Billiga (och bra) ridbyxor, tips?

PetiteFrancaise

Trådstartare
Har lite dåligt med pengar för tillfället, men behöver nya ridbyxor (det är viktigt med prioriteringar :banana:). Var kan man köpa billiga ridbyxor som ändå är bra? Har inte köpt ridbyxor på minst 10 år... Citygross brukar väl ha? Oskodda ska dom va' :D Ska kolla runt lite på nätet men jag tänkte att ni kanske har nåt supertips?
 
Nu vet jag inte om de är för dyra för din budget, men Maya Delorez har ungefär samma prisklass som Hööks på sina ridtights men de är av mycket bättre kvalitet och passform än Hööks byxor :)
 
Hööks comfort, skapliga på vintern också.

Har alltid undrat vilka människor som faktiskt tycker att dessa är okej... Jag tycker att i stort sett alla Hööks byxor sitter fruktansvärt dåligt och är väldigt obekväma! Sömmarna och materialet är klumpiga och det känns bara "fel"... Sen är jag ju van vid lite dyrare ridbyxor av bättre kvalitet, så det kan ju vara en vanesak helt enkelt.
 
Har alltid undrat vilka människor som faktiskt tycker att dessa är okej... Jag tycker att i stort sett alla Hööks byxor sitter fruktansvärt dåligt och är väldigt obekväma! Sömmarna och materialet är klumpiga och det känns bara "fel"... Sen är jag ju van vid lite dyrare ridbyxor av bättre kvalitet, så det kan ju vara en vanesak helt enkelt.
Good for You.
 
Har alltid undrat vilka människor som faktiskt tycker att dessa är okej... Jag tycker att i stort sett alla Hööks byxor sitter fruktansvärt dåligt och är väldigt obekväma! Sömmarna och materialet är klumpiga och det känns bara "fel"... Sen är jag ju van vid lite dyrare ridbyxor av bättre kvalitet, så det kan ju vara en vanesak helt enkelt.
🙈
Jag tycker hahn är att jämföra med dyrare byxor. Sitter skönt, sköna sömmar. Låter lite som om ditt höökshat är av princip 🤷‍♀️

De elever som lagt pengar på Maya delorez ridtights har varit rätt missnöjda med hållbarheten. De har blivit noppiga typ direkt och jag har för mig att silikonet släppte lite väl lätt också. En tjej har deras riktiga ridbyxor, hon är rätt ok-nöjd.
 
Har lite dåligt med pengar för tillfället, men behöver nya ridbyxor (det är viktigt med prioriteringar :banana:). Var kan man köpa billiga ridbyxor som ändå är bra? Har inte köpt ridbyxor på minst 10 år... Citygross brukar väl ha? Oskodda ska dom va' :D Ska kolla runt lite på nätet men jag tänkte att ni kanske har nåt supertips?
Börjes, hööks och horze har billiga ridbyxor och de börjesridbyxorna jag har av deras egna märke domino är faktiskt förvånande bra! Vilka ridbyxor man trivs med är så väldigt individuellt och det beror också på ens kroppsform. Jag tycker att hööks och horze ridbyxor (av deras egna märke) generellt passar en rakare kroppsform men det finns undantag på horze som passar en timglasformad kroppsform med. Börjes egna märke passar en mer timglasformad kroppsform. Hööks ridbyxor tycker jag har sämre kvalité än börjes medans horze och börjes egna märken verkar ha en liknande kvalité.
 
🙈
Jag tycker hahn är att jämföra med dyrare byxor. Sitter skönt, sköna sömmar. Låter lite som om ditt höökshat är av princip 🤷‍♀️

De elever som lagt pengar på Maya delorez ridtights har varit rätt missnöjda med hållbarheten. De har blivit noppiga typ direkt och jag har för mig att silikonet släppte lite väl lätt också. En tjej har deras riktiga ridbyxor, hon är rätt ok-nöjd.

Hatar absolut inte Hööks, har många bra grejer därifrån som jag gillar :) Hahn är de enda ridbyxorna därifrån som funkar på mig (och andra jag pratat med). För både mig själv och andra sitter andra modeller jättekonstigt på. Men ja, det beror kanske på vad man är van vid. Jag som sagt van vid tunnare och smidigare ridbyxor än vad Hööks är generellt (undantaget Hahn) och det är kanske därför jag upplever dem som klumpiga. Menade inget annat än så även om jag kan förstå varför vissa reagerade på mitt inlägg nu när jag läser det i efterhand 🙈
 
Har alltid undrat vilka människor som faktiskt tycker att dessa är okej... Jag tycker att i stort sett alla Hööks byxor sitter fruktansvärt dåligt och är väldigt obekväma! Sömmarna och materialet är klumpiga och det känns bara "fel"... Sen är jag ju van vid lite dyrare ridbyxor av bättre kvalitet, så det kan ju vara en vanesak helt enkelt.
Jag har några CRW hemma, sitter gudomligt bra. Förvisso inköpt för många år sedan, ej hittat nya som sitter lika bra. 🤔
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 936
Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan...
2
Svar
21
· Visningar
1 200
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 362
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp