Billigt pyssel

C

Challe84

Hej! Jag är sjukskriven och är i behov av sysselsättning på dagarna så jag skulle vilja pyssla.
Vill ha massor med tips på vad man kan göra! Gärna saker som man ge i pressent och sånt. Matrial får gärna vara relativt billigt med eftersom jag som ni förstår inte har så mycket pengar då jag är sjukskriven!
Ge mig massor med tips alla händiga bukare!
MVH // Challe
 
Sv: Billigt pyssel

Nåt som jag alltid uppfattat som uppskattat, att köpa utskriftspapper som man stryker på tyg. Brukar göra lite personliga örngott, handdukar o t-shirts till min familj när jag har tråkigt. :)
De är inte dyra o billiga t-shirts o liknande hittar man på storköp. :)
Handarbete? Sticka? Ett par vantar eller nåt sånt?
 
Sv: Billigt pyssel

Det med t-shirts lät kul! Jag är ju inte så duktig på att sticka men jag kanske skulle ta o lära mig! Tack för tipsen!
 
Sv: Billigt pyssel

jag köpte billiga tidskriftsamlare (5 st för 15 kr) samt kartonger på ikea och har tapetserat dom!
beställde tapetprover från www.maleributiken.se, man får riktigt stora bitar och de två första proverna är gratis sen kostar dom 20 kr st. dessutom fraktfritt!
med skalpell och lim kommer man långt! har även gjort fina tavlor av tapetprover..

sen fick jag två gamla "pensionärslampor" av mamma som jag slaktade ända ner till skelettet och klädde med ett grönt papperssnöre!
skitläckert och modernt :) det tog lång tid att snurra det där jäkla snöret, så där har du å göra :)

före:


efter:


 
Sv: Billigt pyssel

Pussel är alltid kul att lägga. Behöver inte bli så dyrt. :)
 
Sv: Billigt pyssel

Brodera är kul och inte särskillt svårt, särskillt korsstygn är snabbt och lätt. Det går att göra massor med kul grejor att ge bort exempelvis kort och små tavlor eller större lite mer tidskrävande grejor. Finns många fina tavlor med hästar att göra kan jag tipsa om.

Ett annat billigt tips är att ta en hög gamla tidningar och slakta dem och klistra in bilder osv i klippböcker. Beroende på vad man har för tidningar så kan man ju skapa olika temaböcker tex med hingstbilder, recept, dikter, tips osv osv.
 
Sv: Billigt pyssel

Måla är skoj! :)
Jag är urusel, men ser det mer som kreativ avkoppling än att jag bejakar min obefintliga konstärliga ådra. :D Dessutom blir man bättre ju mer man övar. Har jag fått för mig. :angel:

Nåt annat som också är kul är att göra kreativa kaninhinder/ agilityhinder. Har man ingen egen kanin eller hund känner man kanske nån som har som skulle uppskatta lite hinder i present. Eller så kan du ju sälja dem. :)
 
Sv: Billigt pyssel

Gå till närmaste panduro-butik eller kolla i deras katalog, massa roliga tips och inspiration för pyssel. Sen behöver man ju inte köpa allt där, diverse glasburkar, t-shirtar osv som man kan köpa där kan man ju hitta bra billigare i andra affärer. Men det är bra inspiration tycker jag.
 
Sv: Billigt pyssel

Om du gillar att rita/fota tipsar jag om att ladda ner Illustrator el Photoshop från adobes hemsida, man får testa gratis 30 dar:) Jag är beroende:D
 
Sv: Billigt pyssel

Jag ska vara hemmaduktig mamma i vinter och pyssla med min dotter. Hon har bestämt att vi ska göra tvålar & badbomber, måla på porslin (äggkoppar) och tills snön kommer ska vi gegga ihop egna fågelmatsbollar.
 
Sv: Billigt pyssel

Köpa billiga möbler på loppis, andrahandsbutiker och sen måla om eller sy om osv :idea: jag fyndade nyss ett jättecharmigt skrivbord för 30 kr som jag ska fixa till....

Annars är det kul att pyssla med bilder i datorn, illustrera, webdisigna osv, det är en värld man aldrig lär sig allt inom.

Min mamma gör tvålar, hudkrämer, läppbalsam osv men det kostar ganska mkt inhandla allt som behövs för sånt.

Scrapbooking verkar poppis och även baka och hålla på göra bakelser och tårtor och grejer.

Gillar du att sy? Du kan börja sy kuddfodral, gardiner, kappor... eller varför inte bebiskläder? Hundkläder? För att underhålla kostnaden kan man alltid sälja lite också på tex Tradera :)
 
Sv: Billigt pyssel

delvis kl
Tack alla för jätte bra tips! När pengarna ramlar in i slutetpå månaden ska jag ut och shoppa lite smågrejer som behövs till sånt ni tipsat om!
mera tips är alltid välkomna!
 
Sv: Billigt pyssel

Jätte läcker lampa! Måste ut och leta på loppis och göra något liknande! (Om det är okej att jag härmas?)
 
Sv: Billigt pyssel

Kom och tänka på dej när jag gjorde denna, det är en krydda i den och ett litet recept medföljer på sidan.



den är bara ca 8 cm hög så det var en del pill men jag tyckte den blev så söt!
 
Sv: Billigt pyssel

Sticka och virka :bump: Jag har tofflor som årets julklapp, finns snabbstickade och lätta mönster. Vem vill inte ha ett par varma och gosiga tofflor i jul :love:
 
Sv: Billigt pyssel

Styrolitkulor, glitter och blankt decoupagelim som man gör glittriga julgranskulor av.
Nålar med färgglada huvuden och färgade band att hänga upp dem med.... :D
Ska fota några jag gjort så snart jag kan få ändan ur.
 
Sv: Billigt pyssel

Jag gjorde vetevärmare till massa släktingar som julklapp. Kul att göra och det blev mycket uppskattat! : ]
 
Sv: Billigt pyssel

Rensa och torka nypon :angel: Det är ett jäkla pill och tar evigheter! Men ack så mycket gott man kan göra med dem i vinter!
 
Sv: Billigt pyssel

Börja med att köpa in ett litet lager med färg du kan måla på trä och färg du kan måla på glas/porslin. Några penslar i olika storlekar. Lim och paljetter/glitter.
Sen är det bara att köpa billiga ramar på second hand eller typ Ikea. Gammla glas, talrikar mm kan man ju också måla och fixa till.
Har man bara ett baslager med det jag skev överst kan man ju variera sig i en oändlighet!:idea:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 704
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 278
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 906
Senast: Pilot
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 403
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp