Billigare diesel till svenska folket

När oljepriset sjunker så bör inflation sjunka och då kan man nog tro på räntesänkning men det gäller ju att övriga i Sverige inte tar för mycket utrymme och höjer sina priser vilket brukar ske vid plötsliga kostnadsminskningar.
 
Blir väl ingen skillnad. Om du körde samma sträcka igår jmf med idag så blir ju utsläppet den samma om man har samma bil. Grejen är bara att sträckan blev billigare :)
Det som är positivt med det är ju att folk kanske får mer pengar över till att vara mera miljövänliga i resten av livet. Just nu är ju allt så dyrt och det är dyrt att göra rätt för ofta har många inget val än att köpa det billigaste som ofta också är det minst miljövänliga.

Så på det sättet så bör ju det vara positivt för miljön att göra så att folk har råd att leva mer miljövänligt.
 
Kan inte folk ta mer eget ansvar då? Kör mindre eller byt bil. HVO finns ju kvar :angel1:
När den sop-regering vi har inte tar ansvar så är det vad som återstår men det räcker inte. Vi kan inte ha politiker som är helt verklighetsfrånvända. Den här idiotin, trots sin frapperande dumhet, är ändå inte i närheten av vad samma regering håller på och ställer till med för mina medmänniskor med sin kassa politik där de drar ned hela Sverige utför ett sluttande plan. Den här typen av dumheter är däremot ganska lätta att återställa.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 511
Senast: Guldaskig
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Bonita4
·
Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 293
Senast: Mia_R
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 944
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp