 9-5 från 2000
 

Liknande trådar

Relationer Min man är det stora problemet han kan inte slänga någon ting det innebär att våran bo yta sakta men säkert krymper och hans samlingar...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
14 978
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 127
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Alltså jag har varit lite kluven gällande spöken... Men flyttade till ett nytt stall för ett par veckor sedan o jag vågar verkligen inte...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 722
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund Liten spinoff på Icke-hundägare. Känner att jag måste starta denna eftersom jag precis upplevde någonting som gjorde mig jäv-igt...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp