Blå himmel, äntligen!

Idag var R här, vi pratade om lite olika länder och spännande resor, hen varit på... Bulgarien, Island, Skottland... trevligt.

Nu har jag grejat med lite ljusarbete och har lite att fundera på.

Litet keltiskt kors.jpg


Jag får se, hur min mage mår idag... den har varit lite tråkig ett par dagar om jag kanske puttrar iväg en sväng till mor och far om vi kan sitta på uteplatsen på framsidan, för jag tror inte jag kan gå över gräsmattan till baksidan - ÄN... Mamma ringde nämligen igår och undrade... vi har inte sets sen 26 februari... :(

Jag hoppas att ni tar tillvara på det vackra vädret, om det är lika vackert hos er, vistas utomhus, andas och "omfamnar världen". :)

Ha en fortsatt fin vecka.
 

För en kvart sen, tittade jag ut genom fönstret och tänkte i mitt stilla sinne. Vad långt gräset blivit. Nu åker ÖBo runt med traktorklippare...
1f603.png
:D

En av många tillfälligheter, som många skulle säga. Men så finns det andra som "vet"
1f609.png
 
Tant tog på sig klänning i stället och satte sig på uteplatsen och läste Allers, samt funderade på vad som ska planteras... nån gång... för att dölja det gröna som tant inte planterat, men som börjar krypa upp i rabatten.

Magen har hållit sig i skinnet idag, så det kan bli utefika hos mor o far i morgon.
 
Jahapp, i morgon ringer en sur Ragata Välfärdsteknik, för jag tycker inte att det är trygghetslås att inte personalen kan få upp min port efter 21 utan är här 20.20. J var här i kväll och han och F brukar alltid kolla kom låset funkar. Nu har det varit så här snart 14 dagar.

Visserligen är jag 54 år... men inte 54 år GAMMAL, utan 54 år UNG, så det KAN hända att jag vill gå ut och ta en öl här fram igenom och då är det INTE säkert att jag är hemma före 21...

Och hur trygg känner man sig, när man nattetid måste tänka på att inte ramla, inte ramla, inte ramla om man är uppe och ska gå på toa eller hämta ett glas vatten, eftersom nattpersonalen oftast är på rull och om jag larmar kommer de till porten, men inte in. Utan måste åka till kontoret för att hämta nyckel, innan de kommer och kan hjälpa mig.

Vi får se om blodtrycket lugnar ner sig, så jag kan somna i kväll eller om det kommer bli en rosenrasande natt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp