Billigare ridbyxor

Jazza

Trådstartare
Behöver verkligen ett gäng nya ridbyxor och tänkte höra om någon har tips på lite billigare ridbyxor? Jag vet att man får vad man betalar för... men vilka tycker ni är mest prisvärda?

Jag har ett par Euro-Star och ett par Pikeur men vågar knappt använda dem förutom vid mycket speciella tillfällen. Jag behöver helt enkelt några par som jag vågar slita på utan att mitt snåla hjärta blir alltför ansträngt när de blir skitiga eller går sönder... :angel:

Har haft ett par från Gekås som har varit helt ok, föredrar sådana som har lite högre midja. Någon som har något tips? Hur är Börjes Domino-byxor till exempel?
 
Sv: Billigare ridbyxor

Om du tycker att tygskodda ridbyxor är okej så tycker iaf jag att H**ks billiga CRW Comfort för 329kr är väldigt prisvärda.

Visst de går inte att jämföra med Pikeur men man kan använda dem utan att bli ledsen om de blir smutsiga eller går hål i dem :)
Sen har man ju råd att köpa några par att ha och byta med :)

Jag har ett par såna som är ca 6-7 år gamla och de håller ihop än trots att de är välanvända och de är såå mjuka och sköna att det känns som man har mjukisbyxor på sig :)
 
Sv: Billigare ridbyxor

Börjes är kanon!!!

Jag har jättesvårt att hitta byxor som sitter bra, och därför har jag de senaste åren ridit mycket i gamla tunnslitna och supermjuka jeans. :love:
Har ett gammalt par från gekås som är helt underbara, de har jag haft i över 5 år, de börjar flaga lite i skoningen vid knäna, men annars är de bäst!

De jag köpte på börjes (domino eller var de heter) var lite stela precis i början, men när jag väl fick ridit in dem blev de supersköna!!!
De är i och för sig inte jättehöga i midjan, inte så låga heller utan precis lagom tycker jag. Sitter lite nedanför naveln, vilket jag tycker är perfekt, hatar byxor som är lågt skurna, vill kunna sitta på huk utan att flasha rövspringan. :devil:

Tyvärr har en söm i kanten av skoningen (precis vid knät) lossnat lite, bara en cm eller så och det är inget som stör. Jag klipte av det som hängde löst och det har inte gått upp mer sen heller, har haft dem i flera månader utan att de gått upp mer.
 
Sv: Billigare ridbyxor

Jag tycker Börjes Domino ridbyxor funkar bra! Har dock inte använt mina så mkt men tycker dom är helt ok.

För övrigt köpte jag ett par av Hööks ridbyxor som höll i cirka 3 års flitigt användande, helt okej ändå för ett par ridbyxor för 700 kr kan jag tycka.
 
Sv: Billigare ridbyxor

Gillar Horzes ridbyxor, ganska tjocka, men mjuka och bra pris. lagom hög midja.
 
Sv: Billigare ridbyxor

Jag har ett par helskodda Börjes domino-byxor. Sköna och jättebra :)! Har haft de rätt länge nu... Inget fel på priset heller...;)
 
Sv: Billigare ridbyxor

Och jag går tvärt emot alla andra och säger att jag INTE gillar börjes domino :o Kass kvalitet tycker jag. Kanske att deras helskodda håller NÅGOT bättre än hööks billigaste helskodda (crw)
Om du gillar tygskott däremot håller jag med pulkaskurk, crw är absolut bra för de pengarna. Älskar mina, skönaste som finns och håller okej. Använder mina varje dag under vintern och nästan lika ofta under sommaren, de har hållt 2 år nu till jul :)
 
Sv: Billigare ridbyxor

Jag använder i princip bara Domino :o Det äldsta paret är 3-4 år gamla och börjar se slitna ut nu. Annars har de hållt för både slit i stallet, hökörning och torktumling utan problem.
 
Sv: Billigare ridbyxor

Jag föredrar väl egentligen helskodda men gör nog ett försök med hööks crw. Tror jag beställer ett par domino också, låter bra att de är "lagom" höga. Ska kika lite på horze-byxorna, har aldrig beställt ridkläder därifrån förut.
Tack för alla tips!
 
Sv: Billigare ridbyxor

Jag har använt helskodda Domino i ett antal år nu och är överlag nöjd. Man får vad man betalar för och som hobbyryttare är jag inte så kräsen. Har mörkblå, svart och beige/brun. Mörkblå och beige/brun verkar dock ha utgått.
De mörkblå och beige/brun håller kanon kvalité. De svarta är tyvärr ett riktigt j*vla måndagsexemplar i sömmarna. Maskinen har typ hoppat över stygn:crazy:.
Om du ska köpa Domino måste du åka till butik och PROVA ut din storlek. Syna sömmarna noggrant både en, två och tre gånger.
 
Senast ändrad:
Sv: Billigare ridbyxor

Oj då, skiljer de sig mycket i storlekarna? Jag har nämligen hunnit beställa två par... Hoppas jag har tur då. Jag har så långt till butik så jag kan inte prova i förväg dessvärre.
 
Sv: Billigare ridbyxor

Jag har i stort sett bara Pikeur och Anky och resonerar nog tvärt emot dig. Det är de byxorna jag helst använder när det finns risk för hårt slitage, de håller ju för allt (jag har en gång satt mig på ett varmt avgasrör, byxorna höll, men inte jag).

I vilket fall som helst har jag cokså ett par Carat som är köpta i riktig ridsportbutik. Mycket trevliga byxor, tror jag betalade ca 700 kr?!
 
Sv: Billigare ridbyxor

Jag har 38 normalt men 40 i mina Domino. Sen har jag märkt att det är lite olika passform på dem.

Sen ska vi inte tala om modellen "Supreme" som vi tog hem på prov till min syster. Vi har inte så långt till butik och hon kräver rutiga ridbyxor så det är bara att åka tillbaka om de inte passar. Min syster drar 36-38 och men mamma tog hem 44 eftersom 36-38 såg ut som barnridbyxor. 44orna passade inte vilket är sjukt. Om dessa var felmärkta eller vad man nu ska tro kan man ju undra... så vad du än gör, ta inte hem Supreme;)
 
Sv: Billigare ridbyxor

Mmm...
Ta en tur till Ullared om du har möjlighet. Har bara goda erfarenheter av de byxor jag köpt där, skodda som oskodda. Och de ligger till bra prismässigt...
 
Sv: Billigare ridbyxor

Börjes Domino är toppen även Crw billiga hos hööks

Prisvärda ridbyxor
 
Sv: Billigare ridbyxor

Mmm...
Ta en tur till Ullared om du har möjlighet. Har bara goda erfarenheter av de byxor jag köpt där, skodda som oskodda. Och de ligger till bra prismässigt...


Instämmer! Jag har två par billiga Ullaredsridbyxor (Copperfield) som är helt fantastiska. Jag rider faktiskt hellre i dem än i mina Pikeur. De har hållt formen riktigt bra och sitter super.
 
Sv: Billigare ridbyxor

Förutom Pikeur så är mina mest långlivade ridbyxor av märket Carlskrona. Riktigt sköna och hållbara byxor som inte alls kostade mkt. Har dock inte sett det märket på länge :confused: Någon som vet om det finns längre?
 
Sv: Billigare ridbyxor

ingen blir glad av att ha fina kläder i garderoben som man inte använder. använd de ridbyxor du har.. så får du orsak att köpa nya sen. pikeur och eurostar håller mycket väl... betydligt bättre än billigt skräp, så pass att man för det mesta kan räkna hem den dyrare investeringen.
 

Liknande trådar

Fordon Jag behöver byta bil. Om jag inte gör det väldigt väldigt snart kommer det bli akut :cool: Men det är ju så förb. svårt att välja! Så nu...
2
Svar
27
· Visningar
1 924
Senast: golit
·
Utrustning Har nu gått igenom flertalet dyra märken som inte vill hålla. Börjar fundera på om jag fått måndagsexemplar allihop eller om de helt...
Svar
13
· Visningar
2 329
Senast: Ridinglady
·
Samhälle Skriver den här tråden som spin-off på tråden om minskat bilåkande. Jag - och några fler - ser ju bilen som EN faktor av många när det...
2
Svar
32
· Visningar
2 506
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Anonymt nick för alla inblandades skull. För ett tag sedan hände det som inte får hända. En som rider hos mig flög av och skadade sig...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
21 817
Senast: Trauma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp