Billiga stoora benskydd??

aprilia

Trådstartare
Letar med ljus o lykta efter bensskydd som min kallblodstravare kan ha. Han har väldigt grova ben o de eskadron flexisoft (begagnade) som jag köpt är alldeles för små..:crazy: visst, dom går på men resåren räcker knappt o jag vill inte dra åt som en galning! :o

sökte här på forumet o fick reda på att veredus har stora skydd, men de kostar ju en rejäl slant :angel: så, har ni tips på några lite billigare skydd som finns i stora storlekar? Hur är t.ex. storlekarna för Lamicellskydden (Pro)?

Tacksam för svar! :bow:


EDIT: Kom på precis.. på hemsidan där jag kollar finns alla benskydd (senskydd) i antingen ponny eller full.. ska dom typ inte finnas i S, M o L??
 
Senast ändrad:
Sv: Billiga stoora benskydd??

Lamicellskydden finns väl bara upp till Full?
Jag har strl full, och de är lagom på min häst som är en liten dam på 156, inte smäcker men inga kallblodsben heller.
Min stallkompis har Full på sin d-ponny av fullblodsmodell... så de är nog inte så stora.

Det kanske är lättare med strykkappor om du har stor häst?
Vet tyvärr inga märken som är större än andra, du får ge dig ut i butikerna och jämföra:)
 
Sv: Billiga stoora benskydd??

tack för svar!
jag får ge mig ut på jakt helt enkelt ;) mäta hästens ben till en början kanske.. :p

någon mer som har tips/råd?
 
Sv: Billiga stoora benskydd??

Har sammaproblem med min medryttarfrieser

Dålig bild
40187.jpg

men de täcker senan och går utan problem att knäppa. Det är ett par Jacson, men modell och storlek minna jag inte (Palle , påminn mig!)
 
Sv: Billiga stoora benskydd??

Som sagt, Veredus i stl L är som X-full men är ju ganska så dyra. lamicell pro skydden är ungefär lika stora som Eskadron...
 
Sv: Billiga stoora benskydd??

tack för tipset :bow:
jo, JHL skydden har jag tänkt på.. men har redan jaccson o dom är väl på gränsen till för små men dom får duga så länge! tills lönen kommer :angel: ;)
 
Sv: Billiga stoora benskydd??

är det senskydd? haha, jag ser inte hela hästen är ju svart :rofl: var köpte du dom?
 
Sv: Billiga stoora benskydd??

okej, tack för info! :) så eskadron har alltså inte större storlekar? bara pony/full?
 
Sv: Billiga stoora benskydd??

Jag köpte mina nere i ullared.
sjukligt billiga och stora i storlekar. Dessa passade utmärkt på min grova shire korsning. De var märkta Full men var alltså X-full

 
Sv: Billiga stoora benskydd??

Syns lite dåligt, har ingen bättre bild :p (Kan fixa en nästa helg)

Palle här på forumet och jag gjorde ett byte, jag fick skydden och hon ett hemmasytt schabrak av mig
 
Sv: Billiga stoora benskydd??

Modellen heter Stronglight :D

Dom väger nästan ingenting, bakbensskydden väger endast 40 gr !!! Tvättas i maskin.

Frambensskydden finns i en storlek som man klipper till så dom passar ens häst i höjden.
Kardborrebanden är MYCKET väl tilltagna i storlek.

Så här såg min förra häst ut i sina vita skydd... hon drog XL i benskydd

333086.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Dags att köpa nya allroundskydd då mina gamla senskydd sjunger på sista versen, och jag är ruskigt trött på allt som har med...
Svar
18
· Visningar
1 364
Senast: caballus
·
Utrustning Jag har en liten irländare 1,58 m hög med korta och ganska grova skenben. Hon slår sig inte på benen, men jag vill gärna ha senskydd...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 926
Senast: Marvin
·
Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
945
Senast: Liten
·
Utrustning Jag är på jakt efter benskydd med fårskinn till en av pållarna men är lur på storlekarna. Han har veredus stl S nu, som är perfekta på...
Svar
0
· Visningar
638
Senast: Emmie_75
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp