Biverkning montelukast?

Tassa

Trådstartare
Är det någon här som har barn som äter medicinen montelukast?
Min son har ätit den två somrar utan problem, och nu skulle vi börja med den igen inför pollensäsongen.
I måndags gick det bra, i tisdags glömde vi den men igår fick han ont i magen och kände sig illamående ca en halvtimme efter att ha tagit den.

Nu är jag supernojjig och vet ju inte om det är pga medicinen eller om det beror på något annat. Är det medicinen känns det ju inte bra att ge honom den ikväll igen om han blir dålig igen. Nu säger han att han inte mår illa längre, men det gör lite ont i magen fortfarande.

Någon som har fått ont i magen av denna medicin?
Kan man få biverkningar helt plötsligt även om man inte har haft det av den innan?
Nu vet jag inte hur vi ska göra med medicinen :(
 
Är det någon här som har barn som äter medicinen montelukast?
Min son har ätit den två somrar utan problem, och nu skulle vi börja med den igen inför pollensäsongen.
I måndags gick det bra, i tisdags glömde vi den men igår fick han ont i magen och kände sig illamående ca en halvtimme efter att ha tagit den.

Nu är jag supernojjig och vet ju inte om det är pga medicinen eller om det beror på något annat. Är det medicinen känns det ju inte bra att ge honom den ikväll igen om han blir dålig igen. Nu säger han att han inte mår illa längre, men det gör lite ont i magen fortfarande.

Någon som har fått ont i magen av denna medicin?
Kan man få biverkningar helt plötsligt även om man inte har haft det av den innan?
Nu vet jag inte hur vi ska göra med medicinen :(

En gång är ingen gång avseende så pass milda biverkningar. Kan lika gärna vara slumpen.

/Läk
 
En gång är ingen gång avseende så pass milda biverkningar. Kan lika gärna vara slumpen.

/Läk

Ja hade det gällt mig själv hade jag nog tänkt så.

Men är det ovanligt att man får biverkningar av någon medicin som man har kunnat äta utan problem innan?
Senast han åt den var ju förra sommaren (och i måndags).
 
Ja hade det gällt mig själv hade jag nog tänkt så.

Men är det ovanligt att man får biverkningar av någon medicin som man har kunnat äta utan problem innan?
Senast han åt den var ju förra sommaren (och i måndags).

Har inga siffror på det. Men tveklöst behövs mer än en gång för att bekräfta sambandet mellan läkemedel och biverkan.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
361
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
17
· Visningar
1 134
Senast: Enya
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 602
Senast: gulakatten
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 888
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp