billig men bra pannlampa

nightcrawler

Trådstartare
som rubriken säger så letar jag efter en billig men bra pannlampa. har i många år kört med lite enklare varianter och nöjt mej med det, jag syns och jag riskerar inte att stå på huvet i nån håla när jag går med hästarna i mörkret. men förra vintern fick jag en riktig aha-upplevelse när min stallägares gubbe hade lyckats hitta en lampa som lös nått otroligt bra. det blev nästan dagsljus. dessutom hade han hittat den ruggigt billigt. så nu är jag ute efter nått liknande. är den bara hälften så bra som denna lampa så är jag mer än nöjd. var hittar jag en billig bra lampa? vilken modell/sort? tyvärr så är stallägarens minne precis som mitt, bra men kort. så där var det svårt att få hjälp
 
Detta hjälper dig kanske inte alls, men min allra bästa pannlampa kostade 1.000 kr om jag minns rätt. Sen har jag några billiga som lyser mycket bra ett kort tag. Så för att slippa ladda batterier stup i ett samt att för säkerhets skull ha en annan billig i beredskap i fickan investerade jag i en med helt annan typ av batteri.
 
Kolla på appen Wish eller Geek. Dom har många starka pannlampor till bättre pris än här i Sverige.

Jag har 2 därifrån. En på 2000 lumen och en på något mindre. Ställbart ljus och fungerar utmärkt och blir som dagsljus när man är ute och rider i mörkret. Kanske något dålig hållbarhet på batteriet men inget som stör mig. Kostade ca 500 styck och liknande pannlampor här i sverige går på minst 4 dubbla när jag kollade runt.:)
 
Vad är billigt?
Jag rekommenderar en cykellampa. Har två som jag förr satte på vagnen. På avstånd såg det ut som det var en bil som kom...så tydliga var vi i vår framfart (häst o jag alltså).
 
max 300. ska ha när jag går till och från hagen med hästarna. har både lampa och reflexväst/jacka så syns gör jag. vill ha nått som är lite bättre än ledsyn.

ska ta mej en tur in till stan och kolla läget på jula
 
Jag köpte min på tradera. Ca 300 kr. Superbra! Har haft två vintrar nu och lyser väldigt starkt! Enda är att de tog flera veckor att få hem den. Var inga problem för min del då jag beställde i tid, men om man vill ha en direkt fungerar det inte. Skickas från Hong Kong så är väl inte så konstigt.
 
Såg att de fanns några annonser ute nu. Sök bara på pannlampa så kommer de upp. 5000 lumen står det att det är. Tror inte riktigt det är 5000 men tillräckligt. När jag köpte min var det 4000 men kan ju vara någon ny lampa i.
 

Liknande trådar

Utrustning Har försökt kolla i gamla trådar om pannlampsköp men de verkar handla mest om billigare varianter så jag hittade inte riktigt vad jag...
2
Svar
21
· Visningar
6 644
Senast: stjarnfrugt
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 071
Senast: MJLee
·
L
Utrustning Få inspiration nu i juletid,och rädda liv :idea: öp de små,2.5*2.5 cm svarta m nyckelring+en pytteliten ILLGUL lampa i.Den sätter vi...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: CarinaMargret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp