Billiga reflexer till pållen och mig

E

Egonson

Finns det att beställa någonstans?
Har hittils bara hittat dyra.
Jag vet,säkerhet är viktigare än pengar..
Men det skulle nog vara skoj att inte behöva betala skjortan varje gång man är i reflexshoppar tagen :o
 
reflexer ÄR dyra *suck*

Men du kan ju köpa reflexer kanske som inte egentligen hör till hästar och fixa iordning själv... Mer jobb men billigare.
Själv skippar jag jobbet och betalar lite mer :o

Hur mycket reflexer behöver du då? jag menar, ett par benreflexer är ju inte så dyrt.
Beror ju på om du ska ha massa reflexer på alla benen, på länden, på dig och på hjälmen, på tränset, som brösta osv... DÅ blir det dyrt.
Så ser jag och min häst ut :rofl: men så har jag "samlat" på mig reflexer i alla år.

Fast även reflexer har ett bäst-före-datum faktiskt
 
tyvärr finns det bara dyra.
jag har letat efter andra som inte hör till hästar som man kan fixa själv men inte hittat...
så det blir att köpa dyra reflexer nu. :crazy:
har bara benreflexer till pållan och väst till mig själv..känns inte så säkert.
 
Att sy reflexer själv är inte svårt, reflextyg finns på de flesta tygaffärer (blir betydligt billigare än att köpa färdiga).

Reflextejp är även det bra, lätt att tejpa runt spön, tyglar, hjälmar etc...
 
Köp Börjes Reflex (benreflexer)- plastbehandlat reflexband med kadborrband och spänne att knäppa (nr 1609). De kostar 54.95 per par står det i katalogan. De är kanonbra och sitter framförallt kvar!! När de blir smutsiga är det bara att torka av dem så lyser de lika skarpt igen. Denna modell är som sagt absolut bäst! På Hööks kostar de 98 kr per par.

Jag har haft mina i, tja kanske 5 år och de lyser lika bra fortfarande!

Jag har sådana här benreflexer på hästens alla fyra ben, sen har jag en reflexväst och svansreflex (letade jag länge efter en bra). Funderar på att köpa ngt att sätta runt hjälmen så man syns bra i backarna framifrån också (fast västen är ganska bra till det).

Lotta
 
Jag tycker att reflexer borde vara billigare.
Det är ju ändå en säkerhetsgrej som alla borde använda.

Jag ska genast shoppa lite reflextyg.
Har hittat reflexklistermärken på Biltema också.
De kan man ju klistra på lite över allt.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle behöva köpa en ny sadelgjord men det tar emot, fasiken vad dyra de är 😝 Vi har just nu en Eric le Tixerant (dressyr) gjord...
Svar
4
· Visningar
609
Senast: Oknytt
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
617
Senast: Fiorano
·
Utrustning Efter att ha dreglat över och funderat i flera veckor beställde jag just en Zilco sele med empathybrösta. Ett underlägg för bröstan...
Svar
0
· Visningar
285
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Någon som kan tipsa? Jag bor mitt ute i ingenstans och har långt till någon riktig sminkbutik. Hinner inte åka dit. Det enda som finns...
Svar
16
· Visningar
908
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp