Björksav mot pollenallergi?

aprilmaj

Trådstartare
En kollega har en 17-årig son med kraftig pollenallergi. De har börjat tappa björksav som han får dricka. Pollenallergin har minskat, berättar hon. Är det någon som har hört talas om det eller rentav provat?
 
Sv: Björksav mot pollenallergi?

Nej, det har jag inte hört talas om. Men jag har extremt kraftig pollenallergi själv (björk, al, ek framförallt) och det enda som hjälpt för mig är att ta tillskott av quercetin (antioxidant), bromelain (enzym) och C-vitamin. Jag har blivit helt symptomfri i två säsonger nu (detta blir min tredje) och tidigare ville jag helst inte gå utanför dörren under pollensäsongen trots maxdoser av en massa medicin.

De är inte alls dyra att köpa och för mig har det gett mig "livet tillbaks" hela pollensäsongen, så jag önskar fler vågade prova!
 
Sv: Björksav mot pollenallergi?

Var köper du de två förstnämnda, antioxidanten och enzymet?
Jag tycker att det är spännande att det finns alternativa och ibland kanske bättre vägar. Har förresten letat på nätet om björksaven nu och det är verkligen intressant.
 
Sv: Björksav mot pollenallergi?

Ja, jag har hört talas om att man kan använda björksav till hyposensibilisering. Även pollen från bikupor vet jag har använts i det syftet. Det verkar funka för vissa, andra inte.

Eftersom det inte går att patentera tror jag inte att det finns någon forskning på dessa ämnen dessvärre.
 
Senast ändrad:
Sv: Björksav mot pollenallergi?

Jag köper dem via nätet, varumärket jag köpt heter Lamberts. Nu hade de dock höjt priset på quercetinet med 100 kr/burk, grrr... Men de är ändå mest prisvärda när jag googlat efter billigare, så det är väl bara att bita i det sura äpplet och betala när det är dags att fylla på förrådet.
 
Sv: Björksav mot pollenallergi?

Nej, det har jag inte hört talas om. Men jag har extremt kraftig pollenallergi själv (björk, al, ek framförallt) och det enda som hjälpt för mig är att ta tillskott av quercetin (antioxidant), bromelain (enzym) och C-vitamin. Jag har blivit helt symptomfri i två säsonger nu (detta blir min tredje) och tidigare ville jag helst inte gå utanför dörren under pollensäsongen trots maxdoser av en massa medicin.

De är inte alls dyra att köpa och för mig har det gett mig "livet tillbaks" hela pollensäsongen, så jag önskar fler vågade prova!


Väldigt intressant. Vet du om det kan fungera även för gräspollenallergiker?
 
Sv: Björksav mot pollenallergi?

Väldigt intressant. Vet du om det kan fungera även för gräspollenallergiker?

Absolut! Det gäller inget specifikt pollen. Det kan också vara så att det kan hjälpa även vid annan allergi än just pollenallergi, har mest bara läst om det mot just pollenallergi. Det finns ett kosttillskott som heter Pollazym som innehåller båda (och lite annat) men jag vet inte riktigt i vilken mängd.

Jag hittade också en artikel om att det fanns studier som visat att quercetin dämpar inflammationer från förkylningsvirus och hindrar viruset från att replikera sig. Jag ska nog prova ta quercetin nästa gång jag blir förkyld också och se. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 747
Senast: ako
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 210
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 198
Senast: MML
·
  • Omröstning
Skola & Jobb Mitt jobb är på en bensinmack + biluthyrning samt mer småprylar än andra butiker inom fiske, bad, turism mm. Nu har en god vän till...
2
Svar
35
· Visningar
5 134
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Västeråsträffstråden
  • Drop-in-vigsel

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp