Biologifråga!

Idas

Trådstartare
Hej!

Är det någon som har koll på skillnaden mellan en akvatisk art och en marin art? Har försökt googla men blir inte så klok.
 
Sv: Biologifråga!

Jag gissar att akvatiska arter lever i vatten och marina i hav (saltvatten)?
 
Sv: Biologifråga!

Akvatisk=lever i vatten (akva=vatten), marin=lever i salt vatten, limnisk=lever i sött vatten.

/Lif, marinbiolog
 
Sv: Biologifråga!

Akvatisk=lever i vatten (akva=vatten), marin=lever i salt vatten, limnisk=lever i sött vatten.

/Lif, marinbiolog

Ja, det låter ju lite rimligare. Jag fick för mig att de skulle stå i motsats till varandra, men det fanns ju inget i frågan som antydde det.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hrm. Jag blir inte riktigt klok när jag googlar om det är fritt att beställa varor från Norge, eller om man behöver betala moms...
Svar
2
· Visningar
354
Tjatter Ska ju en tur till USA och sällskapet jag åker med har en massa mediciner och verkar inte ta på allvar riktigt de här med att fixa rätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 337
Senast: sthu
·
Hemmet För att få veckorna att flyta på smidigt så söker vi en whiteboardtavla som veckoplanerare. Den behöver ha veckodagarna uppradade och...
Svar
9
· Visningar
782
Senast: Guldaskig
·
Kropp & Själ Hej alla kloka och erfarna! Jag undrar hur sent i livet astma kan ”växa bort”. Jag är nu 15 år och har haft astma nästan hela livet...
Svar
3
· Visningar
354
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp