Billiga växthus i kanalplast

Sigvard

Trådstartare
Okej, jag behöver ett växthus! Har en liten budget och har därför tittat på växthus i kanalplast. Någon som har erfarenhet av dessa? Är det värt 5000-6000:- för ett sådant växthus? Bor i Skåne så snön är i stort sett obefintlig, däremot stormar det desto mer.
Någon som kan tipsa om ett bra och billigt växthus i kanalplast? :bow: Har kollat på odlingstunnel men har mördarsnigelinvasion varje sommar så det känns inte aktuellt.
 
Vi köpte ett tunnelväxthus i kanalplast från Grohus i våras, modell Oden 300. Detta är första säsongen men hittills är vi väldigt nöjda, känns stadigt och gediget. De har ju även en lite billigare modell men eftersom det alltid blåser här och stormvindar är vanliga så valde vi en modell som skulle tåla en del vind. Förhoppningsvis kommer vi ha glädje av denna tunnel i ett antal år framöver. :)
 
Jag köpte ett från Averto eftersom de fått så bra omdömen och jag inte hade lust att betala mångdubbelt för ett i glas.
Det ser väl helt OK ut, men så här efteråt hade jag hellre lagt mina åttatusen (inkl frakt) på något annat. Det tog en halv evighet att sätta upp och nu efter ett år är skruvar mm ärgat. Det utstrålar inte stabilitet och kvalitet.

Kanske har jag fått ett måndagsexemplar, eller så har jag annan definition på kvalitet än de som skrivit tidigare recensioner.
 
Okej, jag behöver ett växthus! Har en liten budget och har därför tittat på växthus i kanalplast. Någon som har erfarenhet av dessa? Är det värt 5000-6000:- för ett sådant växthus? Bor i Skåne så snön är i stort sett obefintlig, däremot stormar det desto mer.
Någon som kan tipsa om ett bra och billigt växthus i kanalplast? :bow: Har kollat på odlingstunnel men har mördarsnigelinvasion varje sommar så det känns inte aktuellt.

Jag har ett litet växthus som heter Palram som är 1,8x2,5 m ungefär. Jag är supernöjd med det även om jag inte direkt har något annat att jämföra med eftersom jag aldrig haft något annat innan:) vi satte lecablock som en mur under och skruvade fast växthuset i lecablocken med några betongskruvar och det har klarat av stormarna bra hittills i alla fall:)
 

Bifogade filer

  • 79682EF5-A341-4EFA-B30C-BA5937F6EDE6.jpeg
    79682EF5-A341-4EFA-B30C-BA5937F6EDE6.jpeg
    687,4 KB · Visningar: 50
Tyvärr över budget men köpte också Oden från Grohus. vet inte men de kanske har fler varianter billigare än vårt. Köpte 18kvadrat så just vårt är rätt stort.
Kanalplast, stormsäkert och stabilt. Står man inuti när det stormar märker man inte ens vinden.
Det blåser mycket här så just det var viktigt.
 
En arbetskamrat köpte från Grohus och var väldigt nöjd. Han hade jobbat på handelträdgårdar och var väldigt odlingsintresserad. Bara det faktumet gjorde att jag litade på hans omdöme.

Jag har också tittat lystet på deras växthus.
Vi köpte ett tunnelväxthus i kanalplast från Grohus i våras, modell Oden 300. Detta är första säsongen men hittills är vi väldigt nöjda, känns stadigt och gediget. De har ju även en lite billigare modell men eftersom det alltid blåser här och stormvindar är vanliga så valde vi en modell som skulle tåla en del vind. Förhoppningsvis kommer vi ha glädje av denna tunnel i ett antal år framöver. :)
Tusen tack för tipset om Grohus! Det får bli därifrån :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan (hoppas att tråden ligger rätt, annars får moderator gärna flytta den) Hej alla kloka Bukefalister! Jag skriver inte ofta här men...
Svar
14
· Visningar
2 831
Senast: ihnfsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp