Birma innekatt?

E

eclipse

Har flyttat från landet och mina älskade katter.
Bor nu i en lägenhet och är så sugen på att ha katt igen.
Är det så att Birmakatter helst är inomhus?
Eller är det t om så att de absolut inte vill vara ute?
Tycker de är så vackra och vill så gärna ha katt igen.

Mvh
 
Alla renrasiga katter är avlade sen länge för att klara innelivet bättre. Ser man bara till att den har leksaker och klätterträd så brukar det gå kanonbra.
 
OK. Är det något mer man bör tänka på inför ett eventuellt Birmaköp?
Råd mottages tacksamt! :)
 
Nej, inget specifikt sådär. Kolla med olika uppfödare innan du bestämmer dig, det är alltid skönt att känna förtroende för "sin" uppfödare så du kan ringa om det är nått du undrar osv. Vill du kunna ställa ut, måste du lära dig att se hur en bra Birma ser ut, vill du enbart ha som sällskap kan du ju i princip ta första bästa. Hona? Hane? Färg? Eventuella linjer du är intresserad av osv.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 636
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 094
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 831
Senast: Sel
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
481
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp