Billigt spån

Plantan

Trådstartare
Hej Allihop!
Ni som köper spånbalar, var köper ni dem och vad betalar ni nu, idag, per bal? Köper ni pallar, eller köper ni lösa balar?
 
I somras passade jag på att köpa på Byggmax för 89kr/balen, men dom började ganska raskt höja priset 😅.

Granngården verkar ligga på 115kr/balen just nu.

Jag har lösdrift och permanentbädd så gör inte av med så mycket, ids inte beställa helpall även om det säkert blir billigare.
 
Jem o fix har balar för 105 kr st nu😊
Har köpt tidigare på byggmax men tycker det är mindre spån i dem jämfört med andra.
 
115 kronor
granngården/lokala återförsäljaren/Jem o fix har alla samma pris här.

Köper 3 åt gången på vägen hem från jobbet. Det är vad som går in i bilen 😅 1-2 gånger i månaden.
 
115 kronor
granngården/lokala återförsäljaren/Jem o fix har alla samma pris här.

Köper 3 åt gången på vägen hem från jobbet. Det är vad som går in i bilen 😅 1-2 gånger i månaden.
Jem och fix tar 105 kr. Antar att priset är samma i alla butiker? Är det priset som står på hemsidan också.
 
Jag beställde spånpellets på pall och tog tillräckligt många pallar för att få gratis frakt. Tror jag betalade 2500kr/pall. Detta var dock 2022.
 
Hej Allihop!
Ni som köper spånbalar, var köper ni dem och vad betalar ni nu, idag, per bal? Köper ni pallar, eller köper ni lösa balar?
Köper ”lokalt” som är återförsäljare för ett större märke. Priset har stigit ordentligt. Köper minst 6 pallar åt gången för frakten är iaf gratis då.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
600
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Hej! Hur gör ni som enbart har en häst och köper in eget hö/hösilage? Aldrig haft så innan. Van vid att 4-5 hästar delar på balar med...
Svar
11
· Visningar
1 391
Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
658
Senast: lillan222
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 302
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp