Billigaste sadeln!

Koriander

Trådstartare
Var och handlade på en viss lågpriskedja där dom reade ut hästgrejer. Hittade en sadel i storlek 18 för 400 kr!
Inte för att jag behövde nån, men kunde heller inte låta bli att köpa den. Det kanske inte är världens bästa kvalite, men det roliga var att den satt som gjuten på dotterns häst och dotterns som slitit sitt hår i förtvivlan för att hon inte kan hitta nån sadel som passar. Vet inte hur många sadlar hon tagit hem och provat. (i helt andra prisklasser).
Nu får hon naturligtvis fortsätta att leta vidare eftersom jag inte tror att denna billiga sadel kommer att hålla för nån daglig ridning.
Det var bara lite kul för man tror alltid att endast den dyra utrustningen som har bra passform.
Förresten så sålde dom ponnysadlarna för 300kr! Kan det bli billigare.
Räknade ut man kan köpa fullständig utrustning hos dom för ca 1000kr eftersom dom hade rea på nästan alla sina hästgrejer.
 
Sv: Billigaste sadeln!

hur sadeln ser ut utvändigt och hur kvaliten är har nog inte så sto betydelse när man köper en sån billig sadel..
men frågan är hur den ser ut innuti? är den rak? VAD är den stoppad med?

Jag skulle aldrig någonsin köpa en sån sadel. Om det nu inte var någon gammal märkessadel, det framstod ju inte.
 
Sv: Billigaste sadeln!

Finns en tråd om hur en Kingston är inuti. Den ska också vara ullstoppad men det var väl det enda som inte var i sadeln. Nu kanske du har tur men man vet ju faktiskt inte.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 742
Senast: Juli0a
·
Islandshäst Jag har funderat på det där med sadlar vid inriding. Det finns ju sådana billiga islandssadlar på t.ex h**ks, b*rjes. Jag tycker...
Svar
12
· Visningar
2 287
Senast: raggsock
·
Ekonomi & Juridik Skulle behöva lite av era tankar ang. något som är svårt för mig. Jag bor med min sambo i villa, vi har gemensam ekonomi nu(än så...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
15 957
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 800
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp