Bilkörning per vecka?

Jag kor runt 10 Svenska mil i veckan med min privata bil, sedan kor jag skolbuss och det blir mycket langre, men vara bussar gar pa natur gas sa det ar en helt annan sak miljomassigt.
 
Har ca 13 km enkel väg till jobbet. Eftersom det tar ca en timme kollektivt men bara 22-25 minuter med bil, blir det oftast bil.
Är seg på morgonen och orkar inte åka 2h per dag, jämfört med 45-50 min bil.
Har en hybridbil så jag åker dock på el när jag åker till och från jobbet.

Men 130 km arbetsresa per vecka. Sen tillkommer kanske 20-50 km annan körning per vecka, försöker minimera bilkörningen.

I pandemitider jobbar jag hemifrån, så då kör jag väldigt mycket mindre.
 
Ca 150 mil i veckan - i jobbet/jobbil. Äger ingen egen bil, åker kollektivtrafik/går till och från jobbet.
 
Jobbpendlingen är knappt 10 mil i veckan. Om jag ska handla/träffa folk gör jag det ofta i samband med att jag ska "in till stan", alltså ofta efter jobbet så det tillkommer säkert någon mil per vecka för sådant.

"Nöjesåker" på typ utflykt, till IKEA eller något sånt har jag ingen begränsning för men det blir inte så ofta, brukar gå några månader emellan varven.

Det har varit väldigt trevligt för plånboken att jobba lite mer hemifrån, tyvärr börjar det ju bli slut med det nu.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
4 755
Senast: Cilla
·
Utrustning Är just nu i bil letar tagen och skall innan vintern köpa ny bil. Jag tänkte nu satsa på en klok bra "dragbil". Jag har för tillfället...
Svar
8
· Visningar
1 601
Senast: Equilina
·
Foder & Strö Är rätt ny på det här med foderstatsberäkning, men har provat räkna i både Freeform och på Hästsveriges foderprogram med i princip samma...
Svar
4
· Visningar
975
Senast: cewe
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
3 996
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp