Bjuda på snittar - vilken är er favorit???

Jag har hittat ett recept på snittar som verkar mycket gott. Tunnbrödsrullar med bland annat rökt lax och pepparrot. Men jag vill ha en sorts snittar till. Vad har ni för favoriter :) ? Det ska vara snittar som går att förbereda några timmar i förväg och som kan stå färdiga i kylen tills vi ska äta.
Gurka! smöra bröd, hyvla gurka (skalad) längs med, lägg ihop trekantera.

Av alla snittar vi provat hemma till afternoon tea har vi kommit fram till att cheddarost och skinka på ljust bröd är godast.

(övriga pepparrot och lax, gurka och leverpastej, kyckling och majonnäs)

Ren och pepparrot i rullar är också gott.
 
Varför i hela världen har ingen nämnt bacon i en tråd om snittar? 😳

Bortsett från baconlindade fikon eller bacongrillade äppelklyftor med chilidip, så vill jag bara nämna mini-BLT's, kavring med en tandsticka igenom, gjord på kavring, avocado, romansalladsblad, vällagrad ost typ svarta sarah, och tomatskiva och riktigt salt och gottigt bacon. Klassiker med stort K. Snittarnas snitt.

Sen måste man ju göra minipaj, baserad på västerbottenost och en tumme broccoli.
 
Nåt en vän bjöd på en gång som är sjukt gott är små kex-skålar med sweet chili smak (glömt vad de heter men finns i typ alla affärer), med skagenröra i. Mums!
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 278
Mat Jag tycker inte om att laga mat. Så jag vill sluta med det (åtminstone till vardags). Samtidigt vill jag äta nyttigt, veganskt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 695
Senast: Tilly_85
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 436
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp