Sv: Billiga och bra hästsläp
Ja du kan skriva på en offert med den utrustning etc du vill ha. Det är ju drömmen för en säljare.
Jag skulle definitivt avråda från att bestämma sig på plats dock. Ta i stället telenr till de du är intresserad av. Åk sedan hem o fundera några ggr till. Du kan göra en offert via telefon när du vill, så håll nerverna i styr.
Välj ut dina förstahandsval. Åk till åf igen o titta en gång till och provkör ett släp! (Fattar inte att folk lägger upp till 100 000 spänn eller mer utan att ens provdra släpet...

)
Sen ringer du och om du väljer ngt av de dyrare märkena -PRUTA! De
har prutmån, ngt som de billigare inte har eftersom de ligger rätt från början. Bolla säljarna mot varandra. "Tjaaaa, jag gillar ju ert märke men jag fick bättre pris hos ..." osv. Direkt kommer priset ner X antal 1000-lappar. Prova får du se.
Kom ihåg att många säljare snackar skit om varandra. Du kan alltså inte tro att släp A är dåligt för att en åf för släp B sa det. Och du, självklart kommer en säljare som säljer både A och B att säga att det dyraste är bäst, annars förlorar han ju pengar. Gå därför på vad
du tycker, inte på vad andra säger är bra. Framför allt inte på den som tjänar pengar på att du väljer det ena.
Sist av allt. Gå inte på snacket om kvalitet. Axlar etc är allt som oftast samma eller likadant så gå mer på vilka säkerhetsdetaljer du tycker om. Vilken mattlösning du tyckte verkade bäst, hur ventilationen är osv. När säljare argumenterar för bra kvalitet så är det oftast tomma luftargument.
Lycka till med köpet!