Allt är dyrt. Mat, bensin och el. Jag trodde att jag åtminstone skulle få slippa frysa eftersom jag har så gott om ved. Men nu får jag inte igång min kamin och vedspisen i köket mäktar inte med att hålla huset varmt. Nu har jag eldat sedan i morse och har fått upp temperaturen från 13 till 18. Och jag sov påklädd. Men det finns inte en chans att jag kommer att slå på luftvärmepumpen. Jag har helt enkelt inte råd.

A-kassan har jag för övrigt inte heller hört av ännu. Så har ju ingen aning om när jag får pengar. Sålde i alla fall mitt gå/joggingband här om dagen. Vet inte riktigt vad mer jag skulle kunna sälja. Har inte så mycket som jag inte behöver själv.

Och jobb verkar det inte finnas gott om heller. Kollar jag platsbanken så är det väldigt få jobb som annonseras ut nu, mest försäljningsjobb och vårdjobb. Jag får nu satsa mer på spontanansökningar, tror jag. Har redan skickat in ett par sådana. Det känns som om den här vintern blir bister på flera sätt. Men till våren är jag rätt säker på att jag får jobb i alla fall.
 
Senast ändrad:

Ja. De hade löst köksjobbet internt och det verkade som att de hellre löste sitt behov av lokalvård på annat sätt än att anställa mig. Känner att jag inte gjorde bra ifrån mig på intervjun.
Jag brukar försöka sätta mig ett par minuter efter varje intervju och lite granna känna efter. Kunde jag ha svarat annorlunda på något? Vilka frågor/teman verkar generellt komma upp på intervjuer (=ha möjlighet att vara mer förberedd nästa gång) och så vidare. Att söka jobb behöver träning, som så mycket annat i livet. Lycka till nästa gång! :)
 
Jag brukar försöka sätta mig ett par minuter efter varje intervju och lite granna känna efter. Kunde jag ha svarat annorlunda på något? Vilka frågor/teman verkar generellt komma upp på intervjuer (=ha möjlighet att vara mer förberedd nästa gång) och så vidare. Att söka jobb behöver träning, som så mycket annat i livet. Lycka till nästa gång! :)
Jag kunde ha svarat annorlunda på en himla massa.

Men när de frågade om jag kunde vara i köket så var jag tvungen att berätta om min blodfobi. Klarar ju liksom inte av att se rått kött. Det kan ha påverkat.
 
Arbetsförmedlingen ska också utreda mina behov och vilket stöd jag kan tänkas behöva. Är ju liksom inte helt hundra på alla punkter. Men det kan ta tid och nu är det dessutom jul och nyår som ska genomlidas.
 
Jag brukar också sätta mig ner och fundera igenom intervjuer efteråt. Bra att skriva ner både vad som gick bra och det man kan göra annorlunda nästa gång.

Här några frågor att ta fäste på efter nästa intervju:
  • Vilket intryck gav jag?
  • Var jag tillräckligt förberedd?
  • Var det några frågor som var särskilt svåra?
  • Är jag nöjd med alla mina svar på frågorna?
  • Kan jag uttrycka mig bättre nästa gång?
  • Vill jag utveckla något till nästa gång jag går på intervju?
 
Jag brukar också sätta mig ner och fundera igenom intervjuer efteråt. Bra att skriva ner både vad som gick bra och det man kan göra annorlunda nästa gång.

Här några frågor att ta fäste på efter nästa intervju:
  • Vilket intryck gav jag?
  • Var jag tillräckligt förberedd?
  • Var det några frågor som var särskilt svåra?
  • Är jag nöjd med alla mina svar på frågorna?
  • Kan jag uttrycka mig bättre nästa gång?
  • Vill jag utveckla något till nästa gång jag går på intervju?
Sånt funderar man väl bara på?
 
Jag brukar också sätta mig ner och fundera igenom intervjuer efteråt. Bra att skriva ner både vad som gick bra och det man kan göra annorlunda nästa gång.

Här några frågor att ta fäste på efter nästa intervju:
  • Vilket intryck gav jag?
  • Var jag tillräckligt förberedd?
  • Var det några frågor som var särskilt svåra?
  • Är jag nöjd med alla mina svar på frågorna?
  • Kan jag uttrycka mig bättre nästa gång?
  • Vill jag utveckla något till nästa gång jag går på intervju?
Så gör jag också! Vilket fungerar bra då jag känt mig tryggare för varje intervju.
 
Är det nån blockering längre upp?
Går ju inte att säga men tror inte det. Då borde det inte blåsa så kraftigt inåt när jag öppnar spjället. Skorstenen är liksom bara ett rakt rör och tänker att det är nog inte helt enkelt för en fågel att bygga ett bo där. Pinnarna lär ju bara ramla rakt ner och det finns inget i 90-gradersböjen.
 
Om du sätter några värmeljus i nedre delen av rökgången så borde de hjälpa till att värma upp luften för att få till luftflödet om det inte finns ännu mera problem.
 
Om du sätter några värmeljus i nedre delen av rökgången så borde de hjälpa till att värma upp luften för att få till luftflödet om det inte finns ännu mera problem.
Tror tyvärr att all värme kommer att blåsa inåt. Men ska göra ett försök i morgon då det ska bli mildare ute. Har tidigare provat att ha 3 värmeljus i kaminen, men utan framgång. Normal procedur för att tända är att blåsa på med en varmluftpistol i rökröret och invänta rätt drag för att kunna tända. Men nu har det inte funkat trots att det blivit bra hett. Trycket utifrån har varit för stort.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 011
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag var hos tandläkaren i morse och blev drogad. Fick dock rådet att inte gå och lägga mig när jag kom hem. I informationsbladet om...
Svar
15
· Visningar
1 067
  • Artikel
Dagbok Jag har fått krypa till korset och stänga av mitt vardagsrum. Igår var det under -17 grader ute och temperaturen i köket ville inte...
2
Svar
25
· Visningar
2 270
Senast: Trasten
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp