Biltemas klippmaskin..

Leoni

Trådstartare
Har läst att många använder och talar väl om Biltemas klippmaskin så kollade deras sida... men alltså.. dom har en pälstrimmer på 299kr - det kan väll omöjligen vara den ni menar ni helklipper hästars med... eller?
 
Har läst att många använder och talar väl om Biltemas klippmaskin så kollade deras sida... men alltså.. dom har en pälstrimmer på 299kr - det kan väll omöjligen vara den ni menar ni helklipper hästars med... eller?

Jag tror faktiskt att det är den. Jag ska köpa den och testa (har stor maskin också) för är den bra så är den säkert toppen till huvud o ben.
 
Klippte halsen på en islänning med en sådan för ett par veckor sedan, det dög den till i alla fall. Men den är ju liten, så skulle inte vilja klippa en hel häst med den.
 
Klipper öron på travhästen med den men hon har tunn fin päls klippte även fram frysmärkningen på halsen.
20191017_140604.jpg
 
Jag delklipper tjock och tät shettispäls med den.
Fungerar riktigt bra för det priset!

Självklart är det skillnad mot en "riktig" maskin, det blir ränder och det tar tid.
Biltemas klipper inte "som i smör" som min stora sladd-Heiniger gör, men den gör ändå sitt jobb.

Shettisen gillar inte alls den stora klipparen, stegrar sig och så, men med Biltemas trimmer kan jag klippa henne lös i hagen.
 
Har läst att många använder och talar väl om Biltemas klippmaskin så kollade deras sida... men alltså.. dom har en pälstrimmer på 299kr - det kan väll omöjligen vara den ni menar ni helklipper hästars med... eller?

Nej man helklipper inte en häst med en sådan liten TRIMMER . Men huvud, ben, ev mönster går givetvis bra - det är det just trimmer används för på häst.
 
Jag har klippt 8 får (!) med den. Klarar den fårull så går nog hästpäls bra :)

men ska köpa en riktig till nästa sväng

Har läst att många använder och talar väl om Biltemas klippmaskin så kollade deras sida... men alltså.. dom har en pälstrimmer på 299kr - det kan väll omöjligen vara den ni menar ni helklipper hästars med... eller?
 
Jag köpte den nyss, klippte hästens huvud, undersida hals och bog samt lite finlir där det är svårt att komma åt med den stora maskinen. Kan absolut tänka mig att den fungerar att klippa hela hästen med! Ska nog testa nästa klippning.
 
Jag har haft min i 3 år. Klipper typ hals-mage-lår. Fungerar utmärkt, och är väldigt tyst, vilket hästarna (och jag) gillar. Batteriet håller länge och skären har inte blivit slitna alls.
 

Liknande trådar

Utrustning Nu gav våran klippmaskin från Jula upp mitt under en klippning. Så därför måste en ny införskaffas. Har ni tips på någon bra modell...
Svar
14
· Visningar
951
Senast: Bri
·
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
943
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 541
Senast: MML
·
Hundhälsa Med min förra hund var jag ofta hos veterinären pga oturshund, så jag har liksom koll på hur det brukar gå till. Mina nuvarande hundar...
Svar
19
· Visningar
2 011
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp