Billig småbil

Jag har blivit tipsad om Toyota Aygo (som också är Citroen C1 och Peugot 107 - märkena samarbetade) om jag vill ha en riktigt liten bil

Lite större Citroen C3 och Peugot 206 (207 ska vara skräp, 208 ojämn) Andra svär vid Hyundai i10 eller någon Toyota.

(Jag hade en tråd för inte länge sedan - fick jättebra råd, men köpte en kloss till kombi för att kunna lasta grejor)
 
Jag kör en citroen c2 -03 som jag är väldigt nöjd med. Billig att köpa, billig att köra, liten och nätt, rolig att köra, fick bra betyg på ncap för en äldre småbil... Känns lite burkig som jag upplever att många billiga småbilar gör men mycket bättre än den Suzuki Wagon jag kört innan gjorde.

För mig var det viktigt med liten, billig och säker. Vill helst inte att bilen blir ett dragspel vid krock. Det var inte helt lätt dock, många lite äldre små bilar ger inget vidare skydd, åtminstone inte de som kom ut på Blocket när jag letade. Jag rekommenderar att kolla på euroncap om det är viktigt för er.

Skriver under på C2an!

Älskade min som vi hade som andrabil (en diesel, automat, har aldrig kört en bil som gått så billigt!)

Prövade att krocka den och jag och dottern som då låg i magen klarade oss utan en skråma. Bilen var bortom räddning och fick skrotas, men den knycklade ihop sig på rätt ställen så att vi satt säkert.
 
Jag har precis köpt en 2010 C3:a. Trivs bra med den än så länge. Full servicebok och alla kvitton på reparationer och besiktningspapper fanns med i bilen.
 
Ja, det har vi lite koll på. Är väl rätt dyrt att byta har jag för mig.
Ett kit kostar normalt 5-7 000 och så lika mycket till om en verkstad gör jobbet.

Å andra sidan, byter du för att motorn inte ska skära. Gamla Peugoten bytte vi sista gången vid 24 000 mil - den gick ytterligare 16 000 mil och det som gav upp var generatorn.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 461
Senast: Avalbane
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 321
Senast: sthu
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 156
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 503
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp