Billiga men bra senskydd

Problematisk

Trådstartare
Vardagsskydden (ett par gamla eskadron, säkert äldre än hästen och kanske äldre än mig också) håller på att ramla i bitar snart, så nya är ett måste. Men eftersom jag för tillfället är fattig som en kyrkråtta bör de helst inte kosta något...
Har ni några tips? Helt vanliga, enkla senskydd alltså. Är de från börjes nåt att ha? Glen Gordons sett med fram + bak för några hundringar? Andra förslag?
Alternativt så har jag sett några olika trevliga på en engelsk sida. Hur dyrt blir det att beställa grejer från uk?
 
Har Hööks enkla modell till ponnyn. Bra passform, bra kardborreknäppning och bra pris. Sen är de väl inte världens snyggaste direkt, men de funkar fint till vardags.
 
Tycker nog både hööks o Börjes billiga alternativ funkar utmärkt. :)

Foderhästen har Börjes med knappstängning bla, jättetrevliga, rejäla, bra,
 
Jag har ifrån Hööks Extrem EquiXpert som har hållt de senaste 3 åren iallafall. Har även haft deras Jump Off som har för de priset (typ 150:-) hållt i flera år.
 
Leta begagnat! Finns massor, ibland fina märken eller tex eskadron som kanske är lite ”omodernt” till skampriser.

Annars de som finns på hööks är helt ok 😊
 
Jag gillar ju eskadron så had jag inte haft pengar till att köpa nya hade jag nog letat beg Eskadron igen. Senskydden håller ju forever känns det som.
 
Var bor du? Finns en butik i Sthlm som säljer begagnade saker, en del slitet och en del superfint o nytt. Jag var där och lämnade in saker att sälja och de hade bland annat eskadron skydd för någon hundring eller två.
 
Köp ett par begagnade eskadron, de är de bästa skydden som jag stött på :). Klarar av att tvättas i maskin regelbundet utan att kardborren blir kass vilket är trevligt ^_^.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp