Bukefalos 28 år!

Biologiskt Korrekt foder?

the_connemara

Trådstartare
Fick reklammail idag om ett nytt foder (nåja, jag är inte alls insatt i kattfoder). Biologiskt Korrekt tm märktes det med bla. Gissar att man inte får diskutera märken så jag utelämnar det, är dessutom egentligen mer nyfiken på var Biologisk Korrekt innebär? Förutom deras egen info såklart. Finns det fler foder som kallas så?
 
Tja, mer eller mindre iaf. På Orijen står det "Nourish as Nature Intended". Gissar att det är Acana du fått reklam för ;)

Fodermärken är ok att diskutera så länge man inte länkar eller gör reklam för något man säljer :)
 
Jag antar att det handlar om ett torrfoder och att de med termen "biologiskt korrekt" anspelar på BARF som är en förkortning av biologiskt anpassad rå föda.

De menar antagligen att deras torrfoder är sammansatt för att efterlikna kattens naturliga kost dvs. bytesdjur. Och så struntar man fullständigt i den där detaljen att den naturliga kosten innehåller en maaaassa vatten. Torrfoder kan aldrig vara "biologiskt korrekt" eller biologiskt anpassad föda för katt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Min katt Freja utreds just nu för allergi. Har en bra dialog med vet. Hon har lämnat två blodprover, ett för foder och ett för...
Svar
10
· Visningar
1 143
Senast: Glimra
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 209
Senast: Gunnar
·
Hästvård Funderar litegrann över fenomenet att stå uppstallad hur vanligt det är att andra lägger sig i gällande andras hästar. Vi står i ett...
8 9 10
Svar
187
· Visningar
11 067
Senast: Unhappy
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 909
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp