Billiga Börjes!

I

Idka

Nu när man har Hööks i närheten tänkte man ju i fortsättningen handla där, och på de övriga hästaffärerna.

Men nu när jag skulle inhandla en hel del började jag jämnföra i katalogerna mellan Hööks o Börjes och insåg att jag skulle tjäna på att skicka efter från Börjes trots att det blir 100:- extra i frakt än att åka till Hööks o handla.

Det är bara småsaker jag beställt, men det skilde rätt mycket ändå. Tex täckeshängare med samma konstruktion var 50:- dyrare på Hööks, torrshampo 350 ml kostade 129:- på Hööks, på Börjes kostade det 149:- för 1 liter! Nu var det docj olika sorter men eftersom jag inte provat dem kan jag inte utgå från att den dyrare nödvändigtvis är bättre.

Ja det var fler grejor, tänkte bara berätta att det var lite lustigt att jag föredrog Börjes framför Hööks trots 2 veckors väntetid och att det blev mycket billigare trots frakten. :)
 
Ja, Börjes är billigare, även på de varor som är samma som de på Hööks. Exempelvis så vill jag ha ett par buccas transportskydd och de är ca en hundring billigare på Börjes än på Hööks (fast de finns kanske inte kvar i Hööks nya katalog?).

Kvaliteten på Börjes grejer är kanske inte alltid den bästa, men det verkar den ju inte vara på Hööks heller.

Lotta
 
Jo, det finns kvar Bucas-transportskydd hos Hööks, om du går in på hemsidan så gå in på ngt av dom men de brukar ha kvar dessa "gamla" varor kvar tills dom får allt sålt.
 
Dålig kvalitet och urdålig service

Min erfarenhet är att man får det man betalar för.
Billigt=dåligt.

Jag har handlat på Börjes ett par gånger.

Båda gångerna blev jag besviken.
För det första tog det evigheter innan sakerna kom, ena gången nästan två månader andra gången tre veckor.

Ena gången fick jag en skadad bok. Jag ringde och blev ohjälpsam och snorkigt bemött. Jag fick skicka tillbaka boken men om de ville inte skicka en ny eftersom den understeg deras mini-inköp.

Kvaliten på deras,visserligen billiga, lädrevaror och grimskaft var förvånansvärt låg.

Som ni förstår har jag slutat att handla på Börjes.
Handlar det mesta på Hööks. De är snabba och alltid serviceminded. :bow:
 
Re: Dålig kvalitet och urdålig service

Har aldrig blivit dålig bemött hos Börjes eller fått vänta länge på varor, men det varierar självklart.

Att man få vad man betalar för stämmer inte alltid, när det är exakt lika produkter med två olia pris. Den dyrare är ju inte bättre då.

Jag köpte ett träns på Hööks, det billigaste, eftersom det bara ska vara ett extra träns vid promenader, det var väldigt dåligt läder, men hade inte förväntat mig så mycket bättre heller. Börjes hade billigare och snyggare träns, skulle ha köpt sånt istället för det var bättre läder.
 
Re: Dålig kvalitet och urdålig service

hmmm. vet inte vad jag tycker om ditt inlägg eg... Du har nog haft otur...
Vill bara göra en jämförelse som går. Bucastäcke Shamrock på Eko kostar 750:- och på Börjes 498:- Vilket väljer du??? Det är faktiskt samma märke. Och vad det gäller lädersaker så är det samma som ett annat ganska billigt märke men de får inte sätta dit sin sigill... Lädret kan ju inte vara sämre för att märket inte sitter på?!?!?
:oHar en kompis som köpte ett halvdyrt träns på H**ks, 650:-. Tappade ALL färg efter första putsningen och är numera grått... HUR KUL??? :mad:
Inte bara Börjes som har skitsaker faktiskt :angel:.... Dock sa jag inte att Börjes är bäst heller. ;)...
 
Re: Dålig kvalitet och urdålig service

Har själv bara haft bra upplevelse av börjes.
tex jag beställde sakerna på månadgen, fyllde i att jag ville ha dem på torsdagen (samma vecka) post lappen kom på fredagen!

De felsta saker jag har köpt har varit av bra kvalite.
Tycker börjes och hööks är bra för oss som inte har så stora plånböcker, men ändå vill ha bra sakor (för det mesta)
 
Jag bor nära Börjes istället!, vilket kan vara en nackdel, det är SÅ enkelt att åka dit och köpa något onödigt... :D Men jag har sparat många kronor också! En kväll satt jag på skoj och jämförde just Hööks & Börjes grejer och visst skiljer det sig en hel del i pris på de flesta sakerna. MEN man blir ju definitivt mer sugen på att
handla ur Hööks katalogen eftersom de måste ha kostat på den åtskilliga kronor mer. Och det där med kvaliten, Betalar du 149:- för ett träns så kan man ju inte jämföra det med ett märkesträns för 1500:- men det är ju så både hos Hööks & Börjes, bara det att Börjes är billigare. Borde få betalt för den här reklamen... :rofl:
 
Javisst är Börjes billigare på det mesta, det har jag insett för länge sedan... ;) Visst, allt dom har, har säkert inte toppkvalité, men märkes sakerna skiljer ju osså i pris... :)
 
Inte f-n köper man helosan på Hööks iallafall! Vad tar dom nu, över 50 spänn va? Ha rena skämtet! :mad:
Tror det skiljer 100 spänn mellan Hööks/Börjes på Eskadron senskydden. Klart man tar dom billigaste, dom och mycket annat är ju precis samma vara!
Börjes är klart billigast även på kvalitets/märkesvaror. Sånt tycker vi om! :D
Man skulle nog bli ruinerad om man skulle behöva köpa alla flaskor, burkar, smörjor + vardagsgrejer (sånt som går åt hela tiden) på Hööks eller nån liten ridsportbutik i nån stad. Nä då är det bra (och billigt!) att ha Börjes....
 
Ja det är trevligare att åka till Börjes med, vad jag märkt så är Börjes större också, det är kul att strosa omkring i butiken. Ska jag ända köpa ngt som är dyrt ex en sadel så vänder jag mig till en lokal hästaffär. Men när det gäller småprylar osv är Börjes bra mkt bättre och billigare än Hööks..! :D
 
Jag tycker battre om Hooks an Borjes.
Jag koper hastgrejer for ca 25.000:- om aret. Typ tacken, trans osv.
nar jag ringde till Borjes och vill fa grejer skickade till mej pa Irland, blev de forvanade och INTE sammarbetsvilliga.
Nar jag ringde Hooks, fick jag en personlig assistent, som ringer mej ibland, alltid skickar den nya katalogen med ett snallt litet brev.
Visst ar det ett forsaljningsknep, men det ar en service jag uppskattar och garna betalar for.
Jag brukar ha mina varor fran Hooks inom en vecka, aven om det ar brodyr med osv, och da bor jag pa Irland.

Den gangen jag bestallde fran Borjes tog det evigheter, grejerna blev skickade till mina foraldrar i Sverige och sedan fick de skicka sakerna hit. Det var ingenting fel pa sakerna ska sagas, men det tog for lang tid att fa dem, samt att de inte ar tillrackligt serviceinriktade for att boja pa sina egna regler.

Tacka vet jag Hooks, for sin attityd och trevliga bemotande.
Tack Frida Asp, pa Hooks, for att jag kan ringa dej nar som helst och fraga en massa saker och att jag kan lita pa dej nar du berattar om en vara.
Och for att jag alltid pressar dej att skicka grejerna sa snabbt och att jag ibland gnaller, men att du alltid ar snall i alla fall.
 
Jo, jag gjorde det...

Köpte Helosan med solskydd för 119:- på Hööks, kostar 78:- på Börjes. Men det kändes bråttom så jag ville inte vänta på att få hem den på posten..
 
Eller varför inte på ica runt hörnet? Garanterat billigare där oxå.... Att det bara lönar sig för Hööks, dom kan inte sälja många helosan på ett år
 
har markt en rolig sak dock....pa Hooks blir allting dyrare varje ar, men pa Borjes blir det billigare och billigare. Visst ar det konstigt?? Hur funkar det med leverantorer??
Mycket av det som finns pa Borjes ar ju samma som finns pa Hooks..... :crazy:
 
Jag har själv bara bra erfarenheter av Börjes. Speciellt med täcken!
De täcken jag köpt från Börjes håller än, även om de älsta är 5 år. Har köpt lite dyrare varianter 2 gånger från Hööks och dessa höll tyvärr mindre än 1 vecka var. Kan vara en tillfällighet men i alla fall :)

Sedan letar jag inte märkessaker utan vill att dom ska vara snygga och fuktionella och det har jag hittills hittat hos Börjes.
 
På Börjes försöker dom ju pressa ner priserna hela tiden - deras nisch är att vara bland de billigaste på hästmarknaden, men oxå ha "bra" kvalitet på sakerna.
Största anledningen till att de kan vara så pass billiga som de är, är att de har väldigt stort lagerutrymmen. Ska de beställa hem täcken ex, beställer de inte ett eller en kartong. Nej det kommer en hel långtradare typ....
Blir billigare så.
Sen kommer ju mkt från Taiwan/Indien o sådant, det kan visst vara bra grejer det oxå, men det är väl framför allt billigt att tillverka grejerna där nere.
Sen vill väl kanske många tillverkare/leverantörer ha Börjes som kund, de är ju stora o välkända, o de vet att de kan sälja mkt av sin produkt till Börjes.
 
det är ju jättestor skillnad på priserna om man börjar jämföra. Det är ju sjukt att det kan skilja flera hundra på precis likadana saker, t ex stübben, bucas, eskadron... själv köper jag småsaker, kläder, vissa täcken (innetäcken som jag inte använder så mycket och täcken till lilla ponnyn som inte heller används så mycket) på börjes medan jag köper utegångstäcken som måste hålla bra på hööks och sadlar där det finns sadelutprovare som kan hjälpa till...
Enda naackdelen med börjes tycker jag är att täcken har dålig passform ibland...
 

Liknande trådar

Äldre Jag tror jag blir tokig snart.:banghead: Jag har ingen häst längre, och kommer inte att skaffa igen, så nu har jag massor av saker att...
2
Svar
27
· Visningar
2 956
Utrustning Hej! Vet inte om det bara är jag, men jag har upplevt måååånga gånger att jag har köpt saker ifrån Hööks som jag inte varit riktigt...
2
Svar
30
· Visningar
5 484
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag är i full färd med att hjälpa en granne vars stall totalförstördes i en brand tidigare i veckan. Hästarna klarade sig tack och lov...
2
Svar
27
· Visningar
4 641
Senast: Tramptass
·
P
Utrustning Vad tyckte ni, ni som kollat in den? Tyckte det va ovanligt mkt nytt, både kläder o hästprylar. Västen s 5, snygg Fleecejackan s 7...
Svar
10
· Visningar
1 346
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp